A500 lisämuisti A600:een

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2009 » Viestit 12/2009 asti » A500 lisämuisti A600:een « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

kitaramies94
Tiistaina, 12. toukokuuta, 2009 - klo 8.45:   
Onko mahdollista saada A500 lisämuisti toimimaan A600:ssa?

 

kitaramies94
Tiistaina, 19. toukokuuta, 2009 - klo 15.25:   
Halloota

 

Britelite
Tiistaina, 19. toukokuuta, 2009 - klo 15.39:   
Ei

 

kitaramies94
Sunnuntaina, 24. toukokuuta, 2009 - klo 7.41:   
Eikö edes irrottamalla piirejä ja jotenki...

 

Jani Kuituniemi
Sunnuntaina, 24. toukokuuta, 2009 - klo 13.59:   
Varmaan jos riittävästi jaksaa värkätä.. mutta
käytännössä joutuisi kyllä rakentamaan koko
lisämuistin uudelleen, joten helpompaa on ostaa
A600:lle tarkoitettu lisämuisti.

 

kitaramies94
Sunnuntaina, 24. toukokuuta, 2009 - klo 16.42:   
Ja kalliimpaa

 

Jakodemus
Sunnuntaina, 24. toukokuuta, 2009 - klo 20.05:   
Jaa-a kumpihan se on kalliimpaa? Ostaa 40e uusi lisämuisti vai suunnitella ja rakentaa uusi piirilevy.

 

kitaramies94
Maanantaina, 25. toukokuuta, 2009 - klo 7.58:   
Mistä saat 40 €?

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 25. toukokuuta, 2009 - klo 15.08:   
Eikä unohdeta, että halvimmillaankin piirilevyjen teettäminen maksaa tyypillisesti mallia 3 kpl $99 ainakin näin harrastelijoille. Tuosta tulee jo sille pelkälle tyhjälle piirilevylle hintaa. Siihen vielä komponentti kulut, jotka varmasti ovat muutaman kympin luokkaa jos tuota A600:n lisämuistiliitintä edes saa mistään ja se aika mitä menee tuon suunnittelemiseen ja vääntämiseen esim. jossain Eagle:ssa jne. Aika äkkiä alkaa tuo 40 euroa tuntumaan ihan edulliselta panostukselta harrastukseen.

 

kitaramies94
Tiistaina, 26. toukokuuta, 2009 - klo 14.59:   
Jaa no vielä, JAKODEMUS, mistä saat 40:llä

 

Jakodemus
Tiistaina, 26. toukokuuta, 2009 - klo 15.52:   
http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/product_info.php?products_id=879&currency=EUR

Tuskin on Boogieltakaan paljoa kalliimpi.

 

Jakodemus
Tiistaina, 26. toukokuuta, 2009 - klo 15.57:   
Niin ja jos oikein haluaa kustannustehokas olla, niin myy kuussatasesi pois n. 60 eurolla ja pistä siihen päälle pari kymppiä niin saat Amiga 1200. Enemmän muistia, tehoa, värejä ja laajennus kapasiteettiä. Toki kooltaan hiukan suurempi.

 

kitaramies94
Tiistaina, 26. toukokuuta, 2009 - klo 21.23:   
En ikinä koskaan millonkaan myy 600:sta pois! Varsinkaan 60€!

Oikee kävi sydän hakkaa ku luin ton...

Mua ei Amigassa kiinnosta tehot ja värit ja mahtavat laajennukset, koska ne ei oo mahtavia, ne on perseestä. Jos haluaa laajennella konetta ni suosittelen PC:tä jota laajentelee sitten niin että voi pelata hyvin esim. Far Cryta, Crysistä ja CoDia.

Mun mielestä jonku Amigan päivittäminen ja laajentaminen on maailman tyhmintä puuhaa!
Ou jee! 32 bittiset näyttötilat 92-vuoden laittees, jessus! Ja sit tehoo peräti 7 Mhz, uujee! Miettikää vähän!!!

Ainoa syy mihin haluan lisämuistia on se että saan joitain pelejä toimimaan ja kovalevyltä pelattua pelejä paremmin. (paitsi jos myyn sen kohta)

Ja boogielta mun muistaakseni oli parikymppiä kalliimpi.

 

Jakodemus
Tiistaina, 26. toukokuuta, 2009 - klo 21.34:   
Pelaamiseen A1200 on nimenomaa parempi. Lisäteho ja muistikapasiteetti on tervetullut lisä moniin peleihin. Se seitsemän megahertsiä lisää tuntuu kyllä varsinkin 3d-peleissä, kuten Stunts, Frontier ja vaikka Wing Commander.

Mitään järkeä ei tietenkään ole räpeltää enää nykyaikana oikeiden Amigojen kanssa, kun WinUAE:lla pystyy emuloimaan Amigaa nopeasti ja yhteensopivasti. Toki se on hauskaa, mutta niin on moni muukin asia.

 

Boogie/Gentle Eye
Tiistaina, 26. toukokuuta, 2009 - klo 22.45:   
Hvatin hyvä muisti kaverilla. RPO. :)

 

Frn
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 1.00:   
@kitaramies94:
"Mun mielestä jonku Amigan päivittäminen ja laajentaminen on maailman tyhmintä puuhaa!"

Ja silti kyselet Amigan laajentamisesta?

"Ja boogielta mun muistaakseni oli parikymppiä kalliimpi."

Muistele pois. Jos ihan silmällä katsoo, niin Boogien hinta on halvempi.

"Miettikää vähän!!!"

No, niinpä. Ei muuta kun pelaamaan vaan niitä Far Cryta, Crysistä ja CoDia.

 

Muistonen
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 1.47:   
Jep, minusta Boogien hinnat olleet kohtuulliset, kaupankäynti ei ole hyväntekeväisyyttä, ja myyjällekkin pitää jäädä jotain kulujen katteeksi. Tuota halvemmalla on aika turha haikailla lisämuistien sun muiden härpäkkeiden perään ->.<-

 

AcidDrop
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 8.09:   
"Mun mielestä jonku Amigan päivittäminen ja laajentaminen on maailman tyhmintä puuhaa! "

Haloo hei, olet Amiga-käyttäjien keskustelufoorumilla. Jos haluat saada asiallisia vastauksia niin mieti vähän, mitä oikein kirjoittelet. Jokainen harrastakoon mitä harrastaa.

 

kitaramies94
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 14.18:   
Harrastakoot vaan mutta ei siinä silti oo mitää järkeä. ja lisämuistin hankkiminen ei mun kohalla periaatteessa oo laajentamista.

ja uudet pelit mainitsin vain esimerkkinä laajentamisen tuloksesta, eli amigan järjetön laajentaminen on turhaa...

oon sanonu ennenki ja sanon nytteki = Ei amigasta oo tarkotus tehdä mitää supertietokonetta.
Kunhan saa ne pelit josta pitää toimimaan ni se riittää. Koska laajentamisen tarkoitus on tehdä koneesta hyvä, laajentamiseen käytettäviä rahoja ei kannata käyttää amigan laajentamiseen vaan johonkin mielekkääseen.

Jos pitää Amigasta se ei tarkoita sitä että räpläät sen sisuskalujen kanssa koko ajan vaan että pelaat sillä!

 

Joopajoo
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 14.43:   
Nojuu, ei kai sitä voi odottaakaan että tuollainen juniori ymmärtäis että koneilla voi tehdä muutakin kuin vain pelata pelejä...

 

Jakodemus
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 15.26:   
Eihän se mitään sisuskalujen räpläämistä ole jos hommaa Amigan joka oli jo tehtaalta tullessaan kuussatasta tehokkaampi, ja jossa toimisivat kaikki Amiga-pelit. Pelaamista se nimenomaan helpottaisi kummasti, mutta jokainen taplatkoon tyylillään.

 

Britelite
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 15.36:   
Paitsi että kaikki peli ei kyl toimi A1200:lla, mutta eivätpä toimi kaikki A600:llakaan.

 

Tero S.
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 15.39:   
@kitaramies94:
"Harrastakoot vaan mutta ei siinä silti oo mitää järkeä. ja lisämuistin hankkiminen ei mun kohalla periaatteessa oo laajentamista."

Ja koneen vaihtaminen toiseen sitten on? Siis nykypäivänä classic Amigoiden hankkiminen/tuunaaminen/laajentaminen/pelaaminen/conffaaminen on sen sortin harrastusta, jota ei oikeasti voi eikä tarvi järjellä perustella. Se on vaan sellaista raudan ja softan kanssa nysväämistä, josta tulee hyvä fiilis. Se on jokaisen oma asia, paljonko siitä on valmis masksamaan.

Nyt sinun olisi hyvä istahtaa hetkeksi miettimään, mitä oikeasti haluat:

Jos haluat mahdollisimman helposti ja halvalla päästä pelaamaan classic Amiga -pelejä, hommaa UAE ja pelaa sillä.

Jos taas oikeasti haluat sen lisämuistin, niin ole valmis maksamaan siitä käypä hinta, äläkä koko ajan vaan whinetä, kuinka kallista kaikki on. Elämä prkl on!

 

Jakodemus
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 15.46:   
"...on sen sortin harrastusta, jota ei oikeasti voi eikä tarvi järjellä perustella."

Juuri näin. Kyseessä on samasta asiasta kuin museoautojen harrastamisessa. Ei ole mitään järkeä laittaa tuhansia euroja vuosikymmeniä vanhoihin autoihin, mutta siltikin se on hauskaa.

 

kitaramies94
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 16.21:   
"Ja koneen vaihtaminen toiseen sitten on?"
Mitä vittua?

Mut okei. Jos saatte hyvän fiiliksen Amigan sisuskalujen kanssa räpläämisestä ni OK, mutta mun mielestä se on tyhmää, koska omasta mielestä Amiga on paras silloin kun se on huono.

Ja oon miettiny jo aikoja sitte mitä haluun: Amiga 600 jossa ks 2.05 (37.300) + 2 megaa Ramia PISTE

Noi tehot kiinnostaa ku kilo paskaa sillä erot ovat hyvin pienet ja edelleen Amigan ei tarvitse olla hyvä! Riittää kun omat lempipelit toimii.

Tavoite jo pitkään on ollut saada sama paketti kokoon mikä oli 9 vuotta sitten kun olin 5 v.

Eli rauha.

Ja btw. Emut on häpäisy Amigalle.

Ja Boogie, paljonko se lisämuisti nyt postikuluineen tulisi maksamaan?

 

kitaramies94
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 16.24:   
51 €? No yks lysti. nyt rahat on suunnattu ihan muuhun.

 

Frn
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 16.42:   
@kitaramies94:
"Harrastakoot vaan mutta ei siinä silti oo mitää järkeä."

Harrastuksissa ei välttämättä ole "järkeä". Siksi ne ovat - harrastuksia.

"ja lisämuistin hankkiminen ei mun kohalla periaatteessa oo laajentamista."

Vaan mitä?

"ja uudet pelit mainitsin vain esimerkkinä laajentamisen tuloksesta, eli amigan järjetön laajentaminen on turhaa..."

Tuskin kukaan laajentaa Amigaa uusien pelien toivossa. Itse haluat laajentaa Amigan muistia. Missä kohtaa Amigan laajentaminen menee järjettömäksi? Sinäkö sen päätät?

"oon sanonu ennenki ja sanon nytteki = Ei amigasta oo tarkotus tehdä mitää supertietokonetta."

Miten edes saisit Amigasta supertietokoneen?

"Kunhan saa ne pelit josta pitää toimimaan ni se riittää."

Entäs jos se vaatii laajentamista, kuten omallakin kohdallasi näyttäisi olevan?

"Koska laajentamisen tarkoitus on tehdä koneesta hyvä, laajentamiseen käytettäviä rahoja ei kannata käyttää amigan laajentamiseen vaan johonkin mielekkääseen."

Mistä lähtien laajentamisen tarkoitus on ollut tehdä koneesta hyvä? Eikö se riitä, että tarvitut softat toimii? Jokainen varmaan osaa itse harkita rahojen käytön mielekkyyden.

"Jos pitää Amigasta se ei tarkoita sitä että räpläät sen sisuskalujen kanssa koko ajan vaan että pelaat sillä!"

Ei Amigan laajentaminen erityisesti poikkea PC:n laajentamisesta. Ei se vaadi mitään jatkuvaa räpläämistä, ellei nyt halua purkaa ja kasata konetta jatkuvasti uudelleen.

Vaikka jokin asia vaikuttaa itsestäsi järjettömältä, ei se sitä välttämättä kaikkien mielestä ole.

Kuten jo mainittiinkin, jos et halua hankkia lisämuistia, käytä vaikka UAE:ia. Jos haluat fiilistellä vanhoja hyviä aikoja oikealla raudalla, hanki sellainen härveli, millä sen pystyy tekemään, laajenna vaikka sitä A600:sta, jos tarpeen. Niin muutkin tekevät, vehkeet tarpeen mukaan.

 

kitaramies94
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 17.14:   
"Harrastuksissa ei välttämättä ole "järkeä". Siksi ne ovat - harrastuksia." Oikeassa olet.

Lisämuistin hankkiminen mun kohdalla ei oo laajentamista vaan sitä että saan Wormsin toimimaan. Lasken laajentamiseksi sen kun koneesta ollaan tekemässä hyvää.

En päätä milloin Amigan laajentaminen on turhaa, sitä ei voi kukaan päättää, mutta kaikilla on omat mielipiteet.

Niin ja Amigasta ei saa supertietokonetta, siinäpä se, eikä edes hyvää konetta. Siksi laajentaminen on MINUN MIELESTÄ turhaa. Amiga on silloin sopiva kun siinä on 2 megaa Ramia, sillä silloin kaikki pelit toimivat ja hyvä kick start (mulla on tarpeeks hyvä ks, alkuperäinen A600:ssa)

Mitä tarkoitat tarvitulla softalla?
Ja kyllä kaikki osaa varmaan harkita oman rahankäytön mielekkyyden, mutta edelleen, puhun nyt OMIA mielipiteitä.

"Ei Amigan laajentaminen erityisesti poikkea PC:n laajentamisesta." Eipä muuten paitsi että omasta mielestä hyvä kick start ja 2 megaa Ramia riittää lähes kaikkeen Amigassa. PC:n laajentaminen on siinä mielessä eri asia että PC:stä ollaan tosissaan tekemässä hyvä.

Ja minähän HALUAN hommata lisämuistin, mutta köyhä kun olen, yritän löytää sellaisen halvalla.

UAE on perseestä. jos pitää Amigan peleistä, niin mun mielestä niitä pitää pelata Amigalla.

Ja mun Amigaharrastus ei ole laajentamista tai tuhannella eri laitteella (esim. tulostin) räpläily, vaan muisto-/tunnepohjaisesti räplään Amigan kanssa. Niinkuin sanoin: Tavoite jo pitkään on ollut saada sama paketti kokoon mikä oli 9 vuotta sitten, silloin kun olin 5 v.

Ja Tero S, selittäisitkö tän: "Ja koneen vaihtaminen toiseen sitten on?"

 

kitaramies94
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 17.20:   
"WinUAE:lla pystyy emuloimaan Amigaa nopeasti ja yhteensopivasti."

Hah! Amigan pelien ei tarvitse toimia nopeasti. Jotkut remaketkin Amigan peleistä on tehty niin että latausajat ovat samat kuin oikeassa Amigassa (remaketkin, kuten moni muukin asia tässä maailmassa niinkuin ootte varmaa huomannu, on perseestä [mun mielestä])

 

kitaramies94
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 17.38:   
Tässä Amiga 600 paketti, sellaisena kuin sen haluan.

-Keskusyksikkö: Motorola MC68000.

-Kellotaajuus: 7.16 MHz.

-Erikoispiirit: ECS-sarja (Enhanced Chip Set): Fat Agnus, Fat Denise, Paula, Fat Gary, Gayle.

-RAM-muisti: 2 Mt

-ROM-muisti: 512 Kt

-Levyasema: 3,5", 880 Kt.

-Käyttöjärjestelmä: Kickstart 2.05. 37.300

-Näyttö: 320 x 256 - 1280 x 512 pistettä, 2 - 4096 väriä, PAL-TV-standardin mukainen.

-Näppäimistö: Ihan perus englannin kielinen näppäimistö

-Liitännät: Oletus liitännät.

-Philips CM8833-II monitori

-Suncom Tac-2 Joystick

-A1000 alkuperäinen hiiri

-Lempipelit (niitä on paljon, paras on Fire & Ice)

-A600:n mukana tullut kevyt virtalähde.

Ainoa mikä uupuu on lisämuisti.

 

jes
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 18.20:   
Jos se lisämuisti nyt irtoaa sillä about 50€:lla niin osta se, sillähän siitä selviää ja todellinen fast muistihan tunnetusti parantaa pelien toimivuutta.:)

 

kitaramies94
Keskiviikkona, 27. toukokuuta, 2009 - klo 18.29:   
sitte ku on rahaa :D

 

Myssy Miettinen
Torstaina, 28. toukokuuta, 2009 - klo 0.59:   
No ymmärsitkö nyt kuitenkin että tuon 50 € ja rapiat joudut lisämuistista joka tapauksessa vähintään pulittamaan, edellyttäen että todella sellaista haikailet. Sen alle sitä nyt ei millään, mistään, ikinä, koskaan eikä milloinkaan saa :D

 

kitaramies94
Torstaina, 28. toukokuuta, 2009 - klo 14.04:   
Älä puhu paskaa

 

Tero S.
Torstaina, 28. toukokuuta, 2009 - klo 16.08:   
"Ja Tero S, selittäisitkö tän: "Ja koneen vaihtaminen toiseen sitten on?""

Jos et kerran viitsi tätä ketjua käydä tarkemmin läpi. Eli Jakodemus ehdotti, että hommaat A1200:n, jossa on enemmän muistia etc., johon totesit, että sinun mielestäsi Amigan päivittäminen/laajentaminen on maailman tyhmintä puuhaa. Kuintenkaan lisämuistin laittaminen A600:aan ei mielestäsi ole laajentamista.

Väännetäänpäs rautalangasta: jos laitat Amigaasi lisämuistin, se on laajentamista. Jos vaihdat esim. kick rommin, se on päivittämistä. Jos myyt A600:n pois ja ostat A1200:n tilalle, se ei ole ainakaan laajentamista ja päivittäminenkin on tässä kontekstissa lähinnä suhteellinen käsite.

 

Frn
Torstaina, 28. toukokuuta, 2009 - klo 22.11:   
No niin, kitaramiehellä on selvästi vahvat omat mielipiteet ja A600 on hänelle selvästikin se THE Amiga, jonka hän haluaa pitää ja pelata. Arvostan kyllä ihmisiä, joilla on omia mielipiteitä.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi pitää arvostella toisia ihmisiä, joiden tarkoitus on vieläpä auttaa kysyjää, siten, että heidän harrastuksensa on järjetömtä, ja he ovat lyöneet rahojaan paskaan.

Tällä saa aikaiseksi vaan flamewarseja ja pahaa mieltä. Uskoisin kyllä, ettei tämä ollut ihan kitaramiehenkään tarkoitus tässä asiassa.

Kitaramiehelle tiedoksi, että A600 lisämuisteja ja muita lisälaitteita on ollut todella vaikea saada, kunnes eräs Jens S. nyt valmisti jokusen lisämuistin. Olet hyvään aikaan liikkeellä, sillä A600 lisämustit ovat käsittääkseni todella olleet kiven alla. Voi hyvinkin olla, ettei niitä taas vähään aikaan liiemmin tule.

A1200 kamppeita löytyy paremmin, joten sekin ehdotus on ollut minusta hyvin ymmärrettävä.

Tarvituilla softilla tarkoitin niitä ohjelmia, mitä itse käyttää, kuten sinullakin on ilmeisesti Worms. Moni tekee koneillaan muutakin ja se voi vaatia sitä laajentamista. WHDLoad on yksi esimerkki, mikä käytännössä tarvitsee sen lisämuistin, jos nyt peleistä puhutaan.

No onpahan tässäkin ollut keskustelu, johon on tullut monia mielipiteitä :)

 

kitaramies94
Perjantaina, 29. toukokuuta, 2009 - klo 11.54:   
Juu ei ollut tarkoitus... Sovitaan juttu sillä että kaikilla olkoot millaset harrastukset tahansa jos itse niistä pitää, enkä enää sano niihin juuta enkä jaata (ehkä juuta...)

 

Realisti
Perjantaina, 5. kesäkuuta, 2009 - klo 2.05:   
Olipa kitaramiehellä paska kone, ei edes
kovalevyä =D Amiga 600 on paskin amiga malli
koska siinä ei toimi Amiga 500 pelit eivätkä
uudemmat Amiga 1200 pelitkään =D

 

Frn
Torstaina, 11. kesäkuuta, 2009 - klo 9.01:   
Hei kitaramies94:ltakin löytyi hienosti kitaraa ja miestä myöntämään, että homma lähti pikkusen lapasesta. Näitä sattuu ja eikä pidä vetää hernaria nenään, varsinkaan kun ei ollut tarkoituksella tehty.

Nuoruuden härvelit tuottaa suuria tunteita, toisille se on Amiga ja toisille Vespa.

Eiköhän me silti kaikki juttuun tulla.

 

kitaramies94
Keskiviikkona, 17. kesäkuuta, 2009 - klo 10.09:   
Jep ja muuten realisti kyllä löytyy kovalevy ja siinähän toimii A1200 ja A500 pelit multa löytyy kummankin pelejä vaikka kuinka (Alkuperäisiä ja crackejä) Eli toisin sanoen olit kokonaan väärässä.

 

jPV
Keskiviikkona, 17. kesäkuuta, 2009 - klo 10.15:   
Ei ne A1200-pelit (= AGA-pelit) kyllä toimi siinä A600:ssa millään keinolla :-)

 

Jakodemus
Keskiviikkona, 17. kesäkuuta, 2009 - klo 12.03:   
Jos jotakin kiinnostaa niin alkuperäinen A601 muistilaajennus niin Ruotsista näyttäisi löytyvän.

http://www.tradera.com/BOXAD-Commodore-Amiga-600-RAM-EXPANSION-A601-1MB-med-klocka-auktion_94463817

 

kitaramies94
Keskiviikkona, 17. kesäkuuta, 2009 - klo 21.32:   
Kaikki pelit ei juu toimi mutta löytyy monta alkuperästäki peliä jossa lukee kannessa että A1200 mutta silti toimii myös A600:lla

 

innos
Perjantaina, 28. elokuuta, 2009 - klo 10.29:   
Hieman aiheeseen liittyen:

Onko A600:n tarkoitus hidastua trapdoor-laajennuksella? Ebaysta onnistuin nappaamaan parilla kympillä kortin, joka oli "täydellisessä kunnossa", mutta kaipasi pientä pintakorjausta kookkaan naarmun takia.

Liioittelematta WB:n ikkunoiden piirtelyaika etanoitui kaksinkertaiseksi, mutta pelejä se ei tunnu häiritsevän pikaisella whdload-testauksella.

 

Paskan puhuja
Perjantaina, 28. elokuuta, 2009 - klo 23.58:   
@itarapoika94
Tarkoittaa kylläkin että toimii myös A1200 koneissa, aga pelit ei toimi edelleenkään siinä sun A600:sas, ellei erikseen ole mainittu että toimii myös muissa kuin aga koneissa. Poika, poika prkl ... :-)

 

kitaramies94
Lauantaina, 29. elokuuta, 2009 - klo 8.59:   
Nii joo tiiä ettei AGA pelit toimi, mutta mullaki on joitai pelejä missä kannessa lukee A1200 mutta silti toimii 1mb A500 ja A600.

 

jpq
Sunnuntaina, 30. elokuuta, 2009 - klo 3.28:   
joo tuo mullekin tuttua että että vain tarpeeksi chippiä johan toimii muuta se ei kait "ilokseen" ota jos en sekoile. no jotkut pelit on minusta näin että chip oli se mitä se halajaa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: