A4000 ide CDrom

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 09/2005 » A4000 ide CDrom « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Apache2k
Torstaina, 22. syyskuuta, 2005 - klo 10.34:   
Ja sitten heti seuraava mylly tuottaa ongelmia...
Tätä on ehkä kysytty aikaisemminkin mutta en löytänyt sopivaa vastausta.

Eli A4000 koneeni 2chip 16 mb fast ide 4giga kovalevy. WB3.1 ja kick 3.1 ja jokubuusteri oli 9 muistaakseni...
Liitin koneeseen toooooosi vanhan IDE CD aseman mutta en saa sitä millään toimimaan? pitäiskö amigan tunnistaa heittämällä ide cd asemat vai pitääkö joku hylly siirtää jostain johonkin?

Idefix demolla sen sain toimimaan mutta ärsyttää toi rekisteröinti ilmoitus.

Voiko joku tähän keksiä jotain?

 

Morpheus
Torstaina, 22. syyskuuta, 2005 - klo 16.04:   
Minullakin sama prob tuon ide-fix demon kanssa, eli onko jotain freeware versiota tai freeware softaa jolla saisi toimimaan? Ärsyttää tuo rekisteröinti ilmoitus,

 

zipper
Torstaina, 22. syyskuuta, 2005 - klo 17.59:   
Kai Aminetissa on ollut joku korvaava device mutta en koskaan kokeillut että toimiiko kun OS 3.9 ajaa saman asian. (Checking) Ja näyttää olevan myös nalkutustoiminta rekisteröimättömänä.

 

Boogie
Torstaina, 22. syyskuuta, 2005 - klo 19.41:   
IDEfix:iä on meillä myytävänä, mutta kyllä olen A4000:lla ja 3.1:llä (muistaakseni) laittanut vain CD0:lle oikean devicen & unit-numeron ja on toiminut ?! Myös AmiCDFS:llä pitäisi toimia ok A4000:lla, mutta A1200:lla ei toimi ilman IDEfix.
Buddhan, Catweasel:n ja muistaakseni myös X-Surf:n mukana toimitetaan IDEfix, joten jos on jotain noista korteista hankkimassa niin silloin tilanne on hallussa.

 

JPQ
Torstaina, 22. syyskuuta, 2005 - klo 22.26:   
Boogie: Johtuiko Amiga 1200 juttu bufferien (rauta sellaisten)
puutteesta.

 

Apache2k
Perjantaina, 23. syyskuuta, 2005 - klo 10.40:   
@Boogie
Mikä on amiga4000 device ide cdrom asemalle? onko se scsi.device ?
Ja jos kovalevy on nolla nii onko CDROM silloin 1?
Kokeilin IDEFIX demoa ja sekin minusta toimii epäluotettavasti.. CD asemalta asennetus ohjelmat ovat kaikki read only ja mikään ei pelaa sen jälkeen.. Kokeilin useita FREDFISH cdltä asennettuja ohjelmia...
Onkohan toi mun A4000B liian vanha CDROM touhulle?

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 23. syyskuuta, 2005 - klo 11.24:   
Minulla ainakin toimii CD-asema ihan scsi.device, unit 1:nä (Primary IDE, Slave asema) ihan A4000:n omassa IDE-portissa.

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 23. syyskuuta, 2005 - klo 11.26:   
Äh.. olin liian nopea. Piti vielä sanomani, että kannattaa huomata, että kaikki vanhat CD-asemat eivät ole IDE-asemia vaikka niissä se 40-piikkinen liitin onkin ja lisäksi, jotkut uudemmat CD-asemat eivät ole kovin ATAPI-yhteensopivia josta on seuraksena se, että jos sellaisen tyrkkää kiinni A4000:n omaan IDE:en niin kone hukkaa kaikki IDE-asemat. Ainakin eräs Lite-Onin asema teki näin minulla.

 

Apache2k
Perjantaina, 23. syyskuuta, 2005 - klo 14.59:   
@Boogie
Kirjoitit "IDEfix:iä on meillä myytävänä"
Missä tämä meillä on, onko se joku Amiga kauppa?
Mitä muuta voi sieltä ostaa.

 

Boogie
Perjantaina, 23. syyskuuta, 2005 - klo 16.19:   
http://www.gentle-eye.fi
Kirjepaketit postiennakolla, paketit myös ennakkolaskulla. Kirjeet ennakolla, koska silloin niissä on seuranta, paketeissa on aina seuranta jolloinka ennakkomaksu on turvallinen toimitusvaihtoehto.
Tampereella onnistuu nouto, tai tuon keskustaan, koska käyn kuitenkin postilla muutaman kerran viikossa !

 

Apache2k
Maanantaina, 26. syyskuuta, 2005 - klo 14.19:   
Ahaa tuttu paikka, mutta viimeviikolla yritin tehdä tilauksen/kyselyn ja mikään ei toiminut.. oli ilmeisesti joku väliaikainen häriö

miten muuten noi superbusterit ja ramsey piirit vaikuttavat A4000 koneenseen. mulla ne on vanhoja .. kannattaako päivittää ja vaikuttaako nä esim ide:n toimintaan?

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 26. syyskuuta, 2005 - klo 19.23:   
Buster vaikuttaa vain Zorro-väyliin ja silloinkin lähinnä joidenkin tiettyjen korttien kanssa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: