A500 ja Scart ongelma

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2006 » Viestit 09/2006 » A500 ja Scart ongelma « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Mika
Keskiviikkona, 20. syyskuuta, 2006 - klo 20.50:   
Tuli ostettua Vesaliasta Amiga-Scart kaapeli. Kytkin kaapelin kiinni televisioon, mutta jostain kumman syystä kuva on täysin valkoinen. Äänet kyllä kuuluu, mutta miten saan kuvan näkymään? Onko Amiga 500:sta mahdollista saada kuva composiitin kautta näkymään?
Testaamassani Amigassa on Rev 6A emolevy.

 

JPQ
Keskiviikkona, 20. syyskuuta, 2006 - klo 23.40:   
Jossain tveissä voi olla en ole varma mutta ainakin mulla osalla scart
piuhoista pitää valita itse ohjelma lähde. En sitten tiedä onko tästä
kyse...

 

Dammu
Torstaina, 21. syyskuuta, 2006 - klo 1.25:   
Itse kun olen rakennellut kaapeleita niin valkoinen kuva on yleensä ollut merkki siitä että joku johdin on irronnut,joten kannattaa tarkistaa kaapeli.

Toinen tilanne missä olen nähnyt valkoisen kuvan, on se että laitoin väärään scart-liittimeen.
Muistithan että amigasta tulee vain RGB-signaali scartin kautta, ei ollenkaan komposiittia, joten telkassa on oltava RGB tuettuna siinä scart-liittimessä jota käytät, useimmissa telkoissa on vain yksi RGB-scart, vaikka scart liittimiä olisi useampia. Kokeiles vaihtaa eri liittimeen. Liittimen vieressä voi myös olla teksti RGB.

A500:ssa on mustavalkoinen komposiittilähtö (nimellä "mono", laitimmainen liitin), mutta ei siitä paljon muuta iloa ole kuin sen että näet toimiiko kone. Alunperin ajateltu että voisi käyttää mustavalkomonitorin kanssa.

 

Mika
Torstaina, 21. syyskuuta, 2006 - klo 10.53:   
Selaillessa nettiä huomasin että RGB--> PAL konvertteri voisi auttaa. LINKKI. Mutta mistä toimivan laitteen saisi tilattua?

 

jPV
Torstaina, 21. syyskuuta, 2006 - klo 17.22:   
Et sää siitä komposiittia halua, kuten linkin takana sanotaan :). Tai jos haluat, niin tavallinen A520 TV-modulaattori antaa värillistä kompostia A500:n harmaasävyisen lisäksi. Mutta scartilla RGB:nä kuva on huimasti parempi, joten kannattaa selvittää varmasti, että tukeeko telkkusi sitä ja mistä liittimestä/ohjelmalähteestä vai eikö tue ollenkaan.

TV-moduulaattoreita myytiin paljon viissatasten mukana, joten niitä löytynee sieltä täältä ;)

 

Tero S.
Torstaina, 21. syyskuuta, 2006 - klo 17.30:   
Kaapelin kytkentää on paria erilaista. Itselläni oli alkuun mm. Mikrobitissä 9/91 esitelty kytkentä, joka omassa Sonyssa tuotti valkoisen kuvan. Tiesin kaapelin kuitenkin toimivan, koska sitä oli demottu erään Saloran kanssa. Webistä sain selville, että kyseinen kytkentä ei toimi kaikissa televisioissa. Tein sitten uuden johdon eri kytkennän mukaan ja se toimi.

 

Mika
Torstaina, 21. syyskuuta, 2006 - klo 20.36:   
Kyseisessä koneessa ongelma olikin että ne kaksi isoa kondensaattoria jotka ovat virtaliittimen lähellä, niin olivat vuotaneet nestettä pihalle pohjasta.
TV-modulaattorin kautta saisi SVideotakin ulos LINKKI
Enköhän tuon kuvan saa ihan mukavasti viritettyä. Kiitoksia vastanneiile =)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: