OS 3.9 Special Edition CD - mistä?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2010 » OS 3.9 Special Edition CD - mistä? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2010 - klo 11.32:   
http://www.gregdonner.org/os39faq/installtips.html#17

The "Second Edition" CD should be pink; the original CD should be 'warm red'. Also, if your CD has files dated January 26, 2001 (or later) in the root directory, you have the newer "SE" CD. The original CD has no newer files than November 29, 2000.

En löytänyt minkään Amiga myyjän sivuilta tietoa onko heidän myymänsä OS3.9 versiot normaaleja vai SE versioita.

Onko täällä jollain tuollainen versio käytössä että voisi varmistaa noista tiedostopäivämääristä tiedon että sellainen tosiaan on olemassa?

 

Antti
Käyttäjätunnus: mustaan

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2010 - klo 18.36:   
Mulla on Gentle Eyestä aika vasta ostettu os3.9 ja se on tuota vanhempaa mallia.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2010 - klo 21.08:   
Kiitos tiedosta että sieltä ei sitten todennäköisesti tärppää uudempaa versiota jos lähtee sokkona tilailemaan. :-)

 

Jake
Käyttäjätunnus: jake64

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2010 - klo 21.34:   
Maaliskuussa tilasin Vesaliasta OS3.9 CD:n. Juurihakemistossa on tiedostoja 26.1.2001 päivämäärällä, eli tämän pitäisi olla SE versio.

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2010 - klo 22.01:   
Mitähän nuo tiedostot on.

 

Jake
Käyttäjätunnus: jake64

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2010 - klo 22.16:   
Laittelen maililla tiedostolistauksen.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2010 - klo 22.54:   
@Jake, hienoa! Taidanpa tilata Vesaliasta.

@jpq
Luulen että kaikki tiedostot ovat tuolla päivämäärällä vaikka osa on ihan samoja tiedostoja kuin ennenkin.

Minulle hankkimisen pointtina on se, että olen valmis maksamaan vähäsen lisää kunhan saan vähemmän bugisia tiedostoja sisältävän asennus CD:n itselleni. Tuossa kun katsoo tätä listaa:
http://www.gregdonner.org/os39faq/installtips.html

Niin ainakin viidessä eri onglema kohdassa lukee.
[fixed in OS 3.9 SE CD] ja yhdessä [bad drivers removed in OS 3.9 SE CD]

Toki joku varmaan heti ajattelee että Boing Bageissähän noita korjaillaan, mutta silti jos jotain on todettu jo heti kelvottomaksi, niin haluan siitä eroon mielummin jo asennuslevyllä.

Windows tms. käyttismaailmassa en taatusti maksaisi bugikorjauksista mitään ja bugikorjaus päivityksillä rahastaminen pitäisi kieltää kansainvälisillä lailla. Mutta Amiga maailmassahan mitkään Windows maailman säännöt eivät päde ja kun mikään Amiga softatalo tuskin kylpee rahassa, niin voihan heidän mennyttäkin työtään aina tukea ostamalla vaikka toisen CD levyn kun on noita 3.9 asennettavia Amigoitakin kotona enemmän kuin yksi.

 

Jake
Käyttäjätunnus: jake64

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2010 - klo 23.07:   
Mullakin jossain vaiheessa tuon asennus, mutta kun vielä A1200 on takuuta jäljellä ja siihen pitää vaihtaa vielä 3.1 piirit, niin on tekemättä. Ja CD-asemaa ei ole (muut on), joten tuohon asennukseen olisi lisätietoja tarpeen.

 

Jake
Käyttäjätunnus: jake64

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2010 - klo 23.11:   
Ja kannattaa tietenkin varmistaa tilatessa, että tulee SE versio, saattaa sielläkin olla vanhempia. Ja on muuten tuolta Saksasta tilattua edullisempaa ja tulee vielä suoraan kotiovelle.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Perjantaina, 4. kesäkuuta, 2010 - klo 13.32:   
Kysyin asiaa Vesaliasta jo heti 31.5., mutta on se kumma kun Amiga myyjillä menee niin hyvin että eivät ehdi yksinkertaisiin asioihin vastata. Taitavat tosin melkein kaikki elää jollain muulla työllä ja hoitavat näitä juttuja vain sivubisneksenä.

Samat kokemukset myös aina Vesaliasta ja Amigakitistä ja ehkä joka kolmanteen kysymykseen aina saa vastauksen, loppuihin ei mitään reaktiota. Eivätkä kysymykseni ole edes vaikeita.

Tilaukset ja toimitukset kyllä toimivat nopeasti ja varmasti, mutta tukipalvelut ei.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Perjantaina, 4. kesäkuuta, 2010 - klo 13.42:   
Jake,

mulla on slim mallinen CD asema IDE40 adaprerilla ja vaalealla etupaneelilla, joka oli kans tarkoitus laittaa oman A1200 sisään, mutta jonka voisin myydä tai vaihtaa johonkin.

Olen niin omistautunut kahden A4000 projektin tekoon, että taidan myydä melkeinpä kaiken A1200 raudan pois pikkuhiljaa, kun en ehdi tehdä niillä juuri mitään. 68060 turbon myyn varmaan vasta viimeisenä sitten kun olen varma että A4000 68060 systeemit on stabiileja.

Suurin hidaste on se, että olen niin "hardware dedicated", että pitäisi olla joku muu joka asentaisi softat koneisiini, kun minua taas ei kiinnosta se homma yhtään eteknkin kun classic Amigan käyttis asennukset on ihan kamalaa touhua. :-) Jo partitioinnista lähtien.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Perjantaina, 4. kesäkuuta, 2010 - klo 19.49:   
Hanzu: mulle on tullut se käsitys, että Vesalia on toisinaan hieman hidas vastaileen tms osittain kielimuurin takia.. että saksaksi homma hoituisi paremmin kuin enkuksi. Omakohtaisia kokemuksia ei kylläkään ole kuin yhden tilauksen verran ja se hoitui tosiaan ripeästi.

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 4. kesäkuuta, 2010 - klo 20.48:   
jpv: olen kuullut että vesalialla ei osaa englantia kuin yksi olikohan se omistaja.... ja sitä paitsi voihan niillä olla paljon asiakkaitakin vielä lisäksi siis. kun näitä Amiga kauppoja ei kuitenkaan ole niin kamalasti.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Lauantaina, 5. kesäkuuta, 2010 - klo 19.47:   
Google kääntäjän avulla keskustellaan vaikka arabiaksi

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Lauantaina, 5. kesäkuuta, 2010 - klo 20.02:   
Ibe U: ei vaan ole täysin toimiva systeemi eli tekee jotain käsittämättömyyksiäkin. Eikä varmaan osaa asiayhteys-kääntöä.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 7. kesäkuuta, 2010 - klo 9.27:   
jPV: Ja kein Problem, ich kan ein bisschen Deutsch sprechen. danke schön. ;)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: