Rakenteluprojekti emolevyn ympärille

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2013 » Rakenteluprojekti emolevyn ympärille « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Maanantaina, 15. huhtikuuta, 2013 - klo 19.20:   
Hei!

eBay- heräteostoksen johdosta minulla on nyt pöydälläni Amiga 3000T emolevy (Rev 6.1). Edellinen omistaja on korjauttanut pariston vuodosta aiheutuneita vahinkoja ja asentanut tilalle nappipariston telineellä. Levyn myyjä testasi toimivaksi ennen postitusta.

Yrityksenä siis projekti; koneelle kotelo, sopiva poweri, ja kone toimimaan.

Olen suunnitellut tekeväni sovitinkaapelin ATX- virtalähteelle (pinnijärjestykset esim. täällä: http://www.ianstedman.co.uk/Amiga/amiga_hacks/Amiga_Power_supplies/body_amiga_power_supplies.html#Fitting_a_new_PSU_to_an_A3000). -5V pitää ilmeisesti joko löytyä powerista, tai tekaista itse regulaattorilla toisesta jännitteestä.

Ellei keltään sattuisi löytymään nurkista valmiiksi sopivaa virtalähdettä myydä?

Lisäksi hakusessa olisi kotelo, johon emolevyn saisi sopimaan. Sopiiko tämä mitenkään mihinkään standardiin koteloon (torni- AT?) kiinnitysten/koon puolesta? Aivan valtavan kokoinenhan tämä on. Takapaneelin liitännöille nyt pitänee joka tapauksessa tehdä tilaa käsin.

Kaikenlaisia ideoita vastaanotetaan.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 15. huhtikuuta, 2013 - klo 19.33:   
http://www.amigamaniac.com/atx_to_amiga.html
ATX to A3000T Adapter Cable
33AUD eli noin 26 euroa. Plus pienet toimituskulut.

Suosittelen. Itse olen Nathanilta tilannut A3000 ja A4000 vastaavia kaapeleita.

Vaikka vanha virtalähde löytyis sen käyttö on aina riski myös itse emolevylle.

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Maanantaina, 15. huhtikuuta, 2013 - klo 21.09:   
Jos kerran Hanzu suosittelee niin uskotaan. :-) Olin ajatellut rakennella itse mutta tuohon hintaan kyllä mieluiten tilaan vaikka sitten vähän kauempaa.

Voisiko joku ystävällinen lähettää mulle Amiga maniacin s-postiosoitteen - ei ole sivuilla näkyvissä?

 

Antti
Käyttäjätunnus: mustaan

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 15. huhtikuuta, 2013 - klo 21.13:   
Minäkin olen Nathanilta joskus kauan sitten jotain tilannut. Mutta ennen kuin tilaat, niin kannatta lukaista amiga.orgin amigamaniac-keskustelu läpi.

 

zipper
Käyttäjätunnus: zipper

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 15. huhtikuuta, 2013 - klo 21.17:   
Voipi olla hukka homma - ko. henkilöllä (Nathan Cadwallen) on ollut yksityiselämän ongelmia ja bisnekset on jääneet hoitamatta vuoden verran.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2013 - klo 1.20:   
Itse tilasin viimeksi 2010 että onhan siitä aikaa vaikka Amiga mittapuulla missä kaikki tapahtuu kuin unessa tuokaan ei kuitenkaan ole pitkä aika ja sivulta selviää että hänen sähköpostiosoitteensa on vaihtunut sen jälkeen spämmin takia.

Olen nähnyt muistaakseni 5 hänen tekemäänsä kaapelia ja kaikki on nätisti kutistesukattu molemmista juurista vaikka ei edes tarvitsisi, joten hienoa jälkeä ovat kyllä ja -5V regu on nätisti kutistesukan sisässä.

Nathan ei ottanut maksua enennenkö oli väsännyt kaapelit ja paketoinut ne jotta tiesi mitä toimituskulut olivat. Kävimme silloin aika paljon sähköpostikeskusteluja ja vaikka hän ei sivulla missään mainosta itseään korjaajana, niin tiedän että hänellä on ollut paljon Amiga-korjauksia jonossa jotka hidastivat kaapelin tekemistä, mutta ei minulle ollut mitään hoppua ja rahaakaan ei ollut asiassa kiinni. Silloin 2010 tilanne eteni näin: "I'm going to make the cables tonight, so I can send you an invoice ;-) Sorry that it has taken me so long - I am struggling to keep up with orders, repairs and/or hacks, custom stuff, and so on :-S"

Tilanteet voivat muuttua ja se on aina ikävää jos huonoon suuntaan. Tuntuu että tuossa on aika monta eri asiaa taustalla ja vaikka ei olisi, niin kyllä vähemmästäkin burnoutin saa. Tuolla suunnalla on nyt ruuhkaa kun Anthonykin viettää enemmän aikaa Antarktiksella. En ota kantaa noihin rahasotkuihin, muutakuin että jos saa yhteyden sinne, niin kannattaa sopia että maksaa vasta kun tavara on jo paketissa odottamassa lähtöä.

Itse en edes tekisi moisia kaapeleita yhtä halvalla. Sen verran arvokkaana pidän vähäistä vapaa-aikaani ja vaikka olisi kuinka ammattilainen, niin ei tuollaista ole nopea tehdä.

Jos haluat tehdä itse tai teettää muualla, niin tämän foorumin Hese tilasi minun välitykselläni samaisen A3000T kaapelin ja taisin sen pinoutista tehdä jonnekin muistiinpanotkin juuri sen varalta että joku vielä tarvitsee samanlaista.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2013 - klo 14.30:   
Mulla on kamaa ollut tulossa pian vuoden Nathanilta. Välistä ko. henkilöllä ei ollut edes email toiminnassa. Mutta juuri tällä viikolla vihdoin tuli jotain infoa ja uusi toimiva email. Kauppapaikkakin taisi olla jonkin sortin jäässä tämän aikaa.

Vuosi sitten siis rahat veloitettiin etukäteen. En uskalla itse tällä hetkellä suositella. Aina voi tietty kysellä että kykerneekö/ehtiikö NAthan moiseen suoritukseen.

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Lauantaina, 20. huhtikuuta, 2013 - klo 17.13:   
Sorry muutaman päivän hiljaisuus. Lueskeltuani vähän näitä Amigamaniac- keskusteluita niin ajattelin että jätänpä väliin. Voi mennä aikaa (ja pahimmillaan rahaakin) turhaan. Varmasti nuo hänen tuotteensa ovat hyviä, mutta jätänpä nyt kokeilematta kuinka monta kuukautta tuohon olisi mennyt.

Ratkaisin virtalähdesovittimen lopulta näin: ostin Partcosta 20/24-pin ATX- adapterin (http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=16_1142_1393&products_id=10550), jossa oli A3000T:n emolevylle sopiva 24-pinninen ATX- liitin. Lisäksi ostin tarvittavia Molex- liittimiä ja työkalun niiden irrotukseen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/39319567/A3000T/IMG_2559.JPG
Voisi sitä varmaan huonomminkin perjantai-iltansa viettää kuin näitä rakennellessa? :-)

Irrotin sitten A3000T:hen menevän liittimen kaikki pinnit (asianmukaisen irrotustyökalun avulla se oli todella helppoa) ja aloin kytkeä niitä uudelleen emolevyn haluamaan järjestykseen (aloitusviestissä linkkaamani sivun ohjeen mukaan). Muutama +5V -linja piti jakaa useampaan paikkaan, ja -5V -linjaa varten (emolevy tarvitsee, mutta jota nykyaikaisista ATX- virtalähteistä ei löydy) käytin 79L05- regulaattoria (ATX:n -12V linjasta).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/39319567/A3000T/IMG_2564.JPG
Muutaman tunnin rakentelun jälkeen seurasi testauksen aika, ja kas, kaikki toimii!

Adapteri (piirilevyllä -5V regulaattori elkoineen sekä jumpperi ATX- virtalähteen herättämiseksi)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/39319567/A3000T/IMG_2576.JPG
(Tulossa vielä vähän kutistesukkaa ympärille eli ei se ihan näin räjähtäneen näköisenä käyttöön päädy)

Latailin levykkeeltä Workbenchin ja pyöritin pari demoa ja kaikki näytti toimivan.

Seuraavaksi sitten koteloa miettimään.

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Sunnuntaina, 28. huhtikuuta, 2013 - klo 21.27:   
Saksalaisen Amigawiki.de- sivuston schematics- hakemistosta (http://www.amigawiki.de/dnl/schematics/) löytyy mm. A3000T:n skeema. Päivämäärät näyttävät tuoreilta ja ainakin 3000T:n on uudelleenpiirretty, joten jälki on todella siistiä.

Tuolta selvisivät ainakin jo emolevyn CN302- liittimen pinnit (mm. reset, lock-kytkin ja virta- ja scsi- ledit). Rakentelin testailua helpottamaan minimalistisen piirilevyn palan liittimellä jolla saan virta- ja scsi- merkkivalot sekä reset- napin käyttöön: https://dl.dropboxusercontent.com/u/39319567/A3000T/IMG_2621.jpg

Levyllä näkyvä jumpperi toimittaa koneen etupaneelissa olleen lukon tehtävää. Kuvassa näkyy kuinka emolevyllä liittimen oikeassa laidassa näkyy selvästi ykkönen emolevyllä mutta skeeman antaman järjestyksen mukainen ykköspinni on kuitenkin toisessa päässä liitintä. Ihmettelin tätä aluksi kunnes tulin mittailleeksi ja tarkistaneeksi pinnijärjestyksen.

Löysin nurkista yhden SCSI- väyläisen kovalevyn ja sille kaapelin, mutten saanut levyä näkymään hdtoolboxissa. Jälkikäteen lueskeltuani näyttää että tarvitsisin terminaattorin joko ulkoisen scsi- laitteen liittimeen tai terminointivastukset emolevyllä oleviin kantoihin (tyhjät). Ovatko nuo vastukset jotain mitä saisi esim. Partcosta (minkälainen tuon pitäisi olla?), tai löytyisikö keltään sopivaa ulkoista terminaattoria?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Sunnuntaina, 28. huhtikuuta, 2013 - klo 22.55:   
Hieno homma nuo uudelleen piirretyt skemat! Erityisen kätevää on se että PDF tiedostosta voi hakea hakusanalla tiettyä kohtaa.

CN302 liittimessä toisinaan skemassa pitäisi olla +5V 1 nastan ja maa nastojen 4, 6 ja 8 välillä. Siihen että valkoinen silkscreen 1-numero ei täsmää skeman kanssa voi olla ainakin pari syytä:

1) Commodore on ennenkin merkinnyt silkscreen merkkejään virheellisesti. Commodore A3640 V3.1 kortissa on parin elkon silkscreenpolariteeit väärin päin, mutta niin on myös elkot.

2) Emolevysi saattaa olla eri revisiota kuin se josta tuo skema on tehty. Commodore on kiepautellut komponentteja ympäri ennenkin revisioiden vaihtuessa.

SCSI terminaattoreita on kyllä hyvin huuto.netissä ja ebayssä. Joskus SCSI lattakaapelissa on kiinteä terminaattori toisessa päässä johtoa. Itsellä on näitä johtoja kaksikin, mutta tarvitsen kyllä molemmat kun on SCSI ohjaimiakin neljässä turbossa. Mitä olen lukenut niin olen käsittänyt että aktiiviterminaattori pitää olla jos haluaa kunnon terminoinnin. Sitä että miten passiivi ja aktiiviterminaattorin erottaa toisitaan en osaa sanoa. Joissain tuntuu olevan ledikin, olisi ne ainakin aktiivisia.

Mielestäni SCSI on Amiga laittissa yhtä paljon hienous kuin riesa. Liian usein menee tappeluksi niiden kanssa.

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Sunnuntaina, 19. toukokuuta, 2013 - klo 0.28:   
Kotelonhankinta ei juurikaan ole edennyt, mutta seuraavia olen saanut aikaan:

- kolvailin adapterikaapelin jolla voin käyttää CDTV:ni näppäimistöä A3000T:ssa
- lainasin vanhasta Mac-kovalevystä tarvittavat SCSI- terminointivastukset emolevylle
- löysin nurkista toimivan Seagaten SCSI-kovalevyn, jossa valmiina Workbench 3.1 -asennus
- useiden yritysten jälkeen sain edellisen toimimaan kun viimein selvisi että ensin käyttämäni SCSI-kaapelini olikin viallinen (kuten Hanzu mainitsi, SCSI - hienous vai riesa...:-))
- löysin nurkista rikkinäisen A500:n kovalevy/muisti- laajennuksen, josta löytyi lisää ZIP-RAM- piirejä, emolevyllä nyt täydet 16 megaa Fast Ramia.

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Sunnuntaina, 1. joulukuuta, 2013 - klo 14.35:   
Projekti etenee, vaikkakin vähän hitaasti. Olin pari viikkoa sitten tilaamassa muutamaa osaa Verkkokauppa.comista, ja ajattelin nyt samalla potkaista tätä projektia eteenpäin.

Tsekkailin kaikki suurimmat atx- kotelot mitä löytyi. Emolevy- tilan mittoja ei oikein mistään saanut selville, mutta YouTuben koteloarvosteluvideoita katsomalla usein selvisi mikä on pisin näytönohjain joka koteloon mahtuu, ja näistä sai mittailtua paljonko emolevylle on tilaa leveyssuunnassa.

Päädyin sitten ostamaan NZXT Switch 810- mallisen kotelon (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/56820/dfxtj/NZXT-Switch-810-ATX-kotelo-ilman-virtalahdetta-valkoinen, järkyttävän suuri ja tähän "hieman" yliampuva, kun kovalevyjä ja tuulettimia saa mahdutettua yli kuusi kappaletta kumpaakin!). Ja ei, en ajatellut rakentaa Amylle vesijäähdytystä :-)

Sain kotelon käsiini viimeviikolla. Mittailin emolevyä koteloon ensimmäisen kerran tänään. Leveys riittää juuri passelisti. Korkeudesta se toki mahtuu koteloon, mutta virtalähde pitää sijoittaa jotenkin customisti, koska se ei enää mahdu kotelon pohjalle. Samoin kotelon takaseinän liitin-patteristo vaatii kotelon modaamista (korttipaikkojen peitelevyosa ainakin näyttää olevan niitattu kiinni ja sen irrottamalla ja uudelleen sijoittamalla senkin saattaisi saada hyödynnettyä). Emolevyn kiinnitysruuveille pitää tod.näk tehdä myös uudet reiät tukia ja kiinnitystä varten, koska eivät oikein näytä nykyiset ATX- rei'itykset synkkaavan A3000T:n emolevyn kanssa...

Emolevylle menevien power- ja kovalevy- ledien kytkemiseen tein jo pienen adapteripalikan jolla ne saa kiinni levyyn.

Toivottavasti tässä seuraavien viikon tai kahden sisällä pääsisin rakentelemaan koneen kasaan.

Mikään näistä kotelovaihtoehdoista ei oikein omaan silmään iskenyt (tai sovi klassiseen Amiga- tyyliin) mutta koska alkup. koteloa tuskin ihan heti tulee vastaan, niin olkoon tämä paras vaihtoehto (toistaiseksi) ja voihan sen myöhemmin sitten vaihtaa toiseen koteloon jos hyvin käy. Tavallaan myös huvittava yhdistelmä 90-luvun alun rautaa nykypäivän kalliissa peli-PC- kotelossa. Ja pääsehään emolevykin oikeuksiinsa kun kotelossa on ikkuna ja ainakin tuuletus tulee olemaan helppo järjestää sopivaksi :-)

Tässä kuvia: https://www.dropbox.com/sh/3wrah5wqdvkwf47/zPlMNXRSWs

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Sunnuntaina, 1. joulukuuta, 2013 - klo 15.18:   
Komea kotelo! :-)

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Sunnuntaina, 1. joulukuuta, 2013 - klo 19.41:   
Mistä muuten tuo nappiparisto-piirilevy on peräisin? Olen nähnyt vastaavan joissain toisissakin kuvissa...

 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 1. joulukuuta, 2013 - klo 20.59:   
Amigakit myy ainakin yhtä nappiparistosettiä.

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Sunnuntaina, 1. joulukuuta, 2013 - klo 21.05:   
Niinpä onkin, kiitos!

http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/product_info.php?products_id=1093

 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Sunnuntaina, 1. joulukuuta, 2013 - klo 21.08:   
Ai tuollaisia myydään valmiina ja tulee siistin näköinen. Itse olen kierrätykseen menevistä PC-emoista ottanut 2032-pidikkeet talteen. Amigassa diodi väliin ja kuumaliimaa. Muistaakseni 1n4148 olen käyttänyt.

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2013 - klo 20.21:   
Lisätty uusia kuvia: https://www.dropbox.com/sh/3wrah5wqdvkwf47/zPlMNXRSWs#/

Kahtena iltana parin tunnin työstämisellä sain työkaverin kanssa modattua koteloa: koteloon porattiin reiät emolevyn ruuvikiinnikkeille sopiviin kohtiin ja takapaneelista poistettiin parin sentin kaistale metallia (näppisliittimelle, emolevyllä ylimpänä) ja pientä trimmausta korttipaikkojen seudulle (koska emolevyn liittimet jatkuvat niidenkin paikalle joka tapauksessa, sijoitti emon koteloon miten ylös tahansa).

Emolevy on nyt kiinni kotelossa, ja pikaisessa kasauksessani äsken kone toimii!

Virtalähde pitää vielä jotenkin sovitella tuonne koteloon (sopii pohjalle, vähän sivuun kotelon aukosta), ja Zorro- väyliä en nyt yritäkään saada sopimaan takapaneeliin, jos niitä joskus tähän hankkii niin pitää jotain virittää sitten.

Seuraavalla kerralla täytyy johdatukset saada siististi kasaan ja yrittää jotenkin vielä leipoa takapaneelin liittimien ympärille muovilevystä kehystä. Lisäksi etupaneelissa on luukun takana nyt montaa reikää usb- liittimiä, sd-korttipaikka (hxc- emu?) ja muuta, joiden tilalle voisi keksiä jotain.

Tämähän alkaa näyttää ihan tietokoneelta :-) Viimeisessä kuvassa kotelon ikkunassa on vielä suojamuovit päällä, mutta on tuo aika hienon näköinen kun koko emolevy näkyy (etenkin jos tuonne vielä lisäilisi muutamat ledit sisään).

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2013 - klo 20.26:   
Komia on kyllä! :-)

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Sunnuntaina, 2. elokuuta, 2015 - klo 21.33:   
Tännekin vielä tilannepäivitystä, mitä tälle projektille tapahtui.

Pitkän haun ja foorumeilla kyselyn jälkeen sain pari viikkoa sitten hollannista tarjouksen A3000T- koneesta, mukana myös toimimattomaksi kerrottu emolevy. Ostin koneen, ja sain sen aikaisemmin tällä viikolla. Paketilla oli kokoa, mutta se oli myös todella hyvin suojattu.

On kyllä melkoinen kotelo; pelkästään sivupellit ovat todella paksuja ja painavia ja koko kotelo on todella järeää tekoa. Muoviosia ei tästä kotelosta etumaskia taaempaa juuri löydy. Se näkyy myös painossa, koko komeus painaa n. 23 kg!

Tarkemmassa tutkimuksessa paljastui, että koneen mukana tullut emolevy olikin aivan toimiva, vika oli kotelon virtalähteessä: vaikka +5V ja +12V jännitteet olivat kunnossa, PWR_OK/FAIL -jännite pysytteli 0.21 voltissa, mikä piti emolevyn jatkuvassa reset-tilassa. Vaihdettuani virtalähteeksi aiemmin rakentamani ATX-powerin ja adapterin, levy heräsi henkiin.

Virtalähdettä tutkiessani siellä näkyi ainakin muutama komponentti joissa oli hapettumaa, ja vähän tuli olo että tätä on säilytetty jossain kosteassa, ja virtalähde on kärsinyt. En tiedä paljonko työtä vaatisi saada alkuperäinen poweri kuntoon (olisi tietysti tyyliltään oikea, sopisi koteloon parhaiten ja mikään löytämäni ATX-poweri ei ole vielä tarjonnut alkuperäisen powerin 30A +5V linjalle).

Mittailuissa käyttämäni Corsairin poweri on pystynyt kuormassakin pitämään +5V linjan yli 4,9 voltin emolevyltä mitattuna ja on toistaiseksi tuntunut pelittävän hyvin. Etupaneelin alkup.virtakytkin ohjaa nyt ATX-powerin käynnistystä.

Suurin työ oli emolevyjen osien vaihtamisessa, levyjen asennuksessa koteloon (mm. kaikkien D-liittimien ruuvien irrotus) ja ennen kaikkea ZIP-muistien kanssa, joiden kanssa jouduin räpeltämään tuntikausia.

Tänään kone on ollut ensimmäistä kertaa kotelo kiinni, eli kaikki on melkein kasassa. Vielä pitää miettiä mitä teen virtalähteen kanssa (yrittäisikö korjata alkuperäistä, tai modaisiko ATX- powerin alkuperäisen koteloon, mahtuisi helposti) ja kaikenlaisia pikkuosia kotelosta puuttui; 5,25" asemien kiinnityskiskot, levykeaseman eject-nappi, sekä kovalevyn kiinnitysosat levykehikkoon. Myös etumaskin takana oleva kotelotuuletin menee vaihtoon, alkuperäinen ("aito länsi-saksalainen" Papst) pitää melkoista meteliä. Myöskään näppäinlukko/reset- lukon avainta ei mukana tullut, pitää yrittää modata sellainen jostain (lukko ei ole A4000:n tapainen pieni, vaan reilusti suurempi Kensington-vaijerin lukon avaimen mallinen). Näppäinlukkoa tärkeämpi olisi avaimella resetointi, se olisi vaan niin coolia :-)

Erikoisena detaljina mainittakoon edellisen omistajan emolevyn SCSI-ohjaimeen tekemä modaus; päälle on lisätty erillinen oskillaattori SCSI-väylän "ylikellotukseen". SysInfo 4 näytti SCSI-levyn nopeudeksi n. 2 700 000 bytes/sec. En tiedä oliko tuo kuinka pätevä mittaus, tai miten se suhteutuu normaaliin A3000T:n SCSI:n nopeuteen.

Ja mikä tärkeintä, tällä koneella pyörii autenttisesti myös Amiga Unix.

Mutta on tämä niin paljon aidompi Amiga-kokemus nyt että kyllä tämän kanssa kelpaa :-)

Kuvia rakentelustani: https://www.dropbox.com/sh/t4fs5rsx8esuiih/AADk8UFP_6mgtV47pK2TAIk6a?dl=0

Kiitokset myös heselle neuvoista mm. muistien vianetsinnän kanssa.

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 3. elokuuta, 2015 - klo 5.49:   
kyllä on hieno ;)
saisipa joskus tuollaisen itsellenikin

mutta joo jos ensin korjaisi tuon oman A4000T niin voisi alkaa haaveileen seuraavasta projektista vasta sitten xD

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Maanantaina, 3. elokuuta, 2015 - klo 8.25:   
@virgo: http://postimg.org/image/cfnexgyy5/ :-)

 

jansa
Käyttäjätunnus: jansa

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 3. elokuuta, 2015 - klo 18.25:   
Tuo olisi hienoa saada joskus näytille johonkin Saku-tapahtumaan vaikka painoa onkin :-)

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Tiistaina, 4. elokuuta, 2015 - klo 9.29:   
@jansa: Jos vaan vielä Saku-tapahtuma saadaan sen verran lähelle että koneen kanssa viitsii lähteä matkaan niin toki tuon näytille :-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: