Epäpätevä moderaattori

Saku-foorumi » Interaktiivinen Saku » Viestit 2002 » Epäpätevä moderaattori « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Lauri Kärpijoki
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 9.03:   
Joku moderaattoreista poistelee viestejäni ilman hyvää syytä. Esimerkiksi Tori-palstan sekalaisissa ilmoituksissa ollut threadi TAC-2:n saatavuudesta oli deletoitu, samoin vastausviestejäni Pelit-alueella.

Tuskin on tarkoituksenmukaista, että käyttäjä joutuu vaihtamaan nimeään viestien saamiseksi keskustelualueille. Vai mitä mieltä olette?

 

Janne Sirén
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 11.28:   
Kyllä tuolla Torilla sulta ainakin yksi 12.12. kirjoitettu TAC-2-ketju on? Oliko siellä joku toinenkin?

Torilta poistetaan ketjut sitä mukaa kun tuota on tullut myydyksi.

Jos joku moderaattori on viestit poistanut, hän varmasti laittaa perustelua tänne piakkoin.

Turhaan ei kenenkään viestejä haluta poistaa - itseasiassa viestejä moderoidaan todella vähän!

 

Lauri Kärpijoki
Torstaina, 19. joulukuuta, 2002 - klo 10.40:   
Tuo on uusi viesti, mutta siellä oli sellainen vanhempi ketju Sekalaisissa ilmoituksissa, johon osallistui myös Matti Kuuva. Kyselin TAC-2-joykan saatavuudesta noin yleensä.

Näköjään hävinnyt.

 

Janne Sirén
Torstaina, 19. joulukuuta, 2002 - klo 11.30:   
Lauri: Foorumissa on havaittu pari pientä toimintahäiriötä Tori-alueella, muutama muukaan viesti ei tunnu näkyvän. Kenties viestiketjusi on ollut sellaisen uhri! Asiaa tutkitaan.

 

Anu Seilonen
Torstaina, 19. joulukuuta, 2002 - klo 14.06:   
Tosiaan, viestejä olen itse poistanut ainoastaan kolmesta syystä:

1) Tori-alueen osto- tai myynti-ilmoituksia, joihin on ilmoitettu kauppojen syntyneen ja että ilmoituksen saa poistaa.

2) Tuplaviestejä eli sama viesti kahteen kertaan, mutta näitä on näkynyt aika harvoin. Muutamia saman kirjoittajan useita peräkkäisiä viestejä olen lisäksi yhdistänyt (kun ne on kirjoitettu parin minuutin päässä toisistaan).

3) Loka-marraskuun vaihteessa kävi foorumissa joku häirikkö jättämässä netikka.fi-osoitteesta asiattomia viestejä, joiden sisältö oli joko tyhjää tai pelkkää hölynpölyä - nämä viestit poistin ja ilmoitin asiasta netikan ylläpitoon.

Mistään muusta syystä en ole viestejä tai ketjuja poistanut. Joistakin pitkistä ketjuista olen siirtänyt asiakokonaisuuksia omiksi ketjuikseen tai siirtänyt ketjuja yhteen, mutta tällöin olen AINA lisännyt uuden ketjun alkuun viestin, jossa ilmoitan ketjun alkuperän. Samoin aika ajoin siirrän vanhoja viestejä kuukausi tai pari kerrallaan "varastokansioihin" eli tyyliin Viestit 10/2002 jne.

Viestien sisältöön ei myöskään kosketa. Olen foorumin historian aikana (viestejä on kaiken kaikkiaan ollut yli 8000) muokannut sisältöä vain yhdestä viestistä, jonka loppuun toki kirjoitin lisäykseni, että viestiä on muokattu luettavammaksi. (Viestissä ei ollut käytännössä lainkaan välimerkkejä, isoja kirjaimia ja se oli lisäksi melko pitkä viesti yhtenä pötkönä, josta sellaisenaan ei tahtonut saada mitään selvää.)

Ylimääräisiä rivinsiirtoja olen silloin tällöin siivonnut joistakin viesteistä pois, sillä ne saattavat sotkea viestin layoutin todella pahastikin riippuen katsojan ruudun koosta ja käytetystä selaimesta. Foorumissahan ei tarvitsisi viestiä kirjoittaessa käyttää rivinsiirtoja lainkaan, sillä viestit rivittyvät automaattisesti käytetyn resoluution mukaan. Näissäkään viesteissä en ole sisältöön kajonnut muuten.

Kaiken kaikkiaan Saku-foorumia ei ole tarvinnut tämän lähes kahden vuoden aikana käytännössä moderoida lainkaan, vaan keskustelu on pysynyt uomissaan käyttäjien omalla harkinnalla. Ylläpitopuuhat ovat rajoittuneet lähinnä noihin viestinsiirtoihin ja Tori-osaston pyynnöstä poistoihin. Tori-alueelta olen pikemminkin pyrkinyt siirtämään talteen ketjut, joissa on hyödyllistä asiasisältöä säilöttäväksi. Tässä yksi esimerkki. Viestinsiirroissa en muista tapahtuneen mitään häiriöitä, ainakaan niin että ne olisivat näkyneet minulle asti.

 

Anu Seilonen
Torstaina, 19. joulukuuta, 2002 - klo 14.24:   
Janne: Tori-alueen Ostetaan-osaston aiheet Viestit 10/2002 ja 9/2002 on nyt korjattu näkymään oikein. Sivun layoutiksi oli viestinsiirron yhteydessä jäänyt "Message page" eikä "Private index".

 

Matti Kuuva
Torstaina, 19. joulukuuta, 2002 - klo 15.03:   
Minä syyllistyn aika ajoin usean viestin kirjoittamiseen peräjälkeen. Jostain syystä nappulan-lisää viesti painaminen tuo mieleen uutta asiaa. Lämpimät kiitokset ajatuksieni kokoamisesta.

 

miksuh
Torstaina, 19. joulukuuta, 2002 - klo 19.32:   
Jep sama koskee muakin. Monesti kun on jo painanut namiskaa muistaakin, että piti sanoo vielä jotain.

 

JPQ
Perjantaina, 20. joulukuuta, 2002 - klo 1.19:   
Anu: EIkai tuo muokattu viesti ollut minun ? anteeksi kovasti jos oli joskus tuntuu että kirjoitain oikein mutta jälkikäteen kun katselee löytyy kamalia virheitä.
Minullakin joskus tulee ideat pät kit täin. (kirjoitettu tahallan noin tietoksi Moderoijalle)
Matti Kuuva: kai nappiin ole lisätty jotain ihmelistä joka aiheuttaa riippuvuutta ?

 

Anu Seilonen
Perjantaina, 20. joulukuuta, 2002 - klo 1.33:   
JPQ: Ei ollut suinkaan sinun. Tosin noita turhia rivinsiirtoja sinulla edelleen on, mutta se kai riippuu aika paljon siitäkin, mitä selainta käytät viestien kirjoitteluun?

 

Teemu I. Yliselä
Lauantaina, 21. joulukuuta, 2002 - klo 6.16:   
Jotkut selaimet tosiaan näyttävät lisäävän
automaattisesti nuo rivinvaihdot (esim
ilmeisesti tämä Konqueror, nythän se
nähdään...).

 

Teemu I. Yliselä
Lauantaina, 21. joulukuuta, 2002 - klo 6.18:   
Joo, niin näyttää tekevän. Sen sijaan tämä Opera muistaakseni ei sitä tee, kokeillaanpa...

Pahoittelut muuten informaatiosisällöttömistä viesteistä. :)

 

JPQ
Sunnuntaina, 22. joulukuuta, 2002 - klo 0.34:   
Anu: Eine ole turhia. Mulla tosiaan sellain vaihtelee kivikautisen IBrowsen ja amigaos3.9:sin Awebin välilä sen mukaan millä sivulla juuri ennen olen käynyt. Mulle tosiaankin selkeämpää turhat rivin vaihdot tyyli toki pyrin sitä välttämään.

 

JPQ
Sunnuntaina, 22. joulukuuta, 2002 - klo 0.35:   
Anu: piti lukea Ei ne turhia ole. Enkä minäkään pilkkuja aina käytä enkä aina isoa alkukirjaintakaan muista?
PS. Yllätävät harrastukset sinulla...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: