CSPPC SCSI

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 03/2005 » CSPPC SCSI « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Miikka
Torstaina, 24. maaliskuuta, 2005 - klo 17.28:   
Onko jollain tietoa, montako laitetta CyberPPC:n scsi tunnistaa?? Onko siinä 8 vai 15 id:tä laitteille ??

Tuli "huoltoon" kaverin A4k ja esitti tuollaisen kysymyksen.

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 24. maaliskuuta, 2005 - klo 19.17:   
15

 

Thoriel
Torstaina, 24. maaliskuuta, 2005 - klo 19.18:   
Itse asiassa CVPPC:ssä on 16 SCSI ID:tä, joista tosin yksi (7) menee itse ohjaimelle. Fast SCSI -laitteita voi kytkeä maksimissaan seitsemän (ID:t 0-6), UW-SCSI-laitteita 15 (ID:t 0-6 ja 8-15). Ylemmät ID:t on siis varattu vain UW-laitteille.

CSPPC:n manuaali (saksa/englanti, pdf, 702 kt)

Sanomattakin lienee selvää, että väylän terminoinnit ja erityisesti term power (CSPPC:n ohjain ei anna terminointivirtaa väylälle) kannattaa olla kunnossa, jos laitteita kytkee useita ja varsinkin jos sotkee mukaan sekä Fast- että UW-laitteita.

 

Miikka
Torstaina, 24. maaliskuuta, 2005 - klo 20.29:   
Kiitos molemmille :)

"Itse asiassa CVPPC:ssä on 16 SCSI ID:tä, joista tosin yksi (7) menee itse ohjaimelle. Fast SCSI -laitteita voi kytkeä maksimissaan seitsemän (ID:t 0-6), UW-SCSI-laitteita 15 (ID:t 0-6 ja 8-15). Ylemmät ID:t on siis varattu vain UW-laitteille."


No hyvä, vähän pelkäsin, että täytyy käyttää joko kaikissa UW-laitetta tai sitten on vain 7 kpl fast laitteita sallittuja.

Tuo term-power oli hyvä tieto. Omistaja tosin tekee työtään high availability storagen parissa, mutta ei tuollaisia juttuja aina tajua ...

Kiitos myös linkistä :)

On nuo P5:en laitteet kyllä aika hyviä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: