Hm514256ap-10 piirien metsästys

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2008 » Viestit 06/2008 asti » Hm514256ap-10 piirien metsästys « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Amiga4ever
Sunnuntaina, 16. maaliskuuta, 2008 - klo 12.09:   
mistähän vois nykyään löytää noita piirejä rev. 6a A500:seen Mega muistin saamiseksi? + niihin ne konkat. tai jotain vastaavia piirejä?

 

Damsteri
Sunnuntaina, 16. maaliskuuta, 2008 - klo 14.09:   
Monissa lisämuisteissa on vastaavia piirejä neljä kannalla. Itse olen yhdestä lisämuistista ottanut ja laittanut emolle. Toisaalta, ihan samahan se on jos sen lisämuistin jumpperoi näkymään chippinä. Ilman lisäelektroniikkaa kun ei voi käyttää megaa emolla ja puolen megan lisämuistia yhtäaikaa.

Paras vaihtoehto olisi varmaan kytkin vaihtamaan jumppereiden tilaa, jolloin kytkimellä voi vaihtaa 1M chip ja 0,5M chip + 0,5M slow ram tilojen välillä. Silloin säilyy myös reaaliaikakello, jos laitat muistipiirit emolle niin menetät kellon. Noin mulla oli aikoinaan A500:ssa ja nyt on samoin A500plussassa, jotta siihenkin saa slow rammia tarvittaessa.

 

Flux
Maanantaina, 17. maaliskuuta, 2008 - klo 3.17:   
http://saku.bbs.fi/discus/messages/21/7285.html?1190341806

Reaalikelloa ei menetä, jos ottaa lisämuistista muistipiirit pois ja työntää sen koneeseen rtc varten. Tietenkin on sama, onko se muistipiirit emolla vai lisämuistissa, kuten dammu hehkutti.

 

Amiga4ever
Maanantaina, 17. maaliskuuta, 2008 - klo 13.41:   
lisäelektroniikkaa? tarkotuksena ois saada se 1,5 Megaa käyttöön tuosta :)

 

Flux
Maanantaina, 17. maaliskuuta, 2008 - klo 14.32:   
http://koti.mbnet.fi/flux/saku/reslow.jpg

Tuossa kuvassa on vaadittava lisäelektroniikka, jolla saa emolle 1M chip ja trapdoorin lisämuisti 0.5M on fastia (slow, koska on chipin kanssa samalla väylällä). Yht 1.5M

Minulla olisi kaupan kaikki-ratkaisu eli kuvassa oleva toimiva käytöstä poistettu reslow-osat valmiiksi piirilevyllä, jossa hyppyjohdot valmiina A500 emolle. Muistipiirit, kopio C=lehden jutusta (reslow), jossa on ohjeet kytkemiseen. Ja ne muistipiirien suotokonkatkin pitäisi löytyä eli sopivan kokoiset kerkot.

 

Amiga4ever
Tiistaina, 18. maaliskuuta, 2008 - klo 19.54:   
jaa.. :) mitähän sillä ois hintaa?

jani.ilves(ät)gmail.com

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: