Amigan uudelleen asennus

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2011 » Amigan uudelleen asennus « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 3. maaliskuuta, 2011 - klo 23.36:   
Moro

Ajattelin asentaa amigan uusiksi. Asennan käyttiksen winuean avulla toiselle kiintolevylle jonka sitten siirrän oikeaan amigaan.

Muutama kysymys:

Ilmeisesti WinUea osaa ottaa cd aseman mukaan ilman että sitä täytyy erikseen määritellä??

Kiintolevyn konffaus winueaa varten on varmaan kohtuu helppoa?

Oisko jollain mahdollisuu tehdä mulle uudet viritellyt rommit?

Laitan kiintolevyksi 40gb levy, ilmeisesti pystyn heti tekemään 2 kpl 2gb osiota?

Ajattelin tehdä niin että teen levylle osiot 2 kpl, 2gb toiseen asennan wb3.1 ja toiselle kasailen asennukseen tarvittavat tiedostot? Installeri uusin, atapi.device, prism.device ja cdfilesytem yms. Tuleeko muuta hyödyllistä mieleen? Kun saan romputtimen toiminaan 3.1 ssä laitan 3.9 rompun asemaan ja asennan OS3.9? Onnistuuko näin?

1 vaihtoehto olisi myös se että siirrän kiintolevyn oikeaan amigaan sen jälkeen kun wb3.1 on asennettu ja teen loput konffaukset sillä?

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 4. maaliskuuta, 2011 - klo 0.07:   
Ainakin minä olen 3.1 päälle 3.9 asentanut suoraan. ps. mikä on prism.device?

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 4. maaliskuuta, 2011 - klo 0.50:   
wlan ajuri

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Lauantaina, 5. maaliskuuta, 2011 - klo 13.34:   
Turhaan kai sitä 3.1:tä pistää oikeeseen koneeseen, jos WinUAE:tä meinaa käyttää jossain välissä. Käynnistää sillä OS3.9:n asennusken ja asentelee tyhjälle osiolle oikealle levylle suoraan? Teoriassa tulis mieleen, en ole kokeillut UAE:llä asenteluja koskaan ;)

Itse asentelin 3.9:n joskus buuttaamalla oikea kone joltain tilapäiskäyttikseltä CD-aseman kera ja sitten tyhjälle partitiolle asentelin... että kyllähän se noinkin menee, mutta ehkä se ois helpointa tehdä UAE:llä mahdollisimman pitkälle samalla.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Lauantaina, 5. maaliskuuta, 2011 - klo 18.23:   
Ok kone on nyt asennettu, yritin samalla tehdä custom rommin blizkickillä ladattavaksi.

Rommiin kooksi tuli 1024 ja blizkick herja on 10, mitähän on tehnyt väärin? Rommissa on kaikki samat kuin alkuperäisessäkin ja jopa samassa järjestyksessä, mutta 512 koko ylittyi muutamalla kymmenellä kilolla

 

Piru
Käyttäjätunnus: piru

Rekisteröity: 10-2009
Lauantaina, 5. maaliskuuta, 2011 - klo 21.21:   
BlizKick ei hanskaa kuin 256 ja 512KB rommit (MAPROM -ominaisuus ei taivu isompaan).

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 6. maaliskuuta, 2011 - klo 18.36:   
ok kiitti infosta

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: