Huugo tappoi mun hiiren...?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2008 » Viestit 06/2008 asti » Huugo tappoi mun hiiren...? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Huugo
Sunnuntaina, 24. helmikuuta, 2008 - klo 21.54:   
Uskokaa pois, mutta se on ihan totta! Siis kaivoin armaan Viisisataseni laatikosta jossa se oli levännyt (vähän?) aikaa, kokeilin että WB toimi, piirtelin vähän DPllä ja sitten lykkäsin tanskan kielisen Huugo pelin sisään, silkasta mielijohteesta. No kamalahan se oli, kuten muistinkin (graffat ovat tosin ihan ok, mutta se ei ole nyt asian pointti), mutta juttu olikin se että kyllästyttyäni käynnistin koneen ja WB:n uudestaan ja katsos! Hiiren kursori liikkui kuin pultsari Alkon jonossa; ei kulkenut suoraan vaikka olisin itkenyt. Käynnistin uudestaan ja käynnistin taas uudestaan, putsasin rotan, tein kaikkeni; hiiri ei vain suostu liikkumaan normaalisti enään.


SIIS MITÄ TAPAHTUI? Mikä meni vikaan? Tappoiko Huugo amigani?

(BTW, tanska on kamala kieli...)

 

Huugo
Sunnuntaina, 24. helmikuuta, 2008 - klo 21.55:   
Ja lisätäkseni vielä edelliseen, muutenhan tuo rakkine toimii vallan mainiosti, joikkarit toimii, kaikki muuten skulaa... tuo hiiri vain on yksi murheenkryyni.

 

Bud
Maanantaina, 25. helmikuuta, 2008 - klo 8.59:   
Onko hiiren pallo putsattu

 

Huugo
Maanantaina, 25. helmikuuta, 2008 - klo 9.33:   
Epäiletkö että mä olisin niin tumpelo etten olisi sitä jo tehnyt? Kuten kirjoitin, putsasin rotan, vaihdoin siihen pallon ja levitin tuhkaa hiuksiini tuskassani. Se mikä aiheuttaa päänvaivaa on että rotta toimi aivan normaalisti, kunnes pelasin Huugoa, sen jälkeen ei ole toiminut.

Tosin veikkaan että kyseessä ei ole varsinaisesti Huugon vika, mutta jotakinhan tässä pitää syyttää mielenrauhakseen.

 

jes
Maanantaina, 25. helmikuuta, 2008 - klo 12.18:   
Heh, siitä on tullut pc. Nimittäin aikoinaan kun pelikäännöksiä tehtailtiin esim. pc-amiga mallien välillä, niin pc käännöksissä melkein poikkeuksestta hiiren kursori liikkui tahmeasti sen ajan prosessoreilla. Eli onko tässäkin käynyt niin, että kursorin ohjaus olisi siirtynyt joltain apupiiriltä prosessorille heikohkolla prioriteetilla.

 

mkl
Maanantaina, 25. helmikuuta, 2008 - klo 20.00:   
Hiiren sisäinen rulla on saattanut vikaantua jossain vaiheessa. Tai ehkä jokin johdin pätkii kaapelissa. Hiirisoftat vikaantuneet kyseisessä WB-disketissä/asennuksessa?

 

Jarmo Piippo
Maanantaina, 25. helmikuuta, 2008 - klo 21.53:   
Tuollaista aiheuttaa esim. jos hiiren sisällä niitä pyöriviä "reikäkiekkoja" lukevat optohaarukat menevät hiukan pois kohdiltaan. Sama vika tuli aikoinaan oman, ensimmäisen viissataseni hiireen vuosien myötä. Osien kääntely vaikutti kyllä vikaan, mutta kokonaan sitä ei enää kunnolliseksi saanut, joten ostin uuden, kevyemmän ja mukavamman hiiren (mikä osoittautui yhdeksi parhaista hankinnoista koskaan.-)

Voit kokeilla onko tuosta kysymys ottamalla hiiren pallon pois, ja pyörittämällä rullia suoraan. Jos liike on siltikin nykivää, ei vika ole pallossa vaan tod. näk. optiikassa.

 

Joanna
Tiistaina, 26. helmikuuta, 2008 - klo 6.34:   
Oma veikkauksenisi olisi että hiiren johto on likimain poikki tahi koneen puolella huonot juotokset hiiriportin liittimessä..

 

Damsteri
Tiistaina, 26. helmikuuta, 2008 - klo 9.34:   
Mä olen kerran katkaissut yhdestä A500:sta hiiriportin liittimestä nastan puolesta välistä tempoessa yhtä liian tiukkaan jumahtanutta joystickkia irti. Tuossa oli se outo puoli että se nastan puolikas otti kontaktia lähes kaikkien joystickkien kanssa, mutta hiiren erilainen liitin ei yltänyt siihen ja hiiri ei toiminut. Mutta varmaankin olet liittimet jo tarkistanut...

 

mnm
Tiistaina, 26. helmikuuta, 2008 - klo 17.15:   
Onko mahdollista että peli olisi kirjoitellut WB:n asetuksiin jotain ?

 

Jarmo Piippo
Tiistaina, 26. helmikuuta, 2008 - klo 20.38:   
Ai niin joo, emolevyllä on myös ne virranrajoitusvastukset hiiriportteihin, sellaisen osittainen kärähtäminen hetkellisen oikosulun takia voisi alentaa hiiren saamaa käyttöjännitettä, aiheuttaen sekoilua. Joystick ei tarvitse virtaa, joten siihen tuo ei vaikuta. Selviää esim. kokeilemalla toista hiirtä, temppuileeko sekin.

WB:n sekoamisen taas voi sulkea pois laskuista käynnistämällä koneen siihen Early Startup-ruutuun. Amigassahan (classiceissa) hiiriajuri on jo ROM-muistissa, eikä vasta WB:ssä.

 

mkl
Keskiviikkona, 27. helmikuuta, 2008 - klo 16.31:   
Buginen hiirikiihdytinsofta aiheutti kerran kummallisuuksia, hiiren liike tyssäsi pitemmällä siirolla.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 27. helmikuuta, 2008 - klo 17.51:   
MousoMeter myöskin aprillipäivänä laittaa hiiren menemään aivan miten sattuu kunnes, vihdoin, onnistuu klikkaamaan siitä sitä OK:ta. Ei toki liittynyt mitenkään tähän, tuli vaan mieleen hiiren liikkeiden sekoilusta :)

 

Jarmo Piippo
Keskiviikkona, 27. helmikuuta, 2008 - klo 19.04:   
Lisäys äskeiseen litaniaani: jos Viissatanen on vanhalla 1.2/1.3 ROMilla, siinä ei ole early startuppia. Koneen saa kuitenkin käynnistettyä WB-levyltä ilman WB:tä, pitämällä virtojen laiton jälkeen koko ajan Control-D pohjassa (ohittaa startup-sequencen). Eli jos hiiri sekoilee tuolloinkin, vaikkei yhtään ohjelmaa ole käynnistetty levyltä, vika on hardwaressa.

 

jPV
Keskiviikkona, 27. helmikuuta, 2008 - klo 19.11:   
Ja Amiga-Atari -kytkin joissakin hiirimalleissa ;)

 

Flux
Keskiviikkona, 27. helmikuuta, 2008 - klo 20.56:   
Kyseinen amiga-atari nappula löytyy joskus myös sisäpuolelta, kaikissa nappulaa ei ole toteutettu ulkoiseksi asti. Nappula aiheuttaa tarkalleen pultsaritehosteen.

 

Jope
Torstaina, 28. helmikuuta, 2008 - klo 9.12:   
Atarikytkimen ohella, katso hiiren pallokuopasta onko painerulla juuttunut vinoon koloonsa..

Jos kolmas, jousitettu rulla ei paina palloa, ei kuulan kitka välity x ja y-rullille kunnolla.. Toi oli tosi yleinen ongelma commodoren brändäämissä hiirissä back in the day.

 

C64
Torstaina, 28. helmikuuta, 2008 - klo 23.58:   
mikäli Wizard mouse johto 99% poikki tekee juuri sellaisen tempun hiiri liikkuu miten sattuu..

 

Huugo
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2008 - klo 22.19:   
Hokasin että mulla oli jokin mokkula jonka otin pois ennekuin pelasin Huugoa, joka oli sen hirien ja koneen välissä ja nyt laitoin sen takaisin ja rupes taas rotta rullaamaan :D Mun moka siis.

 

Jope
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2008 - klo 23.54:   
Semmoinen Atari -> Amiga-adapteri selvästikin.

Hyvä, että selvisi.

 

jes
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2008 - klo 9.40:   
Minäkin olen törmännyt samanlaiseen vikaan, mutta koska en itse sitä korjannut, vian laatu jäi sittenkin epäselväksi:\ (nappi, johtohäiriö); vaikka luulin sen kiintolevyamigan kyseessä ollen johtuvan jostain muusta.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: