A2000 näppisongelmia peleissä

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2009 » A2000 näppisongelmia peleissä « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 22. marraskuuta, 2009 - klo 18.17:   
Ei voi olla totta!

Sen kerran kun istahtaa "retropelailu" fiiliksissä niin mokoma masiina ei anna siihen mahdollisuutta!

Esim. Cannon Fodder I:n savegame ei onnistu kun näppis menee jumiin (kun antaa tallennukselleen nimen) ensimmäisen kirjaimen jälkeen..Saman tekee Super Frog pelissä kun laitan kentän kuusinumeroisen koodin, menee näppis jökkiin ekan numeron jälkeen. Muuten molempia pelejä voi jatkaa normaalisti.Ei auta mikään, olen kytkenyt GVP turbokortin pois päältä, on ladannu KS1.3 levykkeeltä, on kokeillu alkuvalikosta OCS ja noCPUcachee jne... Eli voiko yhteensopivuusongelma johtua vanhan A-mallin näppiksestä (emolevy on B2000) ? Vai onko muissakin ns.bigbox malleissa kyseisiä ongelmia? Varastossa olis A500 varaosakoneena, jos juottais näppiskaapelin siihen ja kokeilis. Mutta jos joku tietää asiasta jotain, olisin kiitollinen vastauksesta.

 

jansa
Käyttäjätunnus: jansa

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 22. marraskuuta, 2009 - klo 21.56:   
Ootko kokeillut, toimiiko näppis muuten? Siis jos vaikka naputat komentoja shelliin tai käytät jotain editoria.

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 22. marraskuuta, 2009 - klo 22.23:   
Joo, toimii täydellisesti.

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 22. marraskuuta, 2009 - klo 22.29:   
Tosi outoa ei voi muuta sanoa ja toivon että selviää.

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 23. marraskuuta, 2009 - klo 17.35:   
No voiko esim.joku "audiofilter" tehdä tuon? Jos näin alkeellisesti ajattelen asiaa, niin eikös ne vanhat A500:set aina sammuttanu "power" ledin kun äänisuodin meni päälle ja taas uudemmat A500:set muutti powerledin kirkkautta. Eli vastaavasti jos A-mallin 2000:sen näppis on sukua vanhalle 500:selle ja mulla on nyt B-emolevy, että ne olis jotenkin ristiriidassa ko.tilanteessa, eli pelissä!? Tajusko kukaan mitä ajan takaa?

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 23. marraskuuta, 2009 - klo 19.42:   
No sitä ohjataan kyllä kait ihan muualta käsitin näin mä olen ymmärtänyt meneekö nyt metsään eli nä ppiksen ohjauksesta vastaavalla piirillä ei ole sen ledin ohjauksen kanssa mitään tekoa.

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 23. marraskuuta, 2009 - klo 20.40:   
No näin se täytyy olla tietty, koska mun B2000:sen power led vaihtaa kirkkautta kyl suotimen mukaan, eli ei ole siitä johtuva jumitus. Pian kokeilen A500:sen näppiksen tuon koneeni kanssa, luulen että alkaa toimimaan. Amiga.org:ssa oli viimeisenä kommenttina vastaava ongelma mainittuna tsekatkaa-->

Zac67 kirjoittaa...

http://www.amiga.org/gallery/index.php?n=1956

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 24. marraskuuta, 2009 - klo 12.34:   
Nyt se toimii kuin unelma. Laitoin vanhan A500:sen näppiksen alkup.A2000 näppiskaapelin jatkeeks, niin rupes toimimaan kuten pitääkin. Eli vanhan A-mallin 2000:sen näppäimistössä on jotain eroa mikä aiheuttaa jumituksen tietyissä tilanteissa.

Ainut miinus A500:sen näppikses on, ettei mun 2000:nen ymmärrä sen reset -komentoa, mutta kuulemma sekin on jotenkin ratkaistavissa.

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 29. marraskuuta, 2009 - klo 15.22:   
Saattaa olla että vanhemmissa A2000 näppiksen ohjelmoinnissa on joku bugi joka ilmenee vain tietyssä tilanteessa harwareltaa A500 ja A2000 näppikset ovat identtisiä lukuun ottamatta Reset lisää
Luultavasti vika poistuu jos tuon Näppiksen prossan vaihtaa... tiedä sitten
voisin tuota kokeilla mielestäni mun A2K näppis on juuri tuota vanhaa ekaa mallia

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 29. marraskuuta, 2009 - klo 19.50:   
Niin, prossu näyttää ainakin samankokoiselta, nastojen määrä täsmää..Eihän sitä tiedä, vaikka ottaisin itsekin kolvin ja tinaimurin käteen jossain vaiheessa. Mutta jos ehdit ennen mua, niin ilmoitahan menestyksestä! ;)

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 2. joulukuuta, 2009 - klo 18.17:   
tuolla innolla olet varmasti ennen mua xD
kun en ole vielä ehtinyt edes testaamaan tuleeko tuo vika mun näppiksellä ja koneella esiin...

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 2. joulukuuta, 2009 - klo 21.16:   
Kokeilehan em.pelejä niin näet :-) Ja en nyt oikein tiedä riittääkö tarmoa mullakaan, kun 2000:nen siirtyy komeroon AGA tekniikan tieltä..

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: