A1200 ja LCD näyttö

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2014 » A1200 ja LCD näyttö « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Vege
Käyttäjätunnus: vege

Rekisteröity: 2-2014
Maanantaina, 24. maaliskuuta, 2014 - klo 14.18:   
Saako A1200:n jotenkin helposti kytkettyä LCD-näyttöön, riittääkö esim. Amigakitistä löytyvä: Amiga RGB to VGA Monitor Adapter

Vai pitääkö hankkia jonkinlainen scandoubleri... ja jos adapteri riittää niin mitä hyötyjä scandoublerilla sitten saisi verrattuna tuohon

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 24. maaliskuuta, 2014 - klo 14.35:   
Riippuu LCD näytöstä. Tavallinen LCD näyttö joka ei ole tarkoitettu samalla myös tai pelkästään telkkariksi ei näytä Amigan natiivitilaa. 19"-21" luokassa on hyvä pikkutelkkareita Amiga käyttöön. Ensin pitää tilata johto http://www.vesalia.de/e_amigamonitorcables%5B311%5D.htm ja sitten toivoa että näyttö on sopiva johdolle.

Tuo mainitsemasi adapteri on mielestäni tärkeä vain sitä varten jos haluaa kytkeä vanhan multisync/monitaajus putkinäytön Amigaan joka osaa myös näyttää Amigan natiiviresoluution, mutta tarvitsee tuollaisen adapterin siksi että useimmissa Amigoissa ei ole VGA liitintä. Paitsi esim. A3000 jossa on myös sitten scandoubler.

Jos haluat mennä pidemmälle voit hankkia Indivisionin tai tornikotelon, Mediatorin ja tietyntyyppisen PCI näytönohjaimen jolle on Amigalle ajurituki. Tai molemmat kuten itse olen tehnyt.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 24. maaliskuuta, 2014 - klo 14.36:   
LCD näyttö ja näyttökaapeli aiheista on useita keskusteluita ennestään tällä foorumilla.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 24. maaliskuuta, 2014 - klo 18.57:   
LCD-TV on helpoin ja paras ratkaisu.

Olen testannut 5 telkkaa, vain yksi ei ole toiminut ja sekin sen vuoksi että siinä ei ollut kunnolla kytkettyä RGB Scarttia. Eli toimi kyllä sillä vaikka nintedon mukana tulevalla composiitti/scart adapterilla.

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Maanantaina, 24. maaliskuuta, 2014 - klo 18.58:   
Löytyykö jostain 4:3 LCD-telkkoja?

 

jakodemus
Käyttäjätunnus: jakodemus

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 24. maaliskuuta, 2014 - klo 21.25:   
Taitaa suurin osa ei-laajakuva näytöistä ja televisiosta olla kuvasuhteeltaan 5:4. Toki ero on niin pieni, että jos se häiritsee, niin parempi mielestäni pysyä kuvaputkissa.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 24. maaliskuuta, 2014 - klo 21.53:   
Eikös nämä ole toimineet aika hyvin AMigan kanssa?

http://www.huuto.net/kohteet/samsung-19-lcd-tv/306610559

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Maanantaina, 24. maaliskuuta, 2014 - klo 23.05:   

quote:

Taitaa suurin osa ei-laajakuva näytöistä ja televisiosta olla kuvasuhteeltaan 5:4. Toki ero on niin pieni, että jos se häiritsee, niin parempi mielestäni pysyä kuvaputkissa.



Miten LCD-telkkojen kanssa tuo sivuttain liikkuva kuva käyttäytyy, onko eri telkkojen välillä eroa?

Television kuvaahan ne ovat tarkkoitettu näyttämään, toisin kun LCD-näytöt, joissa virkistystaajuus PC käytössä on usein 60Hz.

Ilmeisesti kaikki mahdolliset kuvan "parannus" ominaisuudet kannattaa kytkeä valikoista pois, kun Amigan RGB-kuvaa ajetaan scartista sisään.

 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 24. maaliskuuta, 2014 - klo 23.59:   
Itselläni on tämä. Alkaa vain olla jo kohtalaisen vanha malli. Ei valitettavasti saa pakotettua RGB:lle eli vaatii blankingille sen noin 3 volttia.
http://www.amazon.de/LG-173-ST-Zoll-LCD-Fernseher/dp/B0006GAHWE

Olen tosin miettinyt, että häkkeröisin TV:n itsensä syöttämään blankingille jännitettä sopivasta lähteestä. Tämä siksi, koska siinä on erikseen dedikoitu lähde ja liitäntä komposiitille, jolloin scartti on sama olla pysyvästi RGB:llä.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 25. maaliskuuta, 2014 - klo 8.45:   
Niin mulla 2 TV:tä, Samsung 19" ja aikanaan halvin mahdollinen VideoSeven.

Kumpikin toimii mainiosti, mutta kummallakin joudun valitsemaan source nappulasta RGB1. Tosin mulla on parhaimmillaan 4 konetta kiinni ja päällä, jolloin olisi erittäin ikävää jos RGB olisi jotenkin pakotettu.

Kummallakin RGB2 on käytännössä komposiitti.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Tiistaina, 25. maaliskuuta, 2014 - klo 8.56:   
Mulla on retrokäyttöön kaksi kappaletta LG M2294D joissa 2xSCART, VGA, DVI, 2xHDMI, COMPONENT RCA, AUDIO IN 3.5mm ja AUDIO IN OPTICAL DIGITAL tulot.

Kumpikin toimii hyvin Amigoideni ja kuusnelosteni kanssa ja antaa mielestäni niin miellyttävän kuvan etten kaipaa putkitöllöjä. Mediatorin kautta Radeonilla on hyvä saada tuosta irti 1680x1050 resokin OS4.1:ssä.

Source nappia myös tarvitaan kaukosäätimestä, mutta muistaa sentään sammutuksesta käynnistettäessä edellisen valinnan.

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Tiistaina, 25. maaliskuuta, 2014 - klo 17.06:   
Taitaa LG M2294D saatavuus olla aika heikko?

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Keskiviikkona, 26. maaliskuuta, 2014 - klo 18.18:   
Itse asiassa LG M2294D -mallin valmistus on lopetettu.

LG-tuen mukaan vastaava lähin malli on M2252D, mutta sekin on 16:9. Toki siitäkin voi valita 4:3-tilan ja siinä on Full Scart, joka pitää sisällään S-videon ja RGB:n av-laitteille. Mutta kivempi olisi 4:3 (5:4) monitorimallinen telkku.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Keskiviikkona, 26. maaliskuuta, 2014 - klo 22.06:   
Juu vanhojahan nuo ovat minulla. Toisen ostin uutena ja toisen käytettynä 40 eurolla Huutonetistä. Mulle kivempi on kuitenkin että on laajakuva, koska haluan käyttää OS 4.1 Classicia Radeonin kautta josta saa kuitenkin laajakuva resoluutiot.

Tämmösenkin huomasin nyt:
http://eab.abime.net/showthread.php?t=73092
Vai että LCD optimoituja kaapeleita...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: