Ftp-palvelimen pystytysongelma

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 06/2005 asti » Ftp-palvelimen pystytysongelma « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jap
Lauantaina, 7. toukokuuta, 2005 - klo 22.20:   
Moi!

Olen yrittänyt pystyttää GENESiSen ftp-palvelinta, mutta GENESiS antaa tällaisen ilmoituksen, kun koneeseen otetaan yhteyttä ftp-clientilla:

Access from host x to port 21 denied

Olen määrittänyt GENESiS Prefsillä käyttäjän ja sallinut Inetd:n käynnistyksen. Inetd:ssä ftp-palvelu on sallittuna.

Olen tarkistanut clienttipäässä käyttäjätunnuksen ja salasanan ja niiden pitäisi vastata palvelinasetuksia.

Mikä asetus mahtaa olla vielä väärin?

 

jPV
Lauantaina, 7. toukokuuta, 2005 - klo 23.23:   
Mitäs sulla on prefseissä database/access-kohdassa? Oisko siellä mahdollisesti joku deny, joka sulkee ftp:n portin?

 

Ibe U
Lauantaina, 7. toukokuuta, 2005 - klo 23.35:   
Genesis sulkee melkein kaikki TCP/IP portit vakio asetuksena.

Eli 21 täytyy avata erikseen.

henk koht olen avannut kaikki koska amiga sijaitsee NAT verkossa.

 

jPV
Lauantaina, 7. toukokuuta, 2005 - klo 23.40:   
ftp:n dataporttikin kannattaa avata, mikäli jokin ulkoinen palomuuri ei sitä blokkaa. Toimii sitten passiivisetkin siirrot. Dataportti on mahdollisesti 20.. riippuu vähän palvelinsoftasta.

 

jap
Sunnuntaina, 8. toukokuuta, 2005 - klo 3.09:   
Noniin, nyt muodostuu yhteys! Access-osastolla oli rivi, joka blokkasi kaikki portit. Saahan sitä yrittää :)

Nyt ilmeni sitten sellainen ongelma, että AmFTP ei näytä oikein palvelimen tiedostolistausta - tulee vaan ihmesotkua. Tiedostot siirtyvät kuitenkin palvelimelle ja ovat kunnossa. Johtuuko tämä nyt siitä dataportista?

 

jPV
Sunnuntaina, 8. toukokuuta, 2005 - klo 10.58:   
Hmm.. ei se dataportista johdu, mutta voikos AmFTP:ssä tai ftpd:ssä määrittää "host type"-asetusta? Yleensä tuo ongelma on ollut Windows-clienttien kanssa... silloin hakemistolistaukset eivät näytä oikeanlaisilta.

 

jPV
Sunnuntaina, 8. toukokuuta, 2005 - klo 11.05:   
Kannattaa kokeilla myös AmiTCP:n mukana tulevalla tekstipohjaisella ncftp:lläkin tai jollain muulla. Selviää vähän missä päin vika on, kun näkee miten toisella clientillä toimii.

 

jap
Sunnuntaina, 8. toukokuuta, 2005 - klo 16.06:   
Mulla on tässä omassa verkossa mäkki ja toinen Amiga. Mäkiltä ftp-yhteys onnistuu mallikkaasti ja palvelimen hakemisto näkyy oikein.

Asensin toiseen Amigaan AmiFTP:n ja sillä ftp-yhteys toimii ok. Kokeilin myös FTPMountia, mutta sillä tapahtuu sama kuin AmFTP:llä: tiedonsiirto toimii FTPMountilta palvelimeen, mutta FTPMount ei osaa näyttää palvelimen hakemistolistausta oikein.

En löytänyt host type -asetusta AmFTP:stä. Pitää tutkia ftpd-puolta vielä...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: