A500+ - ostaako vai eikö ostaa?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 03/2005 asti » A500+ - ostaako vai eikö ostaa? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

lauri_t
Perjantaina, 21. tammikuuta, 2005 - klo 1.13:   
En nyt tiedä onko tämä oikeassa foorumissa, mutta yritetään. Eli, minulla olisi mahdollisuus ostaa A500+ suhteellisen halvalla. Ongelmana on vain se, että uudemmassa kickstartissa (2.0) ei kaikki vanhemmat pelit toimi. En vain löydä mitään listaa tms. josta voisi päätellä toimiiko 90%, 50%, vai 30% A500:lle julkaistuista peleistä. Saako sitten kaikki toimimaan jos vain vaihtaa kickstartin vanhemmaksi (1.3), kun ymmärtääkseni osa muistakin A500+:n piireistä eroaa alkuperäisestä 500:sta. Löytyykö ks 1.3 -piirejä esim. sakulaisilta halvalla? Vai olisiko vain kannattavampaa jatkaa A500:n etsintää sillä tarkoituksena olisi kuitenkin vain pelailla vanhoja klassikkopelejä.

 

Jope
Perjantaina, 21. tammikuuta, 2005 - klo 8.56:   
No lähes kaiken saa toimimaan 1.3:lla, ECS myös rikkoo jotkut pelit (lähinnä megan chipistä ei kaikki tykkää), mutta aika vähissä ovat ne, jotka eivät toimi.

Uudemmista (90-luvun) peleistä suurin osa toimii 2.04:llä myös.

Eroina viissataseen: emolevyn revisio, sisrak reaaliaikakello, 1MB muistia emolla, eri agnus (2MB chip mahdollinen), eri denise, 2.04-rommit.

 

JPQ
Perjantaina, 21. tammikuuta, 2005 - klo 11.29:   
Tuo 90prosenttia melkein luulen olisi lähinnä annetuista luvuista
lähellä totuutta mutta pelkkään pelikäyttöön (väärinkäyttöä sanon
minä :) ) voi silti olla parempi että on Amiga500.

 

lauri_t
Perjantaina, 21. tammikuuta, 2005 - klo 12.16:   
Ok. Kiitokset tiedoista. Ehkä jatkan kuitenkin siinä tapauksessa A500:n metsästystä, koska en halua ottaa riskiä että joku vanha suosikkini ei toimikaan.

 

Jope
Perjantaina, 21. tammikuuta, 2005 - klo 14.37:   
Kokeile pelejä WinUAE:ssa A500 ja A500+-konfiguraatioilla.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: