Miten saan mediator 1200LT:n toimimaan

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2006 » Viestit 09/2006 asti » Miten saan mediator 1200LT:n toimimaan « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jari-Matti Ruhala
Lauantaina, 31. joulukuuta, 2005 - klo 12.55:   
Moi nyt olisi a1200:ssa tuo mediatorin kortti, ja kaverina voodoo3000,sb128, ja realtekin verkkokortti.
En vain jostain syystä saa noita pci kortteja pelaamaan, vaikka miten olen ajureita asennellut?
wb3.9 on asenettuna kovolle, mutta senkään asennuksen oikeellisuudesta en ole varma, kun ei ole tarvinnut vähään aikaan amigan kanssa taistella.
Onko missään ohjetta tuon asennuksen tekemiseen?

Toimiiko ihan virallisesti ohjelmien siirto tuohon amigan kovolle uae;n kautta sinne olen mountannu ton amigan kovon ja siirtäny ohjelmat, kun ei tuota verkkokorttia ole saanut toimintaan.

 

Boogie
Lauantaina, 31. joulukuuta, 2005 - klo 15.27:   
Käytännössä ei toimi. Mutta asenna ensin AmigaOS3.9 ja testaa se, sitten täsmälleen, askel askeleelta, Mediatorin ohjeen mukainen asennus Voodoolle (löytyy CD:ltä)!
SB ja verkkokortti -asennukset eivät ole yhtä kriittisiä.
Testaa SHELL ja pciinfo, jos tämä antaa oikein korttien infot, silloin hardis on paikallaan ok. Pciinfo tarvitsee vain pci.library:n. Testaa tämä?

 

Jari-Matti Ruhala
Lauantaina, 31. joulukuuta, 2005 - klo 18.09:   
pciinfo näyttää kyllä kaikki kortit ihan ok, mutta tuota voodoota en oo saanu herään henkiin vaikka ohjeitten mukaan asennusta olen kokeillut jo monta kertaa, kovokin meni jo kerran ihan sekasin mutta onneksi suostui vielä asentaa päälle uusiksi tuon 3.9wb:n

 

Pasi
Sunnuntaina, 1. tammikuuta, 2006 - klo 13.01:   
Joissakin tilanteissa tuolla korttien järjestyksellä oli vaikutusta, ainakin minulla. Tämä tosin kortteja lisättäessä. Koko systeemi lähti käyntiin ilman ongelmia (sb128+voodoo3).

 

Boogie
Sunnuntaina, 1. tammikuuta, 2006 - klo 17.21:   
Hienoa, ongelman pitäisi piilotella siis vain asennuksessa, tai näytön erossa valitsemastasi P96:n default-näytöstä.
Etkä ole suinkaan Ainoa jolla on ollut Voodoo-asennusongelma Mediatorin kanssa! Todella tarkkaan on noudatettava asennusohjetta (VoodooGuide) ja onnistuu 99% (1% sille että kortti olisi "tosi alien").
1. Ensin käyttis. 2. sitten P96:sen asennus (löytyy AmigaOS3.9 CD:ltä ja huom. tarvittaessa ensin vanhan P96 asennuksen poisto manuaalisesti). 3. Käynnistä uudelleen P96 ja update installed version, sitten monitorin valinta ja taas reset. 4. VoodooGuide-ohjeen 1-5 kohtien mukainen asennus.
Mikä monitori on käytössäsi ? Ensimerkiksi oma TFT-asennus ei ollut aivan ongelmaton, vaan vaati jonkin verran SYS:Prefs/P96Mode:n säätöä ennenkuin sain toimivat screenmoodit, sitä ennen ihmettelin asiaa PAL-tiloista toisella monitorilla :)

 

Jari-Matti Ruhala
Sunnuntaina, 1. tammikuuta, 2006 - klo 22.39:   
Monitorina on vanha 15" smile, kokeeksi sillä koetan vääntää edes jotain näkösälle, nyt tein silleen että formatoin kovon asensin 3.9 ihan uusiksi, muuten millä cd ajurilla tuon saisi toimimaan, mulla ei suostu se wb3.9:n mukana oleva ajuri löytään mun 4x nec vaihtajaa, saako sen pelaan sillä ide-fix demo versiolla?
Niin asensin ensiksi sen p96:n jonka jälkeen mediatorin cd:ltä ne voodoon ajurit, sit muutin sen devs/monitors hakemistosa olevan CVision64 tiedoston voodoo nimiseksi, ja editoin yksien ohjeiden mukaan http://ext.neostrada.pl/graphics/graphics2.shtml.htm tuon iconin tyypin, toimiiko tuon sivun ohjeiden perusteella asennus, kaikki olen juuri tuon sivun mukaan tehnyt, vaan kun käynnistää uusix niin jämähtää jumiin koko kone, kun sen pitäisi ilmeisesti näyttää kuvaa voodoon kautta, tai kuin ohjeissa sanottiin välkytellä sitä vga putkea jota se ei kyllä suostu tekemään, eli mun asennus jää siihen kakkos vaiheeseen tuon pidemmälle en ole saanut toimimaan.
Amigan oma 1084 kyllä toimii koko ajan, vai pitääkö se ottaa pois koneesta kun vga putkea käytän.
Ainiin ja nyt kun kone on jumissa miten saan sen käynnistymään ilman wb:n uudelleen asennusta, minkä tiedoston voi poistaa, tai editoida Startup-sequencesta?

 

Jope
Maanantaina, 9. tammikuuta, 2006 - klo 14.20:   
WinUAE:n Amigakovalevy-tuki toimii mielestäni hyvin, olen monta Amigan kovalevyä varmuuskopioinut PC:lle sen avulla.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: