Custom rommit

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2011 » Custom rommit « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 12. syyskuuta, 2011 - klo 15.17:   
Tälläinen osui silmiin

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200360870850&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Hinta sen verran mitätön että sen voisi ostaa sen kummempia miettimättä.

MUTTA osaako kaveri pystymetsästä käyttää tuollaista? Toki saan tehtyä rommit, muutama harjoitus kappale on jo tehty, mutta niiden polttaminen imagesta piirille?

Mistä noita piirejä saa ja paljonko ne maksavat?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 12. syyskuuta, 2011 - klo 15.32:   
http://www.amigamaniac.com/ksrs.html
TC574200D-120

8+8+12.45=28,45 AUD = noin 21,56 € postikuluineen ja säästät prommerirahasi kun pyydät Nathania prommaamaan niihin jo valmiiksi lähettämäsi sisällön ja testaamaan että toimii.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 12. syyskuuta, 2011 - klo 16.17:   
OK mitähän mieltä siitä, että mitä tuollaiseen custom rommiin kannattaisi yrittää tunkea? Tietysti 3.9 rommiksi muuttaminen, mutta mitä muuta?

Cosmocsen graphics.library tuo selkeän nopeus edun, mutta onkohan se liian buginen vielä? Csomockselta löytyy myös nopeampi scsi.library joka taitaa olla vielä pahasti kesken?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 12. syyskuuta, 2011 - klo 16.28:   
Mulla on Kickstart 3.9 ROMmit toisessa A4000:ssani, mutta taidan kyllä pistää takaisin 3.1.

Tiesin kyllä että tästä Kickstart 3.9:stä oli poistettu workbench.library, jotta sinne on saatu mahtumaan muuta parannusta, mutta en ajatellut että se estää koneen boottaamisen esimerkiksi Worbench 3.1 Install levykkellä tai peleillä jotka ensin lataavat Worbench ruudun jossa peli olisi tarkoitus käynnistää levykeikonia klikkaamalla jota ei näy koska worbench.library puuttuu.

On se kumma että kukaan ei ole vielä tehnyt Kickstart vaihtajaa Amigoihin joissa ROM piirejä on kaksi. Silloin saisi 3.1 ja 3.9 valittua kytkimellä. En näe mitään teknistä estettä tuollaisen suunnittelulle. Piirilevy olisi vain isompi...

Minä en tiedä noista muista customeista mitään. Ehkä joku muu osaa kertoa.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 12. syyskuuta, 2011 - klo 18.24:   
Pirun execiä en ole sannut toimimaan Apollossa, blizardilla en ole kokeillut, sen pitäisi tietysti toimia :-) mutta mitähän tuohon olisi järkevää laittaa?

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 12. syyskuuta, 2011 - klo 19.30:   
Amiga.orgista bongattuna, amigamanicilta ei kannata tilata, henk koht ongelmia ja tilaukset ovat kestäneet tyyliin 4kk

 

Jani Kuituniemi
Käyttäjätunnus: janik

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 12. syyskuuta, 2011 - klo 21.01:   
Nuo olis kyllä kiva tietää, mitä sinne olis suositeltavaa laittaa. Jollain rekickerillähän noita on hyvä kokeila. Ainakin tuosas 3.9 epävirallisessa BB4:ssa on noita Cosmoksen puukottamia jotain, dos.library, icon.library, scsi.device yms. Toimineet mulla ihan ookoo lukuunottamatta tuota dos.librarya. Taitavat olla melko testaamatonta kamaa isolta osin, joten melko varauksella noihin pitänee suhtautua. Tuo graphics.library taitaa olla hyvä vain niille, jotka eivät käytä RTG:tä?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 12. syyskuuta, 2011 - klo 21.35:   
@Ibe. Oon tilannut Amigamaniacin Nathanilta kerran ja kaveri (Painkiller) sitä ennen ja juu kyllä siinä kesti pari kuukautta, koska hän tekee myös Amiga huoltoja samalla ja itsekin tilasin listalta löytyvien mukana myös tuotteita jotka hän joutui valmistamaan toivomukseni mukaan kuten A3000T to ATX PSU adapterin, mutta se ei haitannut koska maksaa ei tarvinnut ennenkö tavara oli valmista ja tuli alennustakin jostain syystä en nyt muista mistä. Amigamaniacia voin suositella myös työn laadun vuoksi. Olen 5 hänen tekemäänsä adapteria nähnyt ja jokainen on ollut kuin todella hyvin tehty (joka ikinen holkki ja johto kutistesukattuna täsmällisen pituisilla pätkillä ja johdot kierretty ja nippusidetetty nätisti yhteen). Itse en estetiikkaan jaksa panostaa yhtä paljon, riittää että toimii ja kestää.

Itse ainakin Amiga-harrastana olen tottunut siihen että kaikki Amiga sanaan liittyvä kestää ja kestää... :-)

Esimerkkinä odotteluista vain muutamia mainitakseni Amiga tavaramerkistä käyty moni vuotinen kamppailu, Natami julkaisu, AmigaOne X1000 julkaisu, AmigaOS 4.1 Prometheus tuki ja Vesalian TBA ilmoitukset tuotteissa.

 

Jope
Käyttäjätunnus: jope

Rekisteröity: 11-2009
Tiistaina, 13. syyskuuta, 2011 - klo 10.14:   
Cosmoksen patchaamiä libbejä ei kannata käyttää lainkaan, mies ei tiedä mitä tekee.

 

Jani Kuituniemi
Käyttäjätunnus: janik

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 13. syyskuuta, 2011 - klo 13.25:   
Mulla on vähän sama fiilis, että Cosmoksella on hyvät tarkotukset, mutta se tapa, jolla se sitä tekee, ei oikein ole oikeasti toimiva.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 13. syyskuuta, 2011 - klo 13.55:   
Kyllä toi graphics.library antaa selkeän nopeus edun ja sen vuoksi voi poistaa x määrää patcheja.

Cosmocesn ongelma tuntuu olevan erittäin rajoittunut englanti, kaveri ei oikeasti pysty kommunikoimaan sillä, muuta kuin hädin tuskin. EPäilen että ymmärtääkö hän lukemaansa. Jonkun Ranskan kielisen pitäisi jutella sille.

Jope: EI se Cosmos tee turhaa työtä, ongelma on että kukaan ei osaa/pysty keskustelemaan sen kanssa yllämainituista syistä.

 

Jope
Käyttäjätunnus: jope

Rekisteröity: 11-2009
Torstaina, 15. syyskuuta, 2011 - klo 9.50:   
En voi estää sua käyttämästä niitä, itse en koske.

Ei tässä ole kyse mistään kommunikaatiovaikeuksista, vaan mm. siitä että se tyyppi poistaa sieltä kirjastoista koodia tietämättä, että tarvitaanko niitä koodinpätkiä oikeasti vai ei.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 15. syyskuuta, 2011 - klo 15.26:   
Huoh, mä pelkäsinkin että pystyisit estämään ;)

Mutta joo, jos nyt aletaan tekemään rommeja, niin ei sinne tuon tapaista sälää tule. Fakta on kuitenkin se että graphics.libraryn kanssa en löytänyt mitään isompaa ongelmaa, ja nopeus etu oli selvä. Se poistui käytöstä koska FBlit kuitenkin vapauttaa chip muistia enemmän

Oisko kuitenkin vinkkejä mitä sinne mahtuisi ja mitä olisi hyvä laittaa?

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 15. syyskuuta, 2011 - klo 16.25:   
Mitens tuo graffa kirjasto on uusittu... eli onko siinä vasta näyttökortilla hyödyllisiä parannuksia ?

 

Jani Kuituniemi
Käyttäjätunnus: janik

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 15. syyskuuta, 2011 - klo 17.12:   
Käsittääkseni sitä on optimoitu paljolti ja monia hyödyllisiä hackeja on rakennettu siihen sisään. Se taitaa olla hyödyllinen vain niille, joilla ei ole erillistä näytönohjainta koneessa, mutta siihen oli tulossa myös joku minimaalinen RTG, jolla jos koneessa on P96 tai CGFX niin se pystyisi avaamaan jo Early Startupista lähtien ruudun näytönohjaimen puolelle.

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 15. syyskuuta, 2011 - klo 17.27:   
Jani Kuituniemi: mielenkiintoista olisi tietää tarkemminkin mutta en silti itse laittaisi noh pyrin pitämään "Amigani standardina".

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: