A3000 ja paristo

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2008 » Viestit 06/2008 asti » A3000 ja paristo « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jakodemus
Keskiviikkona, 13. helmikuuta, 2008 - klo 16.31:   
Sain tänään Amiga 3000-koneen. Patteri oli, kuten arvata saattaa, alkanut vuotamaan. Mitä noita englanninkielisiä foorumeita selasin niin en saannut aivan täyttä varmuutta siitä, että tarvitseeko A3000 paristoa toimiakseen? Entä miten ne töhnät kannattaisi puhdistaa piirilevyltä ja komponenteista? Onneksi ei vielä kovin paljoa ollut ehtinyt vuotaa.

 

Jape
Torstaina, 14. helmikuuta, 2008 - klo 8.05:   
Voi olla että olen väärässä, kun ei classic:ia ole aikoihin ollut.
Mutta se paristo on vain kelloa varten, korjatkaa minua jos olen väärässä...

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 14. helmikuuta, 2008 - klo 9.35:   
Jossain sanottiin myös, että A3000 tallentaisi SCSI-asetukset pariston varmentamaan muistiin, mutta ilmankin siinä on sellaiset perus-asetukset, että SCSI:lta boottaaminen onnistuisi ellei ole mitään eksoottista. Joku onnekas, jolla A3000 on, osaa varmaan kertoa varmaksi.

 

zipper
Torstaina, 14. helmikuuta, 2008 - klo 9.54:   
No niinhän sitä sanotaan. En kyllä omista ko. laitetta.

 

Jope
Torstaina, 14. helmikuuta, 2008 - klo 11.05:   
Useimmiten battmem-biteillä ei ole mitään väliä.

Jos sinun koneesi kuitenkin lakkaa boottaamasta SCSI-levyltä akun poiston / vaihdon jälkeen, laita asetukset kuntoon aminetistä löytyvällä työkalulla.

Kannattaa varmaan tehdä valmiiksi boottaava korppu, jossa battmem-ohjelma, ennen poistotyöhön ryhtymistä?

 

Jakodemus
Perjantaina, 15. helmikuuta, 2008 - klo 16.58:   
Asiasta kolmanteen. Mitenkäs tuossa A3000:n virtalähteessä lukee 120V ja 60Hz? Huomasin vasta tänään kun käyttelin konetta koppa auki:) Eihän tuo voi pitää paikkaansa, kun kone on Ruotsista tullut. Jännitteen kesto tuntuu ainakin olevan sitten melkoisen hyvä.

 

Jope
Lauantaina, 16. helmikuuta, 2008 - klo 9.01:   
Olisiko joku vaihtanut sisuskalut powerin kuoriin?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: