Voiko A500:n lisämuistikortin korjata...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2008 » Viestit 12/2008 asti » Voiko A500:n lisämuistikortin korjata? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Janne
Torstaina, 20. marraskuuta, 2008 - klo 3.39:   
Minulla on nurkissa pyörinyt 3 lisämuistikorttia ja niistä ei toimi mikään. 2 näistä on mallia A500 Gigatron, kolmas on joku pidempi ja leveämpi muistikortti.
JOkaisessahan on se patteri selvästi näkyvissä. Olen miettinyt, että voisiko sen vaihtaa ja mistä voi saada siihen uuden tilalle? Kolvilla juottais vaan kiinni.

Osaan kyllä tarkat juottohommelit, mutta muuten ei ole oikein kokemusta siitä, mistä noita pikkuosia kannattaa lähteä etsimään.

Voihan vika tietty olla muussakin, mutta ainahan vois kokeilla vaihtaa sen patterin ja jos ei kalliiksikaan tule, niin joku noista kolmesta voisi vielä toimiakin joskus.

 

Janne
Torstaina, 20. marraskuuta, 2008 - klo 3.51:   
Yksi noista lisämuistikorteista pisti kuvaruudun ihan pimeäksi, muut eivät vaan reagoineet mitenkään. Sama 0,5mb löytyi perusmuistia. Onneksi on ALFAPOWER ohjain vasemmassa kyljessä. SIllä saan koneesta 2mb muistia. 2,5mb olisi toki parempi.

 

Jope
Torstaina, 20. marraskuuta, 2008 - klo 10.27:   
Ota se patteri ensin vaikka irti niistä ja katso, että onko se vuotanut ja katkonut vetoja sieltä piirikortilta.

Todennäköisesti korttien ongelma on, että joku muistipiireistä on oikosulussa jos kerran mustaa ruutua tulee.

 

Jarmo Piippo
Torstaina, 20. marraskuuta, 2008 - klo 16.29:   
Muistikorteilla oleva akku on vain kellon ajassa pitämistä varten, itse muistien pitäisi toimia ilmankin sitä. Vika on siis muualla (kosketushäiriö liittimissä tai piirien kannoissa?)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: