Onkos Amiga 1000 vielä paljon ihmisil...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 12/2005 » Onkos Amiga 1000 vielä paljon ihmisillä? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Joanna
Lauantaina, 24. syyskuuta, 2005 - klo 9.36:   
Ajattelin kysäistä että onkos niitä ihan ensimmäisiä laitteita vielä monella? En edes tiedä että montako niitä tähän maahan tuotiin/myytiin, itse varmaksi olen nähnyt ja käyttänyt aikoinaan viittä eri Amiga 1000 -yksilöä.

Kysymyksen taustalla on (varsin epävarma) mahdollisuus siitä että saattaisin saada hankittua yhden tuollaisen itselle... Jos se onnistuu, on varsin todennäköistä että siihen tarvitsee esim toimivaa Kickstarlevykettä tms.

 

Amiga4ever
Lauantaina, 24. syyskuuta, 2005 - klo 19.35:   
Mul on yks toimiva ja alkuperäinen yksilö hyllyssä =)

 

jPV
Sunnuntaina, 25. syyskuuta, 2005 - klo 14.16:   
Täälläkin on yksi toimiva ja telkussakin kiinni tällä hetkellä :). Pari muutakin tiedän täältä pohjoisempaa. Kickstart-levykkeitäkin löytyy monenlaista enemmän ja vähemmän pätchättyä.

 

ajk
Sunnuntaina, 25. syyskuuta, 2005 - klo 15.59:   
Täältäkin löytyy, kickstart mukaanlukien. Itse kone toimii, tosin muistaakseni viimeksi RGB-portin kanssa oli jotain häikkää, olisiko värit puuttuneet tms.

 

Jope
Maanantaina, 26. syyskuuta, 2005 - klo 9.47:   
Yks ehjä ja yks rikkinäinen löytyy täältä.

 

Apache2k
Maanantaina, 26. syyskuuta, 2005 - klo 14.13:   
Kaksi toimivaa yksilöä.. Yksi on täysin alkup. toinen mod. jossa on sisäinen muisti ja ulkoinen 256kb ( etupaneelissa) yhteensä 1mb muistia.. TYKKI :)

 

Amiga4ever
Maanantaina, 26. syyskuuta, 2005 - klo 23.55:   
Öö.. niinoh.. alkuperänen.. tuosa mun tykis on se 2Mb muistia.. ei kyl mielestäni oo modattu.. muistikortti oli sen verran vanha et piti amiga hardwareen laittaa omasta kuvat ku ei muuten löytyny.. :)

 

Joanna
Tiistaina, 27. syyskuuta, 2005 - klo 8.33:   
Ok. Hyvä kuulla että noita vielä on ihmisillä.

Modauksista tulee mieleen että aikoinaan itsekkin kolvasimme pariin sisälle drammien päälle lisää muistia kiinni. Sen + atchatyn kickstartin jälkeen koneessa olikin huimat 1MB muistia.

Eikös se Commodoren oma A590 käynyt myös A1000:n kylkeen... tuli mieleen että jos semmoisen saisi, niin siinähän (muistaakseni) oli paikat 2M muisteille? Semmoisen kanssa ei tarvitsisi teloa itse konetta lisämuistin saamiseen...

 

JJ
Tiistaina, 27. syyskuuta, 2005 - klo 12.29:   
Käyhän se siihen, kun vain kääntää sen oikeaan asentoon. A1000 portti kun on eri asennossa kuin A500.
Ja se menee väärinpäin kiinni - tuloksena käry jostain osasta.

Ja täälläkin löytyy kone ehjänä vintiltä, oma A1000 tykki meni kun hommasin A3kn.
Se oli kiva tykki - 4MB muistia, kickstart eprommit orig/1.3/3.1 kytkimellä vaihdettavana, scsi-kova ulkoisena ja huima 14MHz CPU! :D

 

Flux
Keskiviikkona, 28. syyskuuta, 2005 - klo 5.09:   
A1000 on täälläkin, viimeisin amigahankintani. CPU:n ja emon välissä on 4M lisämuistikortti RTC kera. Ei ole autoconffautuvaa. Kiintolevynä on kaupallinen versio AHD-viritelmästä, adapteri on A1000:lle suunniteltu.

 

jPV
Keskiviikkona, 28. syyskuuta, 2005 - klo 16.09:   
Hmm.. voisikin kokeilla A590:stä tonnissa.. kummankohan kääntäis väärinpäin :)

 

Jope
Torstaina, 29. syyskuuta, 2005 - klo 21.38:   
A500:n laajennukset pohja kohti maata ja peräpää kohti A1000:n etureunaa.

EI YLÖSALAISIN.

 

Joanna
Perjantaina, 28. lokakuuta, 2005 - klo 17.07:   
Ok.. sain sen aiemmin mainitsemani A1000:n kotiin asti. En uskalla luvata että ihan lähipäivinä ehdin kokeilemaan mutta ainakin paketti näyttää lupaavalta. Koneen mukana tuli monitori,lisälevari, näppis+hiiti (alkuperäiset), paketti korppuja, arviolta sopivat kaapelit ja A590 muuntajan kanssa.

Ohjekirjat on suurin puute. ei sillä ettenkö osaisi varmaan käyttää ihan ulkomuistilla tärkeimpiä, mutta olisivat olleet kivat jos olisi alkuperäiset semmoiset olleet tallessa.

 

Joanna
Perjantaina, 28. lokakuuta, 2005 - klo 23.47:   
No, enhän minä sitten malttanut olla kokeilematta, kun kerran laite oli tuossa saatavilla.... Ja se toimii .. En tieteinkään kaikkea mahdollista testannut, mutta kone boottaa sekä KS:n että workbenchin ok.. Hiiri toimii ja näppis (tosin varsin heikosti osa näppäimistä) myös.

Ensimmäinen kokeiltu ohjelma oli yllättäen SAY .... Pitää tunnustaa että tuossa on oma nostalgiansa, kun pääsee sitä ajamaan oikealla 20 vuotta vanhalla raudalla.

 

Amiga4ever
Maanantaina, 31. lokakuuta, 2005 - klo 20.50:   
@joanna
kuis tuo A590 sopii tonniseen? pitääkö kääntää toinen laite ympäri?

 

Joanna
Maanantaina, 31. lokakuuta, 2005 - klo 20.55:   
Hmm. en ole vielä kokeillut, on ollut niin paljon muuta tekemistä viimepäivinä.. oletan että tuo Jope:n mainitsema ohje on Ok..

 

Jope
Keskiviikkona, 2. marraskuuta, 2005 - klo 7.34:   
Mä olen käyttänyt mm. A590:stä A1000:ssa just tuon ohjeen mukaan.

Kannattaa sitten katsoa, että se A590:n liittimen alapuolella oleva tukihuuli ei vetäise mitään oikoseen tonnisen emolta.

 

Tuomo
Sunnuntaina, 27. marraskuuta, 2005 - klo 20.55:   
Mulla yksi, pitäisi olla erikoinen yksilö kun voitettu Printti-lehden arpajaisista :=)

 

Jope
Keskiviikkona, 30. marraskuuta, 2005 - klo 22.33:   
Jaha, tulipa skoretettua tosi nätissä kunnossa oleva A1000 tänään.. Mukaan näppishiiri ja ekan painoksen (1986) reference manual-setti. :-D

Vietin tämän illan täysin retromaailmassa 512kB chip-muistin ja KS 1.2:n parissa.. Heh.

Vanhassa Amigasoftassa on tunnelmaa.. 60 merkin tilat ja kamalat UI:t, monissa softissa ei filerequestereita lainkaan.. (kai nyt kaikki osaa dir-komentoa käyttää ;-)

 

Palle
Torstaina, 1. joulukuuta, 2005 - klo 14.54:   
>Mulla yksi, pitäisi olla erikoinen yksilö kun >voitettu Printti-lehden arpajaisista :=)

Tuo legendaarinen printti-lehti oli päässyt kokonaan unohtumaan! :D Lukioaikoina sitä tuli koulun kirjastossa ahkerasti tavattua.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: