Sceneryanimator / Vistapro

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 01/2002 » Sceneryanimator / Vistapro « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Perjantaina, 23. marraskuuta, 2001 - klo 15.02:   
Onkohan noita saatavilla mistää kumpikaan firma kun ei enää tue amigaa.

Sceneryanimatorin firma ei vaivautunut vastaamaan kysymykseeni

 

cAHVA
Maanantaina, 26. marraskuuta, 2001 - klo 13.54:   
Muistaakseni löytyy joltain CUCD:ltä ja Sceneryanimatoria oon joskus muistaakseni käyttänyt, eli hyvin paljon mahdollista että multa löytyy kummatkin. Häiritse mua sähköpostilla niin voisin lähettää sulle. Kai noi voi kopata kun kerran ei edes Amigaa tueta, eks jeh!?

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 27. marraskuuta, 2001 - klo 11.58:   
Et viitsisi myös minulle kopata? Onko mitään tietoa
toimiiko kumpikaan noista näytönohjaimen läpi?
Ainakin joku vanha Vista 3.0 Pro joka mulla on ei
toimi ollenkaan vaikka promottaisi sen. Kaataa koko
koneen jos en väärin muista.

 

cAHVA
Tiistaina, 27. marraskuuta, 2001 - klo 13.22:   
Nii sulla ei Jani varmaan scandoubleria ole kun joudut promouttaamaan. Pitääpä himassa kokeilla toimiiko Picasson ja modepron kanssa.

Niin, ja voin sullekin sen meilata kun kotiin pääsen...

 

zipper
Tiistaina, 27. marraskuuta, 2001 - klo 13.46:   
VistaPro ei muistaakseni oikein toimi promotettuna; muistaakseni se kaatui heti jos sen käynnisti RTG-ruudulta. Pal-ruudulta käynnistettynä ja sitten promotettuna se toimii jotenkin mutta esim. valikot eivät päivity vaan
jäävät sotkemaan ruutua. En muistaakseni kokeillut P96:n fakenative PAL tilaa, josko se toimisi paremmin.

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 27. marraskuuta, 2001 - klo 17.23:   
Kultasieluinen Amigisti tietysti tsekkaisi ensin josko moinen maisemageneraattori sattuisi olemaan vaikka jollain Aminetin CD:llä, ja kopsis vasta jos sieltäkään ei löydy...
Taitaa mennä kyllä jo extremen puolelle...

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 27. marraskuuta, 2001 - klo 19.20:   
cAHVA, juu ei ole scandoubleria, maksaa liian paljon
ja monitori-vaihtoboxikin pitäisi hommata samalla.

 

cAHVA
Keskiviikkona, 28. marraskuuta, 2001 - klo 21.31:   
En sitten löytänyt tota Scenery Animatoria, ainakaan millään CD:llä... Voi olla jollain disulla, mutta ei jaksa alkaa kahlaamaan niitä läpi. Eli Jani, sulla oli toi Vista jo? Eli sitä ei tartte sulle kopata.

 

Pekka Nissinen
Sunnuntaina, 2. joulukuuta, 2001 - klo 12.30:   
No tuo Vista Pro 3.0 + muutama sen lisähommeli (mm. Makepath, GeoMorph) löytyypi Cu Amiga:n Cd:ltä numero 14. (Niin, että jos joku tarttee niin voin poltaa koko levyn tai pakata vain ton Vista-hommelin ja vaikka mailata sen...) Juu ja yllättäen kyseinen proggy ei oikein tykkää näyttökorteista! :) Sen pystyy kyllä promotoimaan CGFX/P96:lle mutta se kärsii samanlaisista Redraw-bugeista kuten esim. Imagine, tosin muistaakseni siinä oli vielä joitain muitakin ongelmia.

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 3. joulukuuta, 2001 - klo 2.56:   
cAHVA, on joo Vista . joku ilmaisversio se on joltain
amiga lehden korpulta otettu.

Pekka: jos noi lisäosat jaksat mailata mulle niin olisin
kiitollinen.

Lisänä listaan noista ikävistä uutisista on myös
esim. Lightwave ei toimi kunnolla jos se promotoidaan
CGFX/P96 ruudulle. Itse ohjelma toimii, mutta sitten
render-ruudun aukaiseminen kaataa koneen. Kokemuksen
mukaan myös Scala MM tipahtaa tähän samaan gategoriaan
eli eri-asteista sekoilua tulee..

varsin harmillista ettei näistä Amigan ns. killer-apps
ohjelmista ole olemassa nyky-amigoita hyödyntäviä
versioita :I

 

Pekka Nissinen
Maanantaina, 3. joulukuuta, 2001 - klo 19.00:   
Tarkistappa muuten mikä versio Vista:sta sulla on... Jommankumman (Cu:n tai AF:n) coverdiscillä oli tuo ns. Lite-version tuosta Vista Pro:sta. Tuossa Cd:llä oleva versio on ihan "täysi" 3.0! Juu, tietysti voin mailata nuo lisähommelit (ja tietenkin tuon 3.0:nkin, jos sitä ei sinulla ole?) mutta voipi olla, etten ehdi ennen loppuviikkoa kun nuo lakkiais-hommelit painaa tässä päälle... Juu, Scala kuuluu myös noihin harmillisen hyviin ohjelmiin jotka eivät tykkää noista "moderneista" näyttökorteista... Minulla meni biisien tekokin jäihin kun tuo Music-X ei toimi täysin näyttökortin kanssa! :( Se ei kärsi mistään isoista ongelmista mutta, yllättäen, sekin ainoa ongelma tekee musisoinnista hiukkasen hankalaa! Toivottavasti tuo Amiga One/OS 4 toisivat jotain parannusta asiaan tuon uuden RTG-systeemin ja sille vartavasten uusiksi kirjoitetun graphics.library:n myötä. Nuo nykyiset P96/CGFX toimivat käsittääkseni jonkin asteisella WB-emulaatiolla, koska käyttiksen omat gfx-systeemit on sidottu vielä ECS/AGA-piireihin. Toivottavasti noihin ongelmiin kehiteään jokin ratkaisu, who knows??

 

cAHVA
Tiistaina, 4. joulukuuta, 2001 - klo 14.13:   
Mä koppasin Ibellle Vistan tolta CUCD:ltä eli se on fulli. MusicX toimi mulla ainoastaan välttävästi, kun otin turbon pois päältä. Onkos kukaan muuten kokeillu noita uudempia versioita Bars&Pipesistä? Mun kokeilut jäi viimeksi siihen kun se kaatui ja unvalidoi kovalevyn pari kertaa(ja oli muutenkin aika hämärä ilman manuskoja)

Kyllä se scala mulla toimii, kunhan ei aja picasson ajureita. Ei kaadu, mutta Picasson käyttäjät tietävät varmaan millainen se ruutu on kun ei ole ajanut niitä ajureita ;)

 

JPQ
Tiistaina, 4. joulukuuta, 2001 - klo 15.18:   
Copperin puute on syynä ilmeisesti Scalan toimimattomuuten. Toisaalta Final Writer 2.1 toimii muuten mukavasti muttei tykkää AmigaOS3.5:iden Setpatchistä. Simcity2000:nenkin harmittaa meikäläistä.Kun ei toimi näyttökortilla toiseksi kaatuu tosiherkästi 68060:lan vai oliko 68030+68882 kanssa.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 5. joulukuuta, 2001 - klo 8.51:   
SimCity 2000 toimii kyllä promotoidusti ainakin CGFX:n läpi, mutta grafiikka sekoilee sen verran pahasti ettei sitä oikein voi pelata ollenkaan. Kaatumis herkkyyttä ei ole esiintynyt 030/040/060 prosessoreilla ainakaan minun tapauksessani, mutta tunnettuahan on että se voi vaihdella :)

 

Kimmo Kannala
Keskiviikkona, 5. joulukuuta, 2001 - klo 10.49:   
SimCity2000 Mac emulaattorille, mistä moisen saisi...
(se kuulemma on nopampi kuin Amigan natiiviversio)

 

Ibe U
Keskiviikkona, 5. joulukuuta, 2001 - klo 11.54:   
Jostain jäi mieleen että aminetissä on sim city 2000:een päivitys mutta sillä ei tee mitään koska se on toinen osa jostain päivitys paketista.??

 

JPQ
Keskiviikkona, 5. joulukuuta, 2001 - klo 13.30:   
Kimmo Kannala(edellinen suoraan lainaten):
68060:lla en vielä ole shapeshifteriä saanut toimimaan. Varmasti muuten onkin agan grafiikkan hitaus on pelin luonteen tuntien hirveää 650x512x256värillä(PAL).Mac emussa voisi käyttä 8bit näyttötilaa näyttökortilta. Shapeshifteriä varten imutin kyllä kerran demo version muuta en legaalisti tai muutenkaan löytänyt. Amiga version päivitystäkin taisin kokeilla. Lyön vetoa että amiga versio on hitaampi kuin mac versio.

en tarkoittanut että protointi lisäisi kaatumis herkkyyttä. Protointi sotki minullakin lähinnä grafiikat.

 

cAHVA
Maanantaina, 10. joulukuuta, 2001 - klo 10.34:   
Blizzardin 060/66Mhz Shapeshifter toimii erittäin nopeasti, jopa AGA:lla. Tietenkin nämä 3d-pelit kärsivät pienoisesta hitaudesta, mutta esim. QT ym. pyörivät nopeammin kuin Amigan vastaavat ja luultavasti nopeammin kuin 68k macissä. Joku fraktaaliohjelma pyöri n.3 kertaa nopeammin kuin 040-macissä.

Sanoisin kuitenkin että kunnon näytönohjaimella ja esim. Z3-väylällä Shapeshifter liitäisi.

 

Ibe U
Maanantaina, 10. joulukuuta, 2001 - klo 16.05:   
Kävin Savage video driverin kotisivulla, väittivät sillä että savage ja AGA on nopeampi 8 bittisissä tiloissa kuin Zorro väyläinen grafiikka kortti.

Maceissähän ei koskaan ollut 68060

 

cAHVA
Tiistaina, 11. joulukuuta, 2001 - klo 11.42:   
Jep, ei ollut 060:aa. Sen takia viittasinkin koko ajan 040-macceihin. Savagella mäkin kokeilin ja oli kyllä tosi nopea, mutta 256 väriä ei paljon ole ja näyttötilakin oli mulla maksimissaan 640x512. Mutta tollakin näyttötilalla yllättävän nopea. Jos maalaisjärjellä ajattelee niin kyllähän nyt Z3:n pitäisi päihittää 8-bittisissä tiloissa AGAn nopeudessa. Mutta enhän mä enää edes käyttäisi 8-bittisessä tilassa mitään konetta (no ehkä kuusnipaa ;-), kun tottunut 16-bit tiloihin(Z2 on murha käyttää 24-bit).

Btw, ihan kivasti on aihe muuttunut matkan varrella :)

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 11. joulukuuta, 2001 - klo 11.58:   
btw. Olen suureksi pettymyksekseni huomannut että monet (vanhemmat) pelit ei ole olleet havaittavasti nopeampia CV64-3D kortilla kuin AGA:lla. Esimerkiksi varhaiset versiot Lambda:sta pyöri miltei täsmälleen samalla nopeudella molemmissa.

JPQ: edellisestä johtuen sanoisin että AGA:n hitaus ei voi olla tärkein syy SimCity2000:n hitauteen. Maxis on vain tehnyt Amigakonversiossa jotain totaalisen väärin.

btw2. Onkos jostain SimCity:n sukulaisesta lähdekoodeja saatavana? Entä tycooneista, ei meinaan ole moisia pelejä Amigalle näkynyt about viime vuosikymmenenä...

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 11. joulukuuta, 2001 - klo 12.10:   
btw327. Hyperion:n nakkaama idea UAE:n sisällyttämisestä saumattomasti AmigaOS:n on kyllä mahtava idea. Moinen tarkoittaisi että Amigan erikoispiirien toiminteet ajetaan softalla AmigaOS:n alaisuudessa, siten että niitä tarvitsevat sovellukset luulevat käyttävänsä aitoa rautaa. Mutta pelkäänpä ettei moiseen urakkaan riitä resurssit ihan lähivuosina.
(eikä se ole ainakaan taloudellisesti kannattavaa)

Back to topick: moisella rautalankaviritelmällä sais ne VistaPro hommelit promotoitua näytönohjaimelle. ;-)

 

Ibe U
Tiistaina, 11. joulukuuta, 2001 - klo 12.34:   
Mä luin juttua simcitystä, oli puhetta että ohjelmointi oli.... ja päivityksiä tehtiin, mutta esim aminetissä oleva simcity päivitys olis vain osa jostain suuremmasta päivitys paketista.

Kuinkahan moni on ostanut alkuperäisen, kun peli varmaan ollut julkaisu aikoihin todella hidas ja epäpelattava, johtuen plain A1200.

Eli olisikohan Alkuperäisen omistavalle tarjolla muutakin kuin tahmaa

Älkää hyvät ihmiset hehkuttako ZorroII ja III väyliä on todistettu juttu että esim Quake pyörii nopeammin AGA:lla Zorro väylää vaivaa hitaus.

Jos muistatte vanhan olikohan CU vai Amiga format lehden jossa esiteltiin Ateo Bus ja Pixel 64 niin ko lehdessä oli nopeus testejä Quakella AGA, Zorro(Cyber) ja AteoBus(Pixel64) Pixel64 oli vähän nopeampi kuin AGA ja Cybergraphick vähän hitaampi.

AGA:n nopeus laskee dramaattisesti kun mennään isompiin bitteihin tai tarkempiin resolutioihin.

Mutta 320x256 8bit niin AGA on aika lyömätön.

Tietysti B-vision on eri juttu se kun kytketään suoraan PPC-lautaan (Ohitetaan Zorro)

Oon ihmetellyt tätä PCI-juttua miten siitä voi olla hyötyä, sehän kuitenkin kulkee Zorron kautta eli alle 10mb vauhtia.......

Vai tuleeko hyöty oikeasti kehityneemmistä piireistä ts tietoa kulkee vähemmän ja sitä käsitellään enemmän esim Voodoo piirillä???

Peleistä puhuttuna Foundationista tuli paha mieli, updatet teki pelistä vain tylsemmän. Lisäs kontrolloitavaa, hidasti kehitystä......

Ja kohta julkaistiin Foundation Gold josta katselin just mainosta sanotaan että esim ruoan saantia ei tarvitse erikseen valvoa.

Eli julkaistiin keskeneräinen peli ja kohta valmis.

Eli Kakka käteen, rahastusta

 

pVC
Tiistaina, 11. joulukuuta, 2001 - klo 14.21:   
Mitähän tarkoittaa em. testin "Zorro(Cyber)"? ZorroII vai ZorroIII? Cybervision64? Cybervision64/3D? ZorroII:n ja III:n välillä on kyllä suuri ero nopeudessa, joten noin epämääräisestä jutusta ei voi päätellä mitään. ZIII on nopeudeltaan moninkertainen ZII:een tai AGAan (jotka ovat molemmat 4MB/s luokkaa) verrattuna.
Pienillä resoilla AGA päihittää nopeudessa ZII:ssa olevan graffakortin, mutta ei muuta. Muussa kuin pelikäytössä AGA on toivottoman vanha ja graffakortti missä tahansa väylässä on tarpeen.

 

Ibe U
Tiistaina, 11. joulukuuta, 2001 - klo 15.32:   
Tarkistan, kaivan kaapista lehden

 

cAHVA
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 0.05:   
Olen samaa mieltä pvc:n kanssa. Kyllähän hyvin optimoidulla C2P:llä pystyy päihittämään AGAlla Z2:n. Ja yleensä melkeimpä kaikki ohjelmat toimivat Z2:sta nopeammin. Z3-väylä mielestäni päihittää Z2:n ja AGA:n mennen tullen, on se väylänopeus kuitenkin ihan eri luokkaa.

Ja eihän tässä nyt Zorroväyliä ylistetä, päinvastoin. Ne olisi pitänyt vaihtaa PCI-väyliin about 4-5 vuotta aikaisemmin(ihmettelin jo tuolloin miksei niitä kukaan tehnyt). Ja nyt kun niitä viimeinkin on, niin ei jaksa enää kiinnostaa ja alkaa olla jo hankaluuksia edes löytää suoraan hyllyltä kunnon PCI-näytönohjainta.

Itsekin aloin funtsimaan tota PCI-väylää ja eihän se tietenkään yhtä nopeasti toimi kuin PC:ssä, mutta eipä tarvi ostella 2-3 kertaa kalliimpia Amiga versioita näytönohjaimista ym.

Toisaalta en mä kyllä sitä silti hanki, kuten en hanki enää muutakaan Amyyni. Mun päivitykset (ja päivittelyt) on tehty, ellei joku halua myydä A4000:sta kaikilla herkuilla, satasella ;-)

 

Ibe U
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 9.17:   
CU Amiga viimeinen numero

Nopeus testi Quake low-res 8bit, 16bit

CyberVision 64/3D 7fps, n6,3
AGA 9fps
Pixel64 10fps, n8,9

Artikkelissa ei sanottu oliko CV64/3d zorro II vai III väylässä mutta kuitenkin puhuttiin Ateo bussin olevan nopeampi kuin Zorrojen.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 9.29:   
Tiesittekö, että Z3 väylän teoreettinen maksimi nopeus
on kyllä 389MB/s. Ikävä kyllä Buster on edelleen, jopa
viimeisimmässä rev 11 muodossaan, kaukana siitä mihin
se on specsattu. Jopa Z2 väylä on kyllä paljon nopeampi
kuin se 4MB/s johon täällä on viitattu, oikea nopeus
on luokkaa 30MB/s jos en väärin muista. Pitänee tarkistaa
ennenkuin alan riehumaan siitä :)

 

Ibe U
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 9.59:   
Taitaa olla tarkistuksen paikka

 

pVC
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 12.08:   
Eiköhän toi testi ole kaikesta päätellen ZorroII-väylässä olevalla kortilla. Muistini sanoo, että ateo-bus on Z2:n ja Z3:n välillä, mutta siihen nyt ei aina ole luottamista. Voisi tarkistaa joskus jostain.

 

Ibe U
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 13.01:   
Oisko kellään mitään järkeä ostaa CV64/3d:tä ja pistää sitä zorro II väylään?? Eiks Zorro II ja III ero oo aika marginaalinen? 33mzx väylänopeus tai jotain vastaavaa.

Tietäisköhän joku tarkat väylä nopeudet ja siirto nopeudet???

 

TK
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 13.32:   
Pakkohan se o ZII väylään puskea jollei käytössä ole ZIII väyliä...ennen sitä wb:tä CV64:n läpi kattelee ku aga:lla pyörittelee...

Ja kyllä ZIII ja ZII:n välillä ny 'selvä' nopeusero on, ZII:ssa oleva kortti jääpi 320x256x256 värillä agalle selvästi, mutta A4K:ssa (ZIII:ssa siis) samalla CV64:lla kepittää taas agan päivityksen...

Mitään tarkkoja siirtonopeuksia en ala nakkaan ku kuites mennee pieleen, mutta yksinkertaisella puskurista näyttöönkopioinnilla tuon saa todettua ihan tarpeeks hyvin :)

 

zipper
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 13.39:   
ZorroII ei juuri ylitä 3.5 MB/s, ZorroIII 10 - 20 MB/s - CV64 taisi olla nopein ZorroIII:een kirjoittamisessa. ZorroIII:n burst-moodia ei tue juuri mikään kortti.

 

pVC
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 14.01:   
Ja Ateo-bus:in nopeudeksi mainittiin www.amiga-hardware.com -sivuilla 9.3MB/s.

Ja tosiaan, kyllä CV3D:n käyttö Z2:ssa on siinä mielessä järkevää, että isommilla resoilla (eli hyötykäytössä) se potkii AGAa mennen tullen. Itsekin käytän kyseisellä yhdistelmällä 1024x768x16bit WB:tä ja esim selaimien käyttö on ihan toisesta maailmasta kuin AGA:lla.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 12. joulukuuta, 2001 - klo 18.32:   
Kyllähän nuo nopeudet saa laskettua Zorro bus
specification paperista. Ei vain mikään kortti
juuri osaa hyödyntää koko väylän kapasiteettia.
PItääpä kaivaa asiin tuo paperi niin voi laskea
myös sen Z2:n maksimi nopeuden. Tosiasiahan on
kuitenkin se, että Buster on edelleen melkoinen
beta-versio. Muistelen, että D.Haynie on joskus
sanonut, että yrittivät vain saada sen toimimaan
jotenkin ja tarkoitus oli jättää nopeuden korjaamisen
specificaatioiden mukaiseksi myöhemmille revisioille.

 

Ibe U
Torstaina, 13. joulukuuta, 2001 - klo 10.53:   
Voisko joku kertoa esim Quakesta mikä on frame rate esim 060 + ZorroIII + grafiikka kortti ja
060 + PCI + PCI-grafiikka kortti

Kiinnostais tietää erot vertailu kelpoisesti.

 

Trip
Perjantaina, 14. joulukuuta, 2001 - klo 8.13:   
Hieman off-topic menoa täällä ;)

 

Jon
Perjantaina, 14. joulukuuta, 2001 - klo 14.11:   
Mun mielestä Mediator-listalla on ollut juttua että 68k Warp3D Quake 060:llä tekee hieman vajaata 20 fps:ää..itse en omista 060-prossua. Warp3D:llä päästään korkeampiinkin resoluutioihin ilman että menoa haittaa ;)

 

TK
Perjantaina, 14. joulukuuta, 2001 - klo 15.25:   
Niin tai ei siis Warp3D:llä päästä vaan kunnon näytönohjaimella jota w3d tukee...kokeilepas cv64/3d:llä niin jo alkaa menoa haittaamaan ihan mikä tahansa warp3d-juttu...

Eri asia on toki pci-väylään nakattavat voodoot tai sitten jopa b/cvision

 

Kimmo Kannala
Perjantaina, 14. joulukuuta, 2001 - klo 17.18:   
Warp3D ei kai tue Virge piiriä, vai muistankos minä väärin?

(voisinko minäkin pelata Descent Freespace:a ????????)

 

TK
Perjantaina, 14. joulukuuta, 2001 - klo 20.57:   
Kyllä tukee, tuossa mulla ainakin iloisesti kuutio pyörii virgellä (cv64 3d) mutta ne ovat kyllä käsittääkseni lopettaneet tuen...

Aivan käsittämättömän hidasta on esim. payback warp3d:llä ja cv64 3d:llä...

 

Egumies
Perjantaina, 14. joulukuuta, 2001 - klo 20.58:   
Kyllä Virge on tuettuna W3D:ssä. 68K ja Voodoo 3+Prometheus ei mielestäni kovin lujaa 68glquakea potki menemään, itselläni tulos on vain 10.1 fps timedemo demo2:lla kokeiltuna. Tosin asetukset luultavasti mättävät koska käytössä on PPC niin 68K:lla ei paljon pelailtua tule. Mutta Voodoo 3 ja Prometheus yhdistelmästä enemmän seuraavassa SAKU:ssa.

 

pVC
Sunnuntaina, 16. joulukuuta, 2001 - klo 12.36:   
Juttelin kerran erään Hyperionilla työskentelevän henkilön kanssa ja hän kertoi, että Warp3D:n Virge-ajurit (68k:lla) bugaavat. Prossu jää odotteleman jotain Virgen piirtämisiä tms. Siitä johtunee esim. Paybackin käsittämätön hitaus. Oli puhetta juuri Freespacen toimivuudesta 060+CV3D:llä ja hän sanoi, että kannattaa mailailla Hyperionille mikäli haluaa Virge-ajurit korjattaviksi ja Freespacen pelattavaksi. Hyperionilla on kuitekin kädet täynnä töitä, joten ilman useiden potentiaalisten ostajien pyyntöjä he eivät ala enää Virge-ajureita viilaamaan. Itse ei tullut sitten mailailtua Hyperionin suuntaan, kun Mediatorin ja Voodoon hankinta alkoi tulla muutenkin näköpiiriin :)

 

Jupp3
Keskiviikkona, 19. joulukuuta, 2001 - klo 18.57:   
Pitää kai tässä kertoa, että mulla 68k-Payback Warp3D:llä (PPC 175mhz,
060/5mhz, BVision) on reilusti softarendausta hitaampi. En tiedä,
mistä johtuu, Warp3D taitaa olla PPC-versio, jos se nyt vaikuttaa
(negatiivisesti)

Sitten (off?)topicina maininta VistaProsta, minulla ainakin toimii
ilman mitään ongelmia 16bit 800x600 ruudulla, eikä mitään screenmode
promoteakaan tarvi. (Tässä vaiheessa lienee hyvä paljastaa, että
kyseessä on Macintosh-versio :D )

Oli joskus MacFormatin Cover CD:llä, piti ihan testauksen vuoksi ostaa
:)

 

JPQ
Sunnuntaina, 23. joulukuuta, 2001 - klo 1.36:   
Jupp3: erittäin hyvä huomio mac emun käyttö jos softat loppuu.

 

JPQ
Sunnuntaina, 23. joulukuuta, 2001 - klo 1.38:   
Jupp3: Miten muuten mac emu voi toimia 16-bit tilassa. Minä en saanut kuin 8/15/24-bittiset tilat. 16-bittinen ei toiminut.Yhdistelmä SHAPESHIFTER+CV/643d+CYBERGRAPHICSX

 

Jupp3
Maanantaina, 14. tammikuuta, 2002 - klo 13.31:   
JPQ: No, onkos se nyt 16bit vai ei... Eihän se Mac sitä suostu paljastamaan, sanoo vain, että 'thousands' of colours :)

Muistaakseni jostain luin, että olis 16bit, en ole varma... Mutta 1 bitti sinne tänne, mulle riittää, että toimii :)

Mulla siis Fusion + BVision + CGX

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: