Amigistejä pääkaupunkiseudulla?...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 03/2005 asti » Amigistejä pääkaupunkiseudulla? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Micke
Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 14.57:   
Sain muutama kuukausi sitten haltuuni ISOn läjän vanhaa Amiga-sälää. Entinen käyttäjä oli pyörittänyt yritystä amigojen voimin joskus 80-90-luvulla ja kokoonpanoon kuului 3 x A2000, 2 x A500+, muutama A1200, sekä CD32. Varsinkin A2000:lle löytyi runsas määrä kortteja, bridgeboardeja jne. Koneita oli päivitetty urakalla ja ROM-piirejä on lähes koko sarja. Lisäksi Amiga-aiheista kirjallisuutta rautapuolesta sekä ohjelmoinnista kilokaupalla.

Yritin pitkään hengittää eloa tornitettuun A1200:seen jossa 060 turbokortti ja micronicin z3-i väyläkortti. Projekti siirtyi autotalliin virtalähteen hajottua. Kortit on kuitenkin tallella samoin kuin useampi A1200 emolevy ja liuta Blizzardin MkIV turboja.

Tämänhetkinen projekti:

Haaveena on saada työpöydälle seuraava kokoonpano:

A2000 jossa KS vaihtaja 1.3/2.0, kovalevytilaa ja CD-asema. Tarkoitus pyörittää A500:n ja A500+:n pelejä.

A1200 näppiskotelossa jossa blizzard MkIV, kovalevy ja ulkoinen SCSI CD-asema. (Lähinnä pelikoneeksi)

A1200 tornikotelossa joka joskus vielä kasvaa.

Ongelma on, että omat taidot loppuvat pikkuhiljaa kesken.

Löytyisikö kiinnostuneita amigistejä kokoontumaan joku viikonloppu amiga-harrastuksen parissa? Mahdollisuus olisi virittää em. koneet kuntoon niin kuin vanhoina hyvinä aikoina ja lisäksi kantaa pois ylimääräiset raudat jos tarvetta löytyy.

 

miksuh
Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 15.33:   
Voishan toi olla iha mielenkiintonen homma :)

Missäs päin pk-seutua majailet ? Itse Espoossa n. 5km Lepuskista.

Kyllä muitakin Amigisteja pitäs vielä pk-seudulla olla, eli porukkaa vaan kansaan :)

 

miksuh
Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 15.35:   
kasaan jopa

 

Joni Laaksonen
Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 15.55:   
Kuulostaa juu mielenkiintoiselta! :)

Itse olen ihan puolestaan Espoon Leppävaarasta, että jos vain tuonlainen tilaisuus tarjoutuu niin totta kai olen tulossa mukaan. :)

 

Ville
Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 16.17:   
Kähevän tuntunen kasa amiga-tavaraa sulla, siitä vaan kasaamaan kokoonpanoja. Itse tosin asun Jyväskylässä joten paikalle ei pääse mut eiköhä hesasta löyvy muutama amiga-hirmu apuun :)

 

Micke
Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 18.02:   
Majapaikkani on Munkkiniemi. Pitää vielä neuvotella paremman puoliskon kanssa siitä, milloin saan levittää koneet olkkariin, mutta tähdätään siihen, että tammikuun aikana.

 

miksuh
Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 18.54:   
Heh :) Joo kannattaa kysyä lupa ennenku levittelee koneen osia jokapuolellle :) Yks kaveri just siivos konevarastojaan. Aikasemmin vähä joka nukassa oli torni, putki tai joku epämääränen koneen raato. Parempi puolisko alko sit vähä murista jo :) Kyllä niitä tosin siivouksenki jälkeen jäi jäljelle vielä aika kiitettävästi :)

 

Thematic
Keskiviikkona, 5. tammikuuta, 2005 - klo 9.28:   
A2000 on kai aika painava? Mielenkiintoinen silti.

 

Joni Laaksonen
Keskiviikkona, 5. tammikuuta, 2005 - klo 13.29:   
Mun omasta edeltäjä A2000:sesta ei paljoa nyt painoa tuntunu täysvarustuksella olevan... Tietty kaikki on suhteellista mitä pitää painavana.. Pysyy ainakin pöydällä... :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: