CF kortin osiointi...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2010 » CF kortin osiointi... « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 8. huhtikuuta, 2010 - klo 22.05:   
Onkohan tuo mahdollista ja jos on niin miten?

Hommasin A1200 4GB kovalevyn tilalle samankokoisen CF kortin ja CF-->IDE adapterin. HDToolBoxilla osiointi käy kuin "elokuvissa" eli kaikki näyttää menevän ok. Saan luotua haluamiani osioita HD0, HD1, HD2 jne, mutta kun tallennan muutoksen ja poistun ToolBoxista, uudelleenbuuttauksen jälkeen näkyy vain HD0 kuvake, jonka pystyn formatoimaan. Format ohjelmalla näkyy muutkin osiot, mutta kun yritän alustaa niitä, ilmoittaa WB, että "no disk in drive"..Hmm.. Mitä olen voinut tehdä väärin??

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 9. huhtikuuta, 2010 - klo 19.46:   
Ei ole kukaan osioinut Compact Flash korttia IDE -väylässä?

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2010 - klo 20.02:   
kuvaamasi kaltaista ongelmaa
en itselläni havainnut kun tein kyseisen
toiminnon omalle A1200
kuulostaa oudolle ei tuossa pitäisi olla mitään
ongelmaa

vaihdoin omaani CF adapterilla 4GB kortin
kahden Scsi levyn tilalle
osointiin käytin os3.5 toolboxia
varmuuden vuoksi ongelmallisen 4GB koon takia
osiointi onnistui ensimmäisellä kertaa
ja adapteri oli

38158 DeLOCK IDE 40pin > CF -adapteri
(erikoisuutena ettei käy kaapeliin. liitäntä vain suoraan emolle)

eli kyllä sen pitäisi onnistua :{

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2010 - klo 21.07:   
Kiitos vastauksestasi (luulin jo ettei ketään kiinnosta tää ongelma), mutta mullapa on ainoastaan HDToolbox WB3.1,ehkei paras mahdollinen tähän, koska kun laitoin tämän kortin kahteen n.2Gb osioon, kuten ToolBox suosittelee, niin pelas hienosti. Sain formatoitua molemmat ilman ongelmia. Mutta jos yritän tehdä vaikkapa 3 osiota, eri kokoisina, niin ei näy WB:ssa kuvakkeena kun eka osio ja ainoastaan sen voin formatoida. Noh, kyllä mulle nuo 2 x 2Gb osiota saa kelvata, en jaksa tapella mokoman kanssa. Mutta onkohan niin, ettei IDE kiintolevyä saa >2 osiota vanhassa OS3.1:ssä??

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2010 - klo 21.59:   
Ei todellakaan ole mulla on AmigaOS3.1 alaisuudessa formatoitu (ESCOM koneella tosin jos vaiktutaa)
1,080gigatavun IDE kovalevy jossa on 4 osiota.
ps. näin monta osiota siksi että saan hakemisto polut järjellisen kokoisiksi.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2010 - klo 22.24:   
Ei tosiaan pitäisi olla mitään osiorajoituksia määrän suhteen. Oliko niissä ylimääräisissä osioissa varmasti kaikki samat asetukset kuin noissa default-osioissakin? Advanced optioistakin katsottuna... ainakin nyt automount päällä jne?

Alle neljän gigan laitteessa ei periaatteessa pitäisi tulla mitään ongelmia osioiden luomisen ja formatoinnin kanssa.

Mulla ei vanha HDToolbox tunnistanut CF-korttia IDE-väylässä ennenkuin sen patchasi, mutta tuskin se tähän auttaa. Tosin jos epätoivoisena ei muuta keksi, niin saahan sitä kokeilla.

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2010 - klo 22.53:   
Eipä tuo nykytilanne haittaa, mutta kiitos tiedosta kaikille. Uskon, että ongelma on vanhassa HDToolBoxissa. Kaikki kolme osiota oli asetuksiltaan identtisiä, paitsi HD3 oli OFS,mutten jaksa juuri nyt syventyä siihen. Alkuperäisenä ajatuksena oli konffata kolme osiota niin, että Hd3:nen olis ollut boottava KS/Workbench 1.3:lla, ihan kokeilumielessä, mutta naah, onhan mulla WHDLoad! :-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: