Mistä A520 kaapelit?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2009 » Viestit 06/2009 asti » Mistä A520 kaapelit? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Mörkö
Perjantaina, 30. tammikuuta, 2009 - klo 20.31:   
Mulla on vanha A500 kaapissa, poweri ja
tvmodulaattori löytyy, mutta mistä löydän kaapeli
mitkä tarvitaan modulaattoriin ja minkänimisiä ne
on? Eivät varmaan tiedä mitä mää haluan jos menen
sähkökauppaan ja kysyn Amigan
tvmodulaattorijohtoja..

 

arttuperkele
Perjantaina, 30. tammikuuta, 2009 - klo 21.31:   
Vastaan ikäänkuin kysymyksellä, mihin tarvitset TV-modulaattoria enää? Eikös kaikissa TV:issä on nykyään SCART liitäntä? Ei muuta kuin Amigaan sopiva SCART -kaapeli jostain huuto.netistä, tai teet itse (netistä ohjeet).
esim---->
http://www.jeacle.ie/pub/articles/scart/

Amigan liittimen saat vaikka tuosta TV-modulaattorista purkamalla ja Expertti liikkeestä hajet normi SCART -kaapelin ja käytät sitä aihiona.

Plussana parempi kuvanlaatu kuin modulaattorilla. Muistan itsellä kun oli v.1992 A500Plus kone ekaks modulaattorilla TV:ssä, niin ei teksteistä (siis WB:n) saanut kunnolla selvää, eli aika hirveä laite. Mutta luulen että modulaattoriin piisaa tavallinen RCA -kaapeli, eli vastaava kuin audiokaapeli paitsi 1-napainen.

 

Ville
Lauantaina, 31. tammikuuta, 2009 - klo 16.34:   
Gentle Eye käsittääkseni myy Amigaan sopivia scart-johtoja. Kysy sieltä.

 

jPV
Lauantaina, 31. tammikuuta, 2009 - klo 20.14:   
Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni... eli modulaattorissa löytyy kaksi kuvaa tarjoavaa liitintä.

RF outista tulee sekä kuva että ääni ja siitä kytketään kaapeli tv:n antenniliittimeen. Siihen käy samanlainen kaapeli kuin esim C64:n kanssa on käytetty. Ei välttämättä löydy enää joka paikasta, mutta itse satuin löytämään moisia kolme-neljä vuotta sitten yhdestä sekatavarakaupasta uutena. Eli toisessa päässä RCA-liitin ja toisessa antenniliitin.. en nyt muista mitä pussissa luki.. ehkä RF-kaapeli?

Modulaattorin kyljessä on sitten myös Video Out -liitin. Siitä saa komposiittivideota vaikka tavallisella RCA-kaapelilla. Signaali kelpaa yleensä vastaanottimista löytyvälle video in -liittimelle. Vastaavaa komposiittia saa myös Amigan omasta video outista, mutta se on A500:n tapauksessa harmaasävyistä.

RF:nä kuva on heikoin ja komposiittina hivenen parempi, mutta scartin kautta tosiaan saisi parhaimman laatuisena mikäli tv osaa näyttää RGB:tä.

 

Mörkö
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 2.07:   
Sähköliike teetti mulle rf-adapterin mutta ei
kyllä siitä mitään ääntä tule!

 

jPV
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 10.26:   
Mörkö: ääniä varten tarvii laittaa vielä tavallinen RCA-kaapeli Amigan audio-out:sta modulaattorin audio-in:iin.

 

C64
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 19.41:   
http://www.old-computers.com/museum/hardware/amiga_520_RF_Modulator.jpg

eli amiga stereo ääni muutetaan monoksi ja johdetaan rf modulaattoria pitkin telkkariin:/

kantsii ehken vaikka panna pc kajarit kiinni ja

http://www.computercableinc.com/ccinc/images/CABLE-Audio-Y-Splitter-2-RCA-Male-to-1-3-5mm-Female-Cwholesale.jpg tolla amigasta ääni PC kajareihi esim vanhoihi tulee ainakin stereona

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: