MagicWB?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2006 » Viestit 09/2006 » MagicWB? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Amiga4ever
Sunnuntaina, 24. syyskuuta, 2006 - klo 16.21:   
onkos kellään kokemusta tuollaisesta? mul ois tällänen valmiina amiga1200:sen kovolla(siis lha:na) :) kuihan tuo mahtaa toimia?

 

jPV
Sunnuntaina, 24. syyskuuta, 2006 - klo 17.27:   
Sehän oli de facto standardi WB:n paletille aikoinaan, kun alettiin haluamaan värikkäämpiä ikoneita jne. Just niitä pastellinsävyisiä ikoneita ennen newiconseja ja myöhemmin glowiconseja :). Olivat muka tyylikkäitä silloin, mutta sanoisin että hemmetin rumia nykyään :). Kannattaa asentaa ainoastaan vanhojen ikonien yhteensopivuuden takia. Tosin siihenkin on muitakin keinoja... esim OS3.9:ssä vakiona tai 3.1:een FullPalette tai vastaava.

 

Amiga4ever
Maanantaina, 25. syyskuuta, 2006 - klo 16.09:   
okke :) muisti ei vaan riitä OS3.9:n asennukseen vielä.. jahka saan hommattua jostain turbon.
mut onks magicWB:ssä samat ominaisuudet kun wb2.0:ssa? kun eip oo tähän hätään wb:n levyjä toimivia =/ asiasta avohoitoon.. kuinka saa Amithlonilla luotua emergency-bootin? OS3.5 cd:ltä?

 

jPV
Maanantaina, 25. syyskuuta, 2006 - klo 16.42:   
Eipä se MagicWB muistaakseni muuta mitään muuta ku lähinnä väripalettia, jolloin sen mukana tulevat ikonit ja patternit näyttävät oikeilta :) Eli ei se mihinkään WB:n toiminnallisuuteen vaikuta eikä sillä korvata mitään.

 

JPQ
Maanantaina, 25. syyskuuta, 2006 - klo 18.15:   
jPV: magicwb on ollut aina ruma en koskaan asentanut. mun wb aga aikana oli 32värinen vakio ikoinen ennen newicons4 aikaa jolloin 64värinen. ja nykyisin 16bit CV64/3d glowiconseilla.
ps. oli alkuaikoina vain 8värinen wbeekin mutta siinä customi paletti joka kehittyi mutta ajateltu niin että kuvat näyttäis mahd siedettäviltä. ja värit erottuisi toisistaan.

 

Amiga4ever
Maanantaina, 25. syyskuuta, 2006 - klo 21.37:   
ahaa.. asia selvä :) eli se on vaan niinkusta lisä härdelli WB:hen.. minust tuo magicWB ikonit on paljo siistimpiä, kun 3.1:sen kornit laatikot :P

 

JPQ
Maanantaina, 25. syyskuuta, 2006 - klo 21.42:   
Amiga4Ever: makuasioita.

 

jes
Maanantaina, 25. syyskuuta, 2006 - klo 21.47:   
Niin minustakin, ja kun palettia sääti sopivasti, niin 60hz:n hires laced tilakin näytti ihan soppelilta. Elikä välkyntää ei juuri havainnut ja koneen ääressä suorastaan viihtyi.

 

JPQ
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 2.51:   
jes: no mulla ei ollut paletti tuollainen vaan selkeä ja käytin sitä
niin MULTISCAN ja PAL tiloissakin.

 

itix
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 11.48:   
MagicWB sopii vähäväriseen ja matalaresoluutioiseen Workbenchiin kuin nyrkki silmään. Tyyli rimmaa alkuperäisten kuvakkeiden kanssa ja monet ohjelmat tehtiin MagicWB-väreihin.

 

Jupp3
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 13.22:   
Itse asensin A2000:ni MagicWB:n. Sillä saa sellaisen sopivan (ruman?) retro-lookin. MagicWB-aikakausi oli jo lähes täysin ohi kun sain ensimmäisen amigani, ja pakkohan sitä oli jossain välissä myöhemmin testata :)

Lisäksi (perus-)A2000:lla nyt ei kovin kummoisia värimääriä saa käyttöön...

 

jes
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 19.32:   
Issellä oli turbo 2000:n ja magigWB pyöri kuin tyhjää vain 16:sta värillä 640*400/640*512 tilassa. Tosin aika kultaa muistot.., sillä kun installoin magigWB:n 8:lla värillä ja muutettuani 16:lle värille meni paletti sekaisin (Amigan omituisuuksia, olisi muistaakseni pitänyt installoida suoraan käytettävään värimäärään). No lopulta sain paletin kuntoon ja lievennettyäni värirajat tuli kuvasta hyvä jopa töllöön, sillä vanha philips taisi jopa tahdistua 60:een Hz:n.

 

JPQ
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 23.27:   
jes: mun philips tv näyttää 60hzin tilan ja ainakin yksi uusikin...
ps. kuva tuossa ekassa jopa parempi kuvion cm8833mkii videomonitorissa
paitsi värit ehkei. eli terävyys on mutta ehkä hieman punertava
kuva...

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 17.00:   
Mmm... MagicWB. Muistan kun joskus tuon sain käyttöön. Ero on kuin yöllä ja päivällä jopa normi 2.0 Workbenchissa versus MagicWB + MUI:lla ryyditettyyn versioon. Taitaa olla mulla 3.9:ssa käytössä vieläkin paikoitellen noita MagicWB ikoneita GlowIconsien sijaan :)

 

jes
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 21.38:   
JPQ: Philips sopii Amigaan kuin nenä päähän.. ja mitä itse magigWB:n tulee niin minäkin väkersin jonkin kuvakkeen (liekö enää tallessakaan) ja lopputulos oli mielestäni hyvä :). Tärkeintä kuitenkin oli että kone pelasi hyvin ja luotettavasti, olihan kyseessä ECS piireillä varustettu laite. Ehkä juuri tämän takia näyttötilojen vaihto tapahtui ongelmattomasti esim. vanhemmilla piirisarjoilla ja kickstarteilla varustettuihin laitteisiin verrattuna.

 

JPQ
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 21.45:   
Jani Kuituniemi: en minäkään ole ehtinyt classic amigan kuvake puolta
siistiä no en edes pegasoksen.:(
jes: mukava kuulla kokemuksistasi tosin en tajua mikä
pointtisi
?

 

jes
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 22.53:   
Ei minulla varsinaisesti muuta pointtia ollutkaan kuin jakaa hyviä kokemuksiani kyseisestä käyttöympäristöstä. Oikeastaan ihmettelenkin kuinka vähälle huomiolle tämä on keskusteluissa jäänyt vai onko kyseessä vain vaikeahkosti käyttöönotettavan käyttöympäristön luotaantyöntävyys. Amigahan oli minulle harrastelupeli eikä minulla ole vuosiin ollut Amigaa, mutta vanha suola janottaa.. Lisäksi on ollut kiinnostavaa seurata käytyjä keskusteluja laidasta laitaan jopa osallistuen niihin :).

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 0.03:   
JPQ: Ah no, mutta minulla on siis ihan *tarkoituksella* käytössä noita MagicWB ikoneita :)

 

Dammu
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 17.20:   
Mikäs olisi ulkonäöllisesti paras ja käytettävin ratkaisu nykypäivänä ihan päivittämättömälle A1200:lle?

 

itix
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 18.37:   
NewIcons ja Aminetistä setti alkuperäisiä GlowIconeja (ei niitä jotka vaativat 3.5/3.9:n).

 

JPQ
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 2.51:   
Ja työpöytään 64väriä.:) ettei kaikki menee ikoneihin...

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 14.09:   
On kyllä tuollainen 64-väriä jo vähän hidas perus-A1200:lla.
Muistaakseni MagicWB-ikonit on suunniteltu olikohanse 8:lle (?)
värille, joten jos jonkun taustakuvan siihen haluaa ja vielä pitäisi
jäädä värejä palettiin softienkin käyttöön niin joop.. kyllä
melkeen tuo 64 väriä pitäisi olla sitten :) Itsellä käytössä 256-
värinen näyttötila joskin näytönohjaimen kautta.

 

JPQ
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 16.01:   
Jani Kuituniemi: mä kestin sen tosin 32väriä olis kivempi ja toimis
kyllä newicons setin paletilla muttei glowiconsien... ja mä käytän
16bit tilaa ei enään 24bit 800x600 CV643d maistu kun pääsi pegalla
Radeon7000 käyttelemään 1024x768x24bit tilassa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: