BlizzardPPC 040/603 kellotuksesta..

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2006 » Viestit 09/2006 asti » BlizzardPPC 040/603 kellotuksesta.. « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Tumppi
Torstaina, 29. joulukuuta, 2005 - klo 12.34:   
Moro, onko kukaan testannut miten paljon tuota korttia voi kellottaa ?:) Itse olen kellottanu 040/25Mhz -> 33Mhz ja PPC:n 160Mhz ->240Mhz. Toimii virheittä jo viidettä vuotta. Tosin kunnon tuuletuksenhan tuo vaatii.. Toi 040 on nyt 66Mhz oskillaattorilla, eli käsittääkseni kaikki oheispiirit myös toimii tuolla kellolla. Ei taida uskaltaa yhtään isompaa oskillaattoria vaihtaa tuohon enää..?

 

sloxa
Torstaina, 29. joulukuuta, 2005 - klo 22.14:   
ainakin mulla toimii 266:sena ihan ok!
laitoin pienen siilin ja puhaltimen niin ei
kuumene. toiminut 2 vuotta.... :)

 

Karpow
Lauantaina, 31. joulukuuta, 2005 - klo 13.56:   
Tyhmä kysymys: Eikös 603e:n voi täysin huoletta kellottaa ainakin tuohon 240MHz:n, kun kerran korttia myytiinkin tuolla kellotaajuudella. Ihan sama prosessorihan se on joka kortissa?

 

Boogie
Lauantaina, 31. joulukuuta, 2005 - klo 16.38:   
Käsittääkseni noissa on eronsa, ainakin merkinöissä:
http://www.gentle-eye.fi/pics/BPPC200.JPG
Omassa BPPC:ssä on vastaavasti prossana 603e-240, toki voi olla kortteja joissa prossa on alikellotettu.

 

Piru
Lauantaina, 31. joulukuuta, 2005 - klo 20.31:   
Karpow, Ei ole sama prosessori. Mun prossussa lukee 240...

http://www.iki.fi/sintonen/pics/blizzppc/blizzppc2.jpg

 

Tumppi
Sunnuntaina, 1. tammikuuta, 2006 - klo 17.22:   
Mutta mites nuo oheispiirit kestää tuon 040-prossun kellotuksen, meinaan uskaltaako enää lähteä kellottamaan lisää kun tuossa on nyt 66mhz oskillaattori jo.. itse prossu pysyy kyllä viileänä nyt (33Mhz kellolla) ja toimii vakaasti. Tarkotus olis kyllä löytää sama kortti 060-prossulla jos jollain on ylimääräistä :)

 

Karpow
Sunnuntaina, 1. tammikuuta, 2006 - klo 18.09:   
No selvisi sitten tuokin. Sinänsä aihe ei minua edes koske, koska en harrasta ylikellottamista lainkaan käryn pelon takia nimenomaan, mutta tulipa vain mieleen. :)

 

virgo
Keskiviikkona, 11. tammikuuta, 2006 - klo 8.15:   
se nyt on harha luulo että ppc olis sama prossa
kortilla on liitännät kahdelle erikokoselle
603 prossalle ja itselläni on ollut
noista molemmat versiot
160Mhz oli isolla pintaliitos kannalla
ja tämä nykyinen pienellä piikki kannalla

mitä tulee apu piirien kuumenemiseen
omassa ppc kortissa 060/66Mhz
toimii mukavasti mutta aiheuttaa scsi
piirin suhteettoman suurta lämpenemistä
ja vieraissa paikoissa lämmittyään
scsi puoli menee sekaisin
viimeksi motorila inside tapahtumassa
hävisi yli 4G tavaraa tuon vuoksi

 

sloxa
Torstaina, 12. tammikuuta, 2006 - klo 1.54:   
kuulemma jos 040 kellottaa liikaa, niin joillakin on
irronnut ympäillä olevia pieniä pintaliitos vastuksia.
(koska 040 kuumenee liikaa)
aika hurjalta kuulostaa, mutta jossan netissä sellaista väitettiin.

 

virgo
Torstaina, 12. tammikuuta, 2006 - klo 16.15:   
irtoilee niitä ilmankin
ainakin omasta 040 jotka oli ensimmäisiä
suomeen ehtineitä irtosi ainakin kaksi
pintaliitos konkkaa ilman kellotustakin ;(

 

Tumppi
Lauantaina, 14. tammikuuta, 2006 - klo 15.53:   
Itselläni on tosiaan tuo 603 kortti, jossa 040 kellotettu 33Mhz. Mitään lämpöongelmia ei ole. Oon laittanu pelkän powerin tuulettimen puhaltamaan prossua, joka pysyy täysin kylmänä ylikellosta huolimatta. Ainut "ongelma" on pöly, jota joutuu sillontällön poistamaan. Jos kortti on tavallisessa pöytämallissa, en kyllä suosittelis kellottamaan yhtään.. Kunhan sais tuon 060/PPC kortin jostain ostettua, vois kokeilla missä tulee rajat tuon 040 kanssa :) Tarkotus olis vaihtaa 66Mhz osc -> 80Mhz! Oletan kyllä että kone ei enää boottaa tai jos boottaa tuon muutoksen jälkeen niin ei ainakaan toimi vakaaasti.. vaan aika nihkeesti tuntuu löytyvän noita ylimääräisiä kortteja keneltäkään.. Onko kellään muuten mitään kokemuksia laittaa 040/25 toimimaan 40Mhz kellolla? :)

 

sloxa
Sunnuntaina, 15. tammikuuta, 2006 - klo 16.02:   
kerran kokeilin.. ei bootannut, jäi ruutu muistaakseni punaiseksi.
miten paljon tuo 040 lämpenee? jos 33mhz
mulla ainakin jo 25mhz on ihan tulikuuma!! :(

 

Flux
Tiistaina, 17. tammikuuta, 2006 - klo 17.43:   
Olihan Intelin prosaritkin tulikuumia. Eka PC:ni oli 486dx/33, jossa ei ollut siiliä. Oli ihan tulikuuma. Tuon 33:n jälkeen taisikin tulla siilit, ainakin dx2/66 oli siilin kera, kenties myös puhallin.

 

virgo
Keskiviikkona, 18. tammikuuta, 2006 - klo 12.38:   
BPPC korttien oma jäähdytys ei ole kyllä parhaimmasta päästä pelkkä alumiini levy ilman ripoja levittäähän se lämmön laajemmalle mutta ei siitä voi puhua että se olisi kovin tehokas 68K prossat on ilman jäähyä kokonaan
mun koneessa on 68k prossalla oma jäähy kuten PPC alumiini hässäkänkin päällä hieman isompi SCSI piirin päälle oli pakko duunata myös tehokas siili kellotuksen jälkeen lämpeni sen verta juhlavasti ettei kestänyt enään kyydissa vaan alkoi heitteleen SCSI erroreita
luultavasti sen kellotus on kiinni samassa kuin 68K ja piirin max on tossa 50Mhz kohdalla tai alempana joku voi tarkistaa jos haluaa

68060 kellottaessa ensin sekoaa matikka piiri
systeemi pysyy pystyssä mutta koitappa rendata...

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 19. tammikuuta, 2006 - klo 11.07:   
Itse käytän 060:n päällä Pentiumin siili+tuuletin yhdistelmää. On just passelin kokoinen ja toimii hyvin ja pysyy viileänä. Onko kukaan koittanut 060:n kellotusta niin, että jännitettä nostaisi samalla ettei FPU tipahtaisi kyydistä niinkuin PC maailmassa on tapana tehdä?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: