Saku #42 - 2. ja viimeinen tilannekat...

Saku-foorumi » Interaktiivinen Saku » Viestit 2003 » Saku #42 - 2. ja viimeinen tilannekatsaus « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Anu Seilonen
Sunnuntaina, 23. helmikuuta, 2003 - klo 16.16:   
Saku #42 - 2. tilannekatsaus, 23. helmikuuta 2003
Anu Seilonen - Suomen Amiga-käyttäjät ry.

Julkaisupäivä 9. maaliskuuta, 2003. Artikkelit toimitukseen viimeistään 5. maaliskuuta.

* Viime tilannekatsauksen jälkeen lisätyt rivit on merkitty tähdellä.

Artikkelit
-

Muuta
* Sakun lukijakyselyn viimeinen viikko käynnistyy! Vastausaikaa on vielä perjantaihin 28. helmikuuta saakka. Kaikkien määräaikaan vastanneiden kesken arvotaan pieniä Amiga-aiheisia palkintoja!

* Artikkelipuoli loistaa tyhjyyttään. Lehden 11. vuosikerta ei näyttäisi saavan ainakaan kovin sisältörikasta starttia. Vielä ehdit kirjoittaa juttusi lehteen - viimeinen jättöpäivä toimitukseen on 5. maaliskuuta!

* Tämä on viimeinen tilannekatsaus ennen julkaisua.

Saku #41:n Pelit-osaston Quake II PPC -artikkelin viimeinen kuva software-renderöinnistä oli aika lailla rikki - ei se jälki aivan niin rumaa ole eikä varsinkaan mustavalkoista. Kuva oli jostain syystä hajonnut sähköpostissa. Saku #42:n Errata-palstalle tulee pari ehjää kuvaa softarenderöinnistä. Toimitus pahoittelee virhettä.

Vähennämme tämän Sakun myötä tilannekatsaukset kahteen: ensimmäinen julkaistaan noin kuukausi edellisen numeron julkaisun jälkeen, ja toinen pari viikkoa ennen julkaisupäivää.

Haluttuja aiheita
* CommodoreOne
- AmigaOne, Pegasos - niin monta juttua kuin ikinä löytyy!
- 3D-grafiikan luominen sekä esim. Warp3D tai OpenGL.
- Peliarvosteluita! Uutuuspelejä ei ole paljon, mutta juttuja niistä on sitäkin vähemmän.
- Kaikenlaiset ohjelmointijutut (SDK, C/C++ jne.)
- G-Rex-PCI-väyläkortti
- Langattomat Internet-liittymät: saako toimimaan Amigassa? Jos saa, käyttökokemuksia!
- Linuxin asentaminen Amigaan (lisää juttuja halutaan!)
- Amiga musiikkikäytössä (mitä ohjelmia/laitteita hankkia?)

Tilannekatsaukset julkaistaan ainakin seuraavissa foorumeissa: Sakunet AZ.Saku/Info, sfnet.atk.amiga, DOT:n Amiga-postituslista,
yhdistyksen kotisivut (http://saku.amigafin.org) ja Saku-foorumi (http://saku.amigafin.org/keskustelu/).

Saku
c/o Anu Seilonen
Sammaltie 51
90650 Oulu

Internet: thoriel@sci.fi
Sakunet: 65:10/6.0
BBS: Amiga Zone, (017) 611 015 (avoinna 24h)

 

JPQ
Maanantaina, 24. helmikuuta, 2003 - klo 18.03:   
Jottei artikkeli puoli loistaisi tyhjyyttään niin miten juttu olikaan muotolitava mulla juttu kirjoittuna joka surkeasti muotoiltu ja perus oiko lukutekemättä.

 

Jon
Maanantaina, 24. helmikuuta, 2003 - klo 21.24:   
CrossFire 2:sta olisi mahdollista tehdä pieni juttu - vai joko joku on tehnyt? En ole nimittäin itse ehtinyt edes asentamaan ja muutkin kiireet painaa :(

 

JPQ
Maanantaina, 24. helmikuuta, 2003 - klo 22.43:   
Jon: Sama juttu en ole ehtinyt asentamaan. Ja mulla juttu lähes valmiina aiheenaan tulostusmateriaalit jos uskahltanen kertoa.

 

Joanna
Tiistaina, 25. helmikuuta, 2003 - klo 1.13:   
Parempi kun en lupaa mitään.. Muistin juuri tuossa pari asiaa joista piti kirjoittaa.. :)

 

Jon
Tiistaina, 25. helmikuuta, 2003 - klo 14.13:   
Hei, mutta ne joilla on Pegasos ja A1, saavat kyllä luvan avata sanaisan arkkunsa! :)

 

Anu Seilonen
Tiistaina, 25. helmikuuta, 2003 - klo 17.52:   
JPQ: Ihan perus-ASCIIta mielellään eli pelkkänä tekstinä. Väliotsikot ovat pitkässä jutussa hyvä puoli, kappalejaot sopiviin kohtiin jne. Oma juttu kannattaa AINA lukea useaan kertaan läpi ennen lähettämistä, vaikka se olisi valmiskin - aina sieltä jotain korjattavaa löytyy.

 

Anu Seilonen
Tiistaina, 25. helmikuuta, 2003 - klo 17.53:   
Jon: Sakun ollessa kyseessä ei kannata miettiä, onko joku tehnyt jo jotain - yleensä ei ole, ja vaikka olisikin, julkaisemme samasta aiheesta mielellään useitakin juttuja. :)

 

Joanna
Tiistaina, 25. helmikuuta, 2003 - klo 18.46:   
Jon: olisikin vain pegasos.. :) mutta siis tottapuhuen olis ainakin 4 aihetta jutuille.

 

Jon
Tiistaina, 25. helmikuuta, 2003 - klo 22.24:   
Anu: ajattelinkin vain että jos esim. Seppo tai joku muu ansioitunut peliguru olisi tehnyt jonkun hienon jutun niin eipä silloin itse olisi ainakaan samasta aiheesta kannattanut A4:sta väsätä :)

Joanna: periaatteessa suomenkielistä asiaa MorphOSistakin lukisi mielellään. Esim. BPPC/CSPPC-versioista.

 

JPQ
Tiistaina, 25. helmikuuta, 2003 - klo 22.27:   
Anu: Kiitoksia. Ja minun aiheesta ainakin kyseessä eka juttu jopa mikrobitti asian jättänyt erikseen testaamatta josko edes sivu testinä. Juttuni ei ole iso mutta luen se noin kolme kertaa vielä läpi ja sitten pistän sen tulemaan. Eli ehkä jo tänään. Ja pitää miettiä jos jostain muustakin saisin äkkiä juttua aikaiseksi.
Jon: No niin lukisi ja minua kiinnostaa koodarin ja perus käyttäjien näkökanta. (Molemmat ääripäät)

 

Markus
Torstaina, 27. helmikuuta, 2003 - klo 20.22:   
Lukisin mielelläni Sakusta juttua OpenGL:stä, mistä itse en tiedä juuri muuta kuin nimen. Ei taida keritä enää Saku 42:een, mutta sitä seuraavaan... Kiitollinen olisin... :)

 

Joanna
Torstaina, 27. helmikuuta, 2003 - klo 20.33:   
Jon: ei ole minkäänlaista Amigaa minulla nykyisellään puhumattakaan PPC laitteesta.. Tuossa pitänee kääntyä Itix:in tai muiden aktiivimpien puoleen.

 

Jon
Torstaina, 27. helmikuuta, 2003 - klo 22.20:   
Markus: MiniGL taitaa olla way2go Amigalla, StormMesasta en tiedä. Aina ollut ongelmia sen kanssa, ainakin WOS-version.

Hei mutta onhan täällä jossain ainakin yksi 3D-kooderikin :)

 

Anu Seilonen
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 6.59:   
Olen saanut tähän mennessä yhden (1) jutun Sakuun. Deadline on viiden päivän päästä. Toivottavasti juttuja tulee edes muutama lisää, muuten joudumme tällä menolla muuttamaan lehden puolivuosittaiseksi... Ja vuosikokouksessa aina kysellään, voisiko lehden julkaisua tihentää. Ei tällä juttumäärällä!

 

Hooligan/DCS
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 12.23:   
Jos Pegasosit saapuvat ens kuun aikana niin veikkaan että seuraavaan Sakuun ei ole puutetta artikkeleista. Hemmetti, mäkin lupaan tehdä yhden :)

 

Jon
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 13.46:   
Eikös sitä Sakun julkaisua voi lykätä jos luvassa olisi paljon juttua? (joku sääntö estää?)

 

JPQ
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 14.15:   
Anu: pitää yrittää kirjoittaa juttuja ainakin tuleviin sakuihin.
Jon: sakua ei voisi minusta tuollain lykätä. Miettii kun uutis sivut on ehkä kirjoitettu jo nehän olisi jo vanhoja uutisia ilmestyessään. Niissä nykyisellään joskus ollut sellaisia asioita mitä minä en ole tiennyt.

 

Anu Seilonen
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 15.37:   
Jon: Periaatteessa voidaan, ja onhan näin aina joskus tehtykin. Artikkelitilanteeseen sillä ei yleensä ole vaikutusta ollut - lähes kaikki jutut tulevat yleensä viimeisen viikon, parin aikana. Mitään sääntöä siihen ei ole, vaan päätäntävalta on käytännössä minulla, päätoimittaja kun olen...

 

KimmoK
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 16.48:   
Olisiko mahdollista tehdä boingbag/servicepack päivitys seuraavalle sakulle (Saku #42.5), jos sattuu läjä artikkeleita valmistuun het just julkaisun jälkeen. :-)

 

Jon
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 17.35:   
Saku Automatic Update (tm) tai jotain :) Joo, ei edes jaksaa enää Windows-huumoria...

 

Anu Seilonen
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 17.38:   
Saku #42 Service Pack 1... *puistatus* :)

Tosin, olemme julkaisseet periaatteessa yhden sellaisen - viimeisestä AmigaGuide-Sakusta (#30) oli jäänyt yksi artikkeli pois, joten potkaistiin korjattu .guide erillisenä. Onhan noita pienempiä mokia vuosien varrella tullut, mutta ei mitään ihan katastrofaalista.

 

Janne
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 22.47:   
SAKU9FIX.LHA

'nuff said.

 

Anu Seilonen
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 23.14:   
Ai niin, se. Mites se oli, 2.0:n kutsu ja lehdykkä kieltäytyi toimimasta 1.3:ssa? Se pitää saada Saku-rompulle! Katoavaa historiaa!

 

KimmoK
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 8.28:   
Onko tulossa haastatteluja?

 

Janne
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 9.05:   
Anu: SAKU9FIX.LHA:sta... Juuri noin. Musta tuntuu ettei mulla ole sitä enää. Sitäpaitsi korjatussa paketissa on sen sisältö, mutta missä on se ei-korjattu... Anyone? :-)

 

Jon
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 0.46:   
Nyt näyttää pahalta ettei CF2:sta saa (hyvää) juttua huomiseen mennessä kun olen vasta kerran kokeillut sitä. Pahoittelut! Kiirettä...

 

Anu Seilonen
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 1.16:   
Jon: Tee sitten vaikka "pikakatsaus" - pienikin on Sakussa aina kaunista. (Tekeehän Pelit-lehtikin näitä "esimulgaisuja"... :)) Myös deadlinen on tiedetty aina silloin tällöin joustavan. Pelijuttujen puutteen tietäen tämä tapaus voisi olla sellainen..

 

JPQ
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 15.12:   
Anu Seilonen: Paljonkos juttuja on ? ja saitko juttuni ja oliko pahoja virheitä ?

 

Jon
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 23.53:   
Jaahas, jos koneen kelloon on luottaminen niin juttu on lähetetty 8 minuuttia ennen deadlineä :)

Eihän se ole edes myöhässä...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: