Fire & Ice

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2009 » Fire & Ice « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

kitaramies94
Maanantaina, 22. kesäkuuta, 2009 - klo 9.51:   
Nyt aiheeana Fire & Ice. Kertokaa ihmeessä omia mielipiteitänne pelistä!

Tässä mun mielipiteet:

Ensinnäkin Fire & Ice on ehdottomasti meigäläisen lempipeli koko maailmassa. Idea on ihan mahtava, niinkuin myös pelityyli (tasohyppely) ja grafiikat. Mutta parasta on ehkä musiikit (ja äänet).

Pienenä (noin 5 vuotiaana) tuli pelattua Fire & Icea paljon siihen nähden, että peliaikaa oli tunti päivässä ja piti lainata peliaikaa seuraavalta päivältä :D. Että vaikka koko päivän peliajat ja vähän seuraavaltakin päivältä meni niin oli se sen arvoista. Koko pelin jos pelaa läpi niin siihen menee n. 1,5 tuntia. Kaikki salarit tuli löydettyä itse ja päävastuksia varten tuli keksittyä hyviä kikkoja.

Silloin vuonna kivi ja keppi tuli pelattua joskus myös ilman ääniä, koska niitä ei osattu laittaa, mutta pian onnistuttiin saamaan äänet kuulumaan ja Fire & Icen pelaaminen jatkui (toki pelasin monia muitakin pelejä). Intromusiikki jossa Cool Coyote soittaa flyygeliä jäi erittäin hyvin mieleen. Muutkin musiikit jäivät todella hyvin mieleen, mutta intro- ja loppuvastuksen voittamisen jälkeen kuuluvat musiikit ovat todella hienoja. Melkein itkin ku pelasin Fire & Icen läpi vuosi sitten kahdeksan vuoden tauon jälkeen, se loppuvastuksen voittamisen jälkeen kuuluva musiikki oli ja on edelleen niin hieno ja sitä korosti vielä muistot. Thank you Jason Page.

Btw CD32 versio ja Xmas edition ovat mun mielestä aivan kuraa. Aito ja alkuperäinen sanon minä!

Jos tiedätte mitä se COOL koodi oikeastaan hyödyttää, niin kertokaa.

Jännä myös että niinkin mahtava peli kuin Fire & Ice onkin sen datat mahtuvat yhdelle korpulle ja kun kerran on ladannut intron ja ekan tason, korpun voi ottaa pois, pelata eka maa, kuolla :D ja (edellen ilman korppua) intokin alkaa pyörimään ja voit pelata taas alusta.
Tämä testattu yhdellä megalla RAMia ja vain ekan maan loppuun. (pelasin normaalilla ja pelasin silleen nopiaan ku testasin tota äskeistä juttua ja kuolema yllätti)

Jotain jäi varmaan vielä mainitsematta...

 

kitaramies94
Maanantaina, 22. kesäkuuta, 2009 - klo 10.41:   
Ja sen COOLin jälkeen pitäisi kai vielä painaa ENTERiä...

Sitten vielä lisää höpötystä:

Parhaiten muistin tämän kahdesan vuoden tauon aikana nämä asiat:

Ekan tason, Pack Them Bagsin kaikki asiat, mutta mieleenpainuvimpana mursut.

Taso 2, Green Runin "hyppyrimäen" ja sen että kojootille oli ilmestynyt laskettelupuku.

Taso 3, Glacier Cavernin lähtöluola ja kerrosta ylempänä taustagrafiikkana olevat jääpiikit joita yritin pienenä väistellä, koska luulin että ne satuttaa.

Taso 4, Black Runin "pää"vastuksen Jetin.

Taso 5, With a Braw Dayn kuoppasalarin.

Taso 6, The Moatin krokotiilit.

Taso 7, Castle Macleanin likkuvat kivet seinässä ja heiluri ylhäällä.

Taso 8, Rampart Rompin katto ja laava-allas.

Tasot 9-12, Deep Breath, A Life On The Ocean Wave, Cave Of Good Fortune ja Tunnel Out ovat aivan loistavia. Niistä jäi kaikki mieleen, mölliäiset (vastustajat), kilpikonnat, ne ihme kuplia puhaltelevat kasvit, kojootin uimapuku, siis aivan kaikki, jopa tasojen muodot.

Tasot 13 ja 14, Rain Forest Rampage ja The Mechanical Wonder. Liekkinuolia ampuvat alkuasukkaat, tulivuori, salari, mato, puuma, kivi patsas jonka avulla selviää lihansyöjäkasveista ja tietenkin itse Mechanical Wonder, eli puulintu.

Taso 15, Inside The Temple. Tästäkin muistin lähes kaiken, koko temppelin, linnut, heilurit, laavat, tason loppupuolella olevan päävastuksen ja omatoimi hissin tason lopussa.

Taso 16, Bouldersista parhaiten muistin isot kivet köysien päissä.

Taso 17, So Many Ways To Go ja bonustaso Mine Cart Madness, täällä jos ei ollut kerännyt kaikkia avaimen osia niin myöhemmin tuli tenkkapoo.

Taso 18, Collect Bonuses. Muistin oikeastaan koko jutun...

Taso 19, Final Conflictin myyrät, egyptiläiset, ihme oliot ja kuuman hiekan :D

Taso 20, Päävastus, muistin koko kuvion, tuolit, ukkelin, ja liekkipään. Ja voiton jälkeen lumisade ja loistava musiikki.

+ Jokaisessa tasossa musiikit ja soundit.

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 22. kesäkuuta, 2009 - klo 11.48:   
Mulla oli joskus tästä pelistä joku Amiga-lehden mukana tullut demo. Muistelen sen olleen graafisesti hieno ja pelimekaniikaltaan koukuttava, koska sitä tuli pelattua tunti tolkulla vaikken ollut kovin hyvä edes heittelemään niitä lumipalloja jne. Eikös tuossa saanut jossain vaiheessa sen pikku-kojootin apulaiseksi joka pomppi perässä?

 

kitaramies94
Maanantaina, 22. kesäkuuta, 2009 - klo 17.25:   
Joo sai ja ne on muuten jääpalloja (oon tämmönen pilkun nussija). Sen pikku kojootin saa lähes joka tasossa ja jos sen houkuttelee seuraavaan tasoon vievään oviaukkoon siitä saa yhden elämän ja paljon pisteitä.

 

kitaramies94
Sunnuntaina, 2. elokuuta, 2009 - klo 11.53:   
Niin tietääkö kukaan siitä cool koodista?

 

JMJJ
Käyttäjätunnus: powershot

Rekisteröity: 9-2010
Lauantaina, 3. syyskuuta, 2011 - klo 1.12:   
Rajoittamattomat itemit seuraa tosta koodista, jos nyt oikein muistan. Niin pitäisi olla.

 

kitarahessu
Käyttäjätunnus: kitaramies94

Rekisteröity: 10-2009
Lauantaina, 3. syyskuuta, 2011 - klo 14.11:   
kiitos tiedosta

 

Rakki
Käyttäjätunnus: rakki

Rekisteröity: 11-2009
Lauantaina, 3. syyskuuta, 2011 - klo 15.58:   
Noin kertoi google noista koodeista, varmaan pystyisit itse lisäämään puuttuvat :-):
http://www.gamefaqs.com/amiga/575510-fire-and-ice/cheats

Nyt mulla tuo peli kirjoitettuna disketeille kopiosuojauksineen päivineen, on kyllä edelleen erinomainen tasohyppely vaikka en sitä itse koskaan paria kenttää enempää ole pelannut.

 

JMJJ
Käyttäjätunnus: powershot

Rekisteröity: 9-2010
Lauantaina, 3. syyskuuta, 2011 - klo 16.01:   
Miksi kolmoskenttä on minulle niin vaikea? :-)
En löydä ulospääsyä sieltä, eli tämähän on se kenttä missä uidaan.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Lauantaina, 3. syyskuuta, 2011 - klo 22.50:   
Pitäis itsekin kokeilla joskus pelata kunnolla tuota peliä. Jostain syystä aina jäänyt.. vaikka siitä oli kisatkin tuossa joku aika sitten, mutta ei vaan ehtinyt syystä tai toisesta :-)

 

kitarahessu
Käyttäjätunnus: kitaramies94

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 4. syyskuuta, 2011 - klo 17.15:   
jmjj: vesitasot on kyllä kieltämättä pirun vaikeita.. siksipä olen pienestä asti käyttänyt warpeja niissä :D

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: