Projekti loppusuoralla, mutta paljon ...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2012 » Projekti loppusuoralla, mutta paljon ongelmia oli « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

The Thing
Käyttäjätunnus: thething

Rekisteröity: 10-2012
Perjantaina, 26. lokakuuta, 2012 - klo 18.26:   
Eli A1200 levyn vaihtoprojekti on ohi ja kaikki toimii, mutta aivan tajuttomasti ongelmia oli senkin lisäksi että olin unohtanut suurimmalta osin koko Amigan käytön.

Ensinnäkin ensimmäiseksi kokeilemani 8GB:n SSD levy oli rikki. Testasin sen myöhemmin ja ei toimi PC:ssäkään.

Toinen kokeilemani levy oli "oikea IDE-SSD levy", Microstoragen 16GB joka toimii, muttei amigassa. Olin olettanut että ne jos mitkä olisi yhteensopivaa rautaa myös wanhempaan koneeseen, siksi kokeilin seuraavaksi sillä enkä CF adapterilla.

JOstain syystä wanhalta alkuperäseltä levyltä katos tiedostot(ja vain siellä oli esim mun kaikki kickstart ROMit. En tajua minkä mokan tein missä vaiheessa, ehkä sille väsyneenä WInuaella jotain räpelsin väärin, en edes muista.

CF adapterilla oli helppo saada lopulta homma hoidettua, mutta ainakaan tällä tai mulla olevalla toisella adapterilla ei Amigan HDD-valo (pala kun on halpoja adaptereita).

No ajattelin että helppo nakki ja kolvi käteen. HDD testilaitteistolla kokeilin uudella CF kortilla ja laitteisto ilmotti ongelmaa. Ongelma oli uudessa CF kortissa, merkkiä Verbatim=rikki. LED valo modaamassani CF adapterikortissa toimi, joten oletin että LEDi toimii Amigallakin. MUTTA ei toimi! Adapterin LED valo ei vilku, eikä AMigankaan...siis häh, en tajua. Olkoon toimimatta sitten.

Sitten viimeiseksi WHDload ilmotti invalidista kickstartista A1200 pelien kanssa.
Kaikkein hankalin olikin sitten netistä löytää Kickstart 3.1 ROM -tiedostoa. Vaikka tiedoston nimi ja koko olikin muka oikein, niin oli vääriä Kicstartteja. Jouduin ottamaan MD5 laskurin käyttöön ja selvittämään mikä on oikean 3.1 Kickin MD5, jotta ei turhaan kokeilis väärää ROMmia.

Noh, tulipahan harrastettua ajankuluksi taas Amigaa pitkästä aikaa :-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: