Missä luet foorumia?

Saku-foorumi » Interaktiivinen Saku » Viestit 2003 » Missä luet foorumia? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Anu Seilonen
Keskiviikkona, 8. tammikuuta, 2003 - klo 11.59:   
Edit: Viestit siirretty Uusi sukupolvi: Amiga -alueen Yleisen keskustelun "AmigaOne-emolevystä" -ketjusta Interaktiiviseen Sakuun. -Thoriel

 

JPQ
Keskiviikkona, 8. tammikuuta, 2003 - klo 11.15:   
Pekka: Kehtaakitkin koulusta tälläistä foorumia seurailla. Vieläkin törkeämpää jos joku peruskoulu (lukion lasken näihin kun käytännössä vapaa ehtoinen mutta pakollinen) on kyseessä tai olet itse opettaja.

 

Pekka Nissinen
Keskiviikkona, 8. tammikuuta, 2003 - klo 11.54:   
Hyppäri on juuri menossa, niin hyvin mulla on aikaa täällä pyöriä... Rovaniemen AMK:ssa opiskelen Ohjelmistotekniikan inssiksi, että peruskoulu ja lukio ovat onneksi jo takanapäin! :)

 

Anu Seilonen
Keskiviikkona, 8. tammikuuta, 2003 - klo 11.55:   
JPQ: No mistäs nyt oikein puhaltaa? Kyllähän koulussa on välitunnit sekä oppilailla että opettajilla, joskus hyppytunteja tms., ja muillakin työpaikoilla lakisääteiset tauot. Ruokatunnillani minäkin tätä viestiä kirjoitan. Älä ole niin kärkäs tuomitsemaan ihmisiä milloin mistäkin ilman perusteita. :)

 

miksuh
Keskiviikkona, 8. tammikuuta, 2003 - klo 16.51:   
JPQ: Ööh häh ? Kyllä mäkin enimmäkseen koulusta tänne postailen :)

 

miksuh
Keskiviikkona, 8. tammikuuta, 2003 - klo 16.52:   
JPQ: Nytkin istun EVTEK:n atk-luokassa :) Ei ees ole nettiä kotona ni ei paljon vaihtoehhtoja..

 

Anu Seilonen
Keskiviikkona, 8. tammikuuta, 2003 - klo 19.37:   
Ja todellakin suurimmassa osassa oppilaitoksia koneiden käyttö taitaa olla oppilaille aika vapaata? Omista opiskeluista alkaa olla sen verran aikaa, etten mene nykykäytännöstä ihan vannomaan.

 

miksuh
Keskiviikkona, 8. tammikuuta, 2003 - klo 19.53:   
Jep ainakin EVTEK:ssä on ja varmasti muissakin, ainakin teknispainotteisissa, korkeakouluissa/ammattikorkeakouluissa/yliopistoissa jne on. keskiasteenkouluista sitten en osaa sanoa... Meillä on opiskelijoiden käytössä koneita pilvin pimein kun atk-luokkia on paljon.
Tosin on sit tyyppejäki. Onneks valmistu tää uus siipi just niin hiukka ruuhka helpottuu :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 8. tammikuuta, 2003 - klo 21.25:   
Anu: Ja ei minua muuten käyttö ihmetytä mutta opiskelu aikana luulisi että on tarkoitus opiskella.
Kaikki: Mutta Itsehän tuostamenettelystä eniten kärsii.
PS. Kaippa minäkin noin toimisin jos olisisn opiskelija.

 

tomppa
Torstaina, 9. tammikuuta, 2003 - klo 4.12:   
Ja kyllähän SAKU aina Hotelli kultakalan voittaa ;-)

 

Janne
Torstaina, 9. tammikuuta, 2003 - klo 9.44:   
JPQ: Aika paljon opiskelijoilla ja koululaisilla on kuitenkin ihan luvallisiakin vapaahetkiä joita netissä tai muuten käyttää. Toista se oli kun istuin koulussa, sillon hytistiin välkät pihalla! ;-) :-)

 

miksuh
Torstaina, 9. tammikuuta, 2003 - klo 15.59:   
JPQ: No yleensä aina tunnin välein tai vähintäänkin aina kahden tunnin välein on tauko. Ei sitä ilman taukoja millään jaksaisi istua tunnilla. Täällä kun ihan normaali koulupäivä on 8-16 tuntia, ollu vähä liikaa semmosia 8:00 - 20:00 päiviä :P

Lisäksi sellasia aineita missä naputellaan koneita on paljon, ja hyvinhän siinä sivussa sillon lukasee sitten foorumiaki :) Lukeehan ne ihmiset töissäkin, niin miksei koulussa :)

 

JPQ
Torstaina, 9. tammikuuta, 2003 - klo 18.06:   
Janne: munkin lapsuudessa en tiennyt silloin mitään intternetistä.
miksuh: Tuo 16 tunnin päivä kuulostaa melkein kriminaalilta. Ja toisaalta miksuh olet oikeassa tuossa töissä lukemisesta ja kuten yritin ilmaista samapa se minulle on. Turha silti mulle tulla itkemään jos tulee potkut.

 

miksuh
Torstaina, 9. tammikuuta, 2003 - klo 20.01:   
JPQ: No siis kun opiskeltavat aineet valitaan pitkälti itse ja niitä on paljon ja aikaa on kuitenki rajallisesti vuodessa ni ei oikee voi välttää pitkiä päiviä. Just loppu äskenki mun tän päivän vika tunti :) keskiasteella saattas ollakin hiukka kriminaalista tämmöset päivät, mut ammattikorkeakouluissa, korkeeekouluissa ja yliopistoissa, kun opiskelijat itse päättää mitä lukee ja millon niin eipä voi koulua syyttää :)

 

miksuh
Torstaina, 9. tammikuuta, 2003 - klo 20.05:   
JPQ: Ongelma EVTEK:ssä on esim otaniemeen ja muihin korkeekouluihin verrattuna, et homma on yleensä suoritettava 4-5 vuodessa, vaikka asiaa on kutakuinki yhtäpaljon kun noissakin. (Hiukka erilailla painottunutta asiaa toki) Otanmiemessä voi kuitenki olla vaikka 10v :)

 

JPQ
Torstaina, 9. tammikuuta, 2003 - klo 21.01:   
miksuh: no ei voi silloin syyttää.
Otanmiemestä olikos se joku korkea koulua ja tekniikan. Jotain noin muistan mutta tuohon jää ?

 

Info
Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 9.10:   
JPQ: Otaniemi = Teknillinen korkeakoulu (Helsinki University of Technology) http://www.hut.fi

 

Jon
Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 10.42:   
Töissä lukemisen moraalisuudesta voi olla monta mieltä mutta onhan ne lakisääteiset kahvitauot olemassa. (jotkut käyvät taas esim. tupakalla noin 10 kertaa päivässä)

Ja entäpä sellainen tilanne kun asennat päivityksiä tai softaa tai käännät Visual Studiolla jotain hillitöntä projektia? Kai sitä voi aikansa kuluksi vilkaista vaikka Saku-foorumia ?-)

 

JPQ
Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 14.05:   
Info: Niinpä olisihan tuo pitänyt muistaa. Onkos tuo suomen paras teknillinen korkeakoulu ?
Jon: Niinpä se paljon pahempi tapa minusta siis tupakointi. Melkein sääliksi käy ihmistä joka ei voi olla tupakoimatta.
Tottakai saa vilkaista ettei ihmettele kotona miksei tää Windows asennu ? (vitsi siitä mitä seuraa liiasta WinIntel tekniikan käytöstä)

 

Jon
Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 18.07:   
Tupakointi on ihmisen oma asia, viittasin vain erilaisin virkistystoimintoihin työpaikoilla. Uskon kyllä, että esim. stressaavissa toimistotöissä on hieno tunne, kun pääsee välillä "sauhulle", tai vaikkapa sinne lehtihuoneeseen juomaan kahvikupposen...

 

JPQ
Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 20.26:   
Jon: Niin on mukamas oma asia kyllä minua tupakan käry haittaa ihan oikeasti ja toiseksi tupakointi on opittu tapa ei oikeasti tärkeää.

 

Sami Ylönen
Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 21.55:   
Liittyen varsinaiseen otsikkoon. Altpartyillä. Pegasoksella. Hähä :)
On tää vaan kiva lelu, tarvii saada kotiin kanssa.

 

JPQ
Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 22.41:   
Sami: No kiva kuulla mutta tuskin tuo sentään lelu on. Ja minkälainen torni siinä on ?

 

Sami Ylönen
Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 23.05:   
Tämä ei torni, vaan tämmöinen vissiinkin Lian-Lin alumiininen
desktop-kotelo, mallia "isot videot". Ihan näppärän oloinen, joskin
turhan iso omaan makuuni.

 

Pasi M
Lauantaina, 11. tammikuuta, 2003 - klo 0.00:   
Ehkäpä siis tämä?

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1758

 

Janne Sirén
Lauantaina, 11. tammikuuta, 2003 - klo 11.52:   
Pasi M: Ei... taitaa olla sama kotelo Alt Partyssa kuin Pegasoksella oli WOA:ssa. Etulevyssä on asemat aukeavan luukun takana ja virtavalo on pieni pyöreä sininen ledi. Kotelo on alumiinia.

 

miksuh
Lauantaina, 11. tammikuuta, 2003 - klo 12.20:   
Jahas ilmeisesti mä en menny alteille, kun ne taas pääs unohtuu ja sit näköjää alko jo :)

 

Sami Ylönen
Lauantaina, 11. tammikuuta, 2003 - klo 14.01:   
Ehtiihän tänne vielä.

 

JoannaK
Maanantaina, 13. tammikuuta, 2003 - klo 10.52:   
Enää ei ehdi.. Mutta onneksi on kuvia..

http://www.nic.fi/~trossi/altparty-2003/
http://st10-30.tky.hut.fi/alt2003_2/

ja tietty.. Jeff Minter..
http://www.belymt.com/~jkurki/2003/10430112/PICT0013.JPG

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: