Musasofta kysymys

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2012 » Musasofta kysymys « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Eemil Helin
Käyttäjätunnus: eemilh

Rekisteröity: 1-2012
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 18.36:   
Moro kaikki taas pitkästä aikaa! :D Jostain ihmeen syystä Amigani oli jäänyt aika pitkäksikin aikaa pois käytöstä. (korppu ongelmien takia motivaatio vähentyi). No nyt taas kiinnostus heräsi ja laitoin vehkeen toimintakuntoon. Nyt minulla on kaksi Amiga 500:sta. Toinen on punaledinen vanhempi malli ja toinen vihreä. Otin punaledisestä korppuaseman ja asensin sen uudempaan vihreälediseen, sillä vanhemmassa näyttää olevan ongelmia näppäimistön kanssa ja kone muutenkaan ei ole ulkoapäin läheskään yhtä hyvässä kunnossa kuin uudempi versio. Valitettavasti tämän vanhemman koneen korppuasemassa on tunnistus ongelmia esim. jos asemassa ei ole korppua, se saattaa käydä yhtäkkiä lukemaan tyhjää asemaa, ja taas välillä se ei meinaa millään tunnistaa korppua joka on asemassa. xD

Mutta palataanpa threadin aiheeseen... Eli olen tehnyt musiikkia pc:llä jo pitkän aikaa. (Ensin Modplug Trackerilla ja nyt Cubase 5:lla) Olen myös kiinnostunut Amiga musiikista, joten aloin opettelemaan Protrackerin efektejä. Olen jo tässä muutamat modulet tehnyt, mutta välillä meinaa kanavat loppua kesken. Olen kuullut, että on olemassa softa, jossa on jopa 8 kanavaa käytettävissä (tosin se puolittaa näytteenottotaajuuden) mutta silti olisi mukava testata :D
Tiedättekö te kyseenalaista ohjelmaa?

-Eemil

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 19.15:   
Enpä minkäkään tunne sopivaa ohjelmaa nimeltä. Ehkä tuolla ois sopeva:
http://aminet.net/mus/edit

8 kanavaisessa saattaa myös alkaa A500 resurssit tulla vastaan.
WinUAE:ssa tai turbotetussa Amigassa voinee käyttää kymmeniä kanavia & raskaampia softia.

 

Eemil Helin
Käyttäjätunnus: eemilh

Rekisteröity: 1-2012
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 19.31:   
No, löysin OctaMed 4 Professionalin netistä. Tukee 8 kanavaa, äänenvoimakkuuden säätöä jokaiselle kanavalle erikseen, tukee kickstart 1.3:sta ja Amiga 500 kuulemma tukee kaikkia kanavia. Kaiken huipuksi ns. "freeware" softa, eli laillista kamaa on ;)

Katotaa nyt miten lähtee pyörimään... Seuraavaksi kyllä ajattelin siirtyä A1200:n puolelle kun teho oikeasti meinaa välillä loppua kesken.

 

Rakki
Käyttäjätunnus: rakki

Rekisteröity: 11-2009
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 19.32:   
Octamedissä oli muistaakseni 8 kanavaa ja toimii A500:lla. Itse olin tosin vain Soundtracker, Noisetracker ja lopuksi Protracker käyttäjä 4 kanavan rajoituksesta huolimatta. Siinä on oikeastaan oma viehätyksensä miten 4 kanavaa saa riittäämään ja sämpläyksellä sekä erilaisella kikkailullahan se onnistuu. Sinänsä huvittavaa, että Amigan Octamedillä on tehty yksi brittien top 40 hitti :-).

http://en.wikipedia.org/wiki/OctaMED

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 19.46:   
Rakki: perus medissäkin muistelen oli ja itse käytin octamed soundstudiota. ja yksi jolla saanee parhaan äänenlaadun on Octalyzer tai tuonnepäin niminen ohjelma. gui vaan aika kamala tveellä.
ps. Protracker on tuntumaltaan parempi ohjelma kuin octamedit tai octalyzer. joskin itse olen octamed kantaa koska amigaos2.04 jolla aloitin ei oikein tykännyt parhaasta protrackerista eli 2.1a.
sen jälkeiset on tahmeita jne kuin mitkä. olkoon etuja mutta tahmaa tosi pahasti niin ei kiitos. lisäksi itse käytibn octamedia lähinnä midiin trackerit ei oikein ole tyyliini soveltuneet koskaan ensinnäkin sopivat samplet (olisi pitänyt olla omat lähteet tuohon jos olisi edes voinut kunnolla yrittää) ja neljä kanavaa tai jopa 8 rajoittaa liikaa.

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 19.48:   
yksi joka liian raskas jne amiga 500 varmasti (jopa 060 ei jaksa raskaimpia hetkiä käytännössä) on Music Line Editor joka Octamedian kanssa suosikki trackerini.
ps.Itsellä nykyisin Macissä Logic Pro.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 19.59:   
Digibooster on kans 8-kanavainen trackeri. En muista mitkä sen laitteistovaatimukset oli, mutta ainakin vanhempia versoita löytyy esim. aminetistä ilmaisenakin. Digiboosteria on käytetty aika paljon myöhempinä aikoina demoscenessä jne.

Sitten yks toinen joka tulee mieleen, mutta en tiedä onko sitä kukaan käyttänyt mihinkään järkevään :-) Eli Symphonie, joka lupaa maksimissaan 256 kanavaa. Tosin siihen ei ainakaan A500:n potku riitä.

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 20.29:   
digibooster on periaateessa sanoisin hyvä mutta yli liukas nuo vanhat. ja olikohan pink/abyss tyypin koodama ahx sid tyyppisen teko ohjelma kanssa ihan peruskiva. joskin sitä vain oikeastaan kokeiltu.

 

Eemil Helin
Käyttäjätunnus: eemilh

Rekisteröity: 1-2012
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 22.07:   
Minulle ne kahdeksan kanavaa riittävät vallan mainiosti! :D Ja vielä kysymys octamedin käyttäjille: Ovatko efektien parametrit samoja kuin protrackerissa?

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 22.47:   
Eemil: helin oli kait näin 16 ekaa eli 0-F on mutta sen jälkeen ei ja jotain parannuksia kait tarjolla siellä ja toisinpåinkin.

 

Eemil Helin
Käyttäjätunnus: eemilh

Rekisteröity: 1-2012
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 23.48:   
No kunhan pää volume säädöt "C", "A" ja pattern breakit (ja minun lempi efektit kuten pormanento "3", pormanento up ja down ja tietysti offset jne.) löytyy niin eiköhän päästä alkuun. :-)

 

Eemil Helin
Käyttäjätunnus: eemilh

Rekisteröity: 1-2012
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 23.49:   
Muuten... Omasta mielestä paras Protracker on 3.15 :d siihen on vaan tottunu...

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 27. elokuuta, 2012 - klo 23.59:   
Tuo tahmeampi joskin jos sen kanssa pärjää pärjännee octamedinkin. on näet hieman notkeampi minusta octamed.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: