Amiga OS3.1 Locale yms.

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2009 » Viestit 12/2009 asti » Amiga OS3.1 Locale yms. « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

arttu
Keskiviikkona, 19. elokuuta, 2009 - klo 21.39:   
Niin, mistä noita kielitiedostoja saa ladattua kyseiseen OS:ään? Siis på finska kiinnostaa. Aminetistä yritin haeskella, vaan ei ollu!?

Mielipiteitä, kannattaako järjestelmää päivittää OS3.9 versioon jos tämänhetkinen FastRAM on 4Mt? Laite on 030/50Mhz / Cybervision3D / OCS Amiga... Taitaa vaatia enemmän Fastia ?

 

Jakodemus
Keskiviikkona, 19. elokuuta, 2009 - klo 23.16:   
Voi tosiaan AOS3.9 tehdä vähän tiukkaa neljällä megalla.

 

Skry
Torstaina, 20. elokuuta, 2009 - klo 1.58:   
Toimii kyllä, mutta siihen kun heittää awebit sun muut niin aika tahmeaksi menee. Itsellä jää kutakuinkin noin 1,5Mt chippiä ja vajaa 3Mt fastia käyttöön kun on bootista selvitty, 4 megaa on fastia yhteensä.

 

arttu
Torstaina, 20. elokuuta, 2009 - klo 12.31:   
Awebistä tulikin mieleen, mitä tämä tietokoneiden "dinosaurus" tarvitsee, jotta saan inernetin siihen?
Eli onko Zorro II -väylään korttia,uutta tai vanhaa, johon tuikkaan sen maagisen nettipiuhan? Antais tolle billy gatesin kauhulle vapaapäivän tai pari..Säästyis kai samalla kilowatti tai pari :-)

 

Boogie/GE
Torstaina, 20. elokuuta, 2009 - klo 20.59:   
http://www.amiga-hardware.com/showcat.cgi?CATID=27

XSurf III:sta on saatava uutena ja maksaa 116 euroa. Kortilla on myös IDE-ohjain (ei bottaava) ja kelloportti (aka A1200).
http://www.jschoenfeld.com/products/xsurf_e.htm

 

Skry
Perjantaina, 21. elokuuta, 2009 - klo 0.51:   
Itse taisin maksaa toimitettuna alle kympin netgearin pcmcia-kortista, ebay on hieno paikka.

 

jPV
Perjantaina, 21. elokuuta, 2009 - klo 17.00:   
Skry: tässä taitaa kuitenkin olla kyse A2000:sta, johon ei mee PCMCIA-kortit (joita kyllä löytää halavalla Suomestakin).

Zorro2-verkkiksiä on useita, kuten Boogien linkistä näkyy. Voihan niitä katsella käytettynäkin... itse ostin Hydran kortin reilu kymmenen vuotta sitten 300mk:lla ;) Vanhemmissa korttimalleissa ei aina löydy nykyistä RJ45-liitintä, joten se kannattaa tarkastaa ja varautua jonkinnäköisen konvertterin hommaamiseen tms.

 

Skry
Perjantaina, 21. elokuuta, 2009 - klo 17.13:   
jPV: Juujuu, tiedossa on kyllä mikä menee ja mikä ei, kunhan vain yleisestiottaen mainitsin omasta investoinnistani, kenties joku threadia lukeva siitä valaistuu vastaavaan hankintaan.

 

Görr
Perjantaina, 21. elokuuta, 2009 - klo 21.44:   
saat tyytyä toiseen kotimaiseen jos noita kieliasuja Workbenchissä haluat muuttaa =P

 

arttu
Sunnuntaina, 23. elokuuta, 2009 - klo 21.31:   
Görr: Olen hieman eri mieltä tuosta, sillä mulla oli suomenkielinen WB3.1 joskus 12-14 vuotta sitten..Mutta ehkäpä joku Amigisti neuvoisi mistä näitä saa ladattua?

Muille kiitos jälleen hyvistä neuvoista!

 

Mikko
Sunnuntaina, 23. elokuuta, 2009 - klo 22.46:   
Mulla myös ollut WB3.1 suomenkielisenä. Ei vaan ole enään muistikuvaa miten ja mistä.

 

jpq
Maanantaina, 24. elokuuta, 2009 - klo 7.10:   
no mulla ei ole mutta tiedän että tehty mutta oli kyllä kökkö käännös.
ps. os3.9 on tosiaan kyllä sellainen sanoisin totta puhuen 16megaa
vähintään no oikeasti niissä hommissa mitä minä itse pääosin teen
koneellani ja itsellä on 128megaa. ps. laatikossa voi olla tarpeeton
(en tiedä kuinka todennäköistä on että amigani ongelmoi ja tarvii
hätä vara muistia siihen) ja ilmeisesti toimiva 32megan simmi.

 

Skry
Maanantaina, 24. elokuuta, 2009 - klo 17.31:   
Suomeksihan se minullakin oli aikoinaan. Ei löydy, ei muista, paitsi sen että enemmän ymmärti englanniksi :P

 

Skry
Maanantaina, 24. elokuuta, 2009 - klo 17.33:   
Ainiin, minul on myös noita simmejä 4-16MB jonkin verran tuolla lojumassa, jos jollekin tulee äkillinen tarve.

 

arttu
Maanantaina, 24. elokuuta, 2009 - klo 19.25:   
Simmit kyllä kiinnostaa, vaan pitää olla ilmeisesti GVP -yhteensopivia 64-pin kampoja...Onks kellään? Ja se 16Mb on max.määrä tälle Combo 030 kortille. On muuten aika hyödytön tuo kyybervisioni graffakortti tuolla 4MB Fastia.

 

Jakodemus
Maanantaina, 24. elokuuta, 2009 - klo 20.53:   
Ei taida noita gvp-simmejä olla kellään laatikoissa ylimääräisinä. Itsekkin ottaisin mieluusti kaksi 16mt kampaa.

 

Skry
Maanantaina, 24. elokuuta, 2009 - klo 21.16:   
Joo ei minulkaan niitä ole jouten. Normejakin lähinnä just 4 ja 8 megasia.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: