Amigan levyaseman hiljennys?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2008 » Viestit 09/2008 asti » Amigan levyaseman hiljennys? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

arttu
Torstaina, 7. elokuuta, 2008 - klo 23.28:   
Nonniin, nyt riitti per...e, tuo levyaseman naksutus nimittäin!

Onko kukaan koskaan tehnyt jotain näppärää ohjelmaa tuon tyhjän df0: aseman hiljentämiseksi? Pakko olla aminetissä tai jossain olemassa? Pls help!

 

TSK
Torstaina, 7. elokuuta, 2008 - klo 23.39:   
Onhan noita Aminet:issä vaikka kuinka. En muista niitä kaikkia mutta joku voi suositella parempaa kuin mitä löysin pikahaulla: anticlick ja DrivePrefs.

 

Flux
Perjantaina, 8. elokuuta, 2008 - klo 5.19:   
Tuli mieleen, että minkähän takia naksutus on olemassa. Täytyy siihen joku looginen selitys löytyä, koska moinen ominaisuus on suunniteltu ja toteutettu.

 

zipper
Perjantaina, 8. elokuuta, 2008 - klo 7.53:   
Eikös aikanaan tyhmälle PC:lle pitänyt antaa levynvaihtokomento? No Amiga suunniteltiin niin viksuksi että se haistaa levynvaihdon automaattisesti - mutta haistelee sitä jatkuvasti naksuttaen.

 

Flux
Perjantaina, 8. elokuuta, 2008 - klo 14.57:   
Toimii se levynvaihtotunnistus ilman naksuntaakin, esim näppärän anticlick-ohjelman kera.

Toisaalta diskchange-signaali tulee omalla piuhalla suoraan levyasemalta, ei se naksuntaa vaadi toimiakseen.

 

Jakodemus
Perjantaina, 8. elokuuta, 2008 - klo 20.20:   
Ehkä ne aatteli, että siitä naksunnasta voi käyttäjä laskea aikaa.

 

jPV
Perjantaina, 8. elokuuta, 2008 - klo 21.01:   
Mä oon käyttäny Wildclickiä mun vähemmän viritetyllä peli-a1200:lla ja MCP:n noclick-toimintoa enemmän viritetyllä pää-a1200:lla :)

 

Flux
Perjantaina, 8. elokuuta, 2008 - klo 21.24:   
Voiko naksunnasta päätellä, että kone on elossa. Ajattelin, että naksunta loppuu koneen kaatuessa.

 

The Thing
Perjantaina, 8. elokuuta, 2008 - klo 22.13:   
Olen 80-luvulta lähes tähän päivään saakka luullut että se naksutus on "pakollinen paha", kun sen aseman ominaisuus on tunnistaa automaattisesti minkä niminen levy sisällä on jne. Vasta muutama vuos sitten uusioharrastajana sain selville että eihän sitä naksutusta tarttekaan kestää.

Aika omituista miksi se naksuu, mikä ihmeen merkitys sillä on?!

 

arttu
Lauantaina, 9. elokuuta, 2008 - klo 20.24:   
Noniin, tämähän selvisi todella näppärästi, kiitos vaan paljon vastauksista. Ehkä elän nyt pisempään kun hermot säästyvät! Mitä tekisimmekään ilman SAKU foorumia..

 

abc
Sunnuntaina, 10. elokuuta, 2008 - klo 4.27:   
Muistaakseni on selitetty, että kun asema päivittää diskchange linjaa, se tarvitsee pulsseja lukupään siirtoon. Sitten no-click sovellus kääntää lukupään siirron vielä 0-urastakin sisäänpäin, ja useimmat asemat eivät reagoi siihen mitenkään (kuuluvasti ainakaan). Ja edes takas naksutus taas tehtiin siksi, ettei asema vaan mene rikki jatkuvasta sisäänpäin siirrosta.

 

jPV
Sunnuntaina, 10. elokuuta, 2008 - klo 10.46:   
Niin asemasta riippuen noiden noclickien jälkeenkin voi vielä kuulua pieni naksutus, mutta paljon hiljaisempi kuin alkuperäinen kuitenkin.

 

kommotoore
Maanantaina, 11. elokuuta, 2008 - klo 1.38:   
Ihmettelinkin jo, että miten satun omaamaan 2000:ssani noin hiljasen aseman. Selvishän se kun koitin korppua kitaan tunkea, sehän ei suostu edes lukemaan mitään. Edes kevyt pölynpoisto/sprii käsittelykään ei sitä herättänyt.
Suostuukos tämä tukemaan millään tapaa puuceen HD-asemaa?

 

kommotoore
Maanantaina, 11. elokuuta, 2008 - klo 2.03:   
itse itselleni jo vastaten, näkyypä toimivan...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: