Amiga Developer Help site kuollut ?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Ohjelmointi » Viestit 2004 » Amiga Developer Help site kuollut ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Tiistaina, 7. joulukuuta, 2004 - klo 15.17:   
http://dev.amiga.hu

 

Joanna
Tiistaina, 7. joulukuuta, 2004 - klo 20.32:   
Hmm.. Eikös tuo ole se sama kaveri joka aiemmin teki Morphos SDL-portteja, ainakin ne näyttävät myös kadonneen netistä.

 

itix
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 12.10:   
LouiSe pettyi MorphOS-jupakkaan niin että päätti lopettaa Amigan tukemisen ainakin toistaiseksi.

 

Joanna
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 13.54:   
Irc-huhuna kiersi tieto että hän olisi myynyt kaikkia Amigantapaiset ja ostanut Macin..

Totta tai ei... Yksi osaava kooderi vähemmän Amigaympäristöillä.


Jälki-ilkeilynä tämä lienee hyvä muistutus niille tietyille OS4 faneille joiden mielestä Mos:in katoaminen olisi yksinomaan erinomainen asia. Aiemmin oli asiasta (muistaakseni sakufoorumillakin) puhetta Mos:in (tai oikeammin Genesin) ongelmien välissä ja jo silloin veikkasin etteivät ihmiset enää vaihtaisi OS4:n ja ostaisi A-onea.. vaan ennemmin sitten lähtevät kokonaan muualle.

 

miksuh
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 18.59:   
No vaikka olis pettyny, ni on kyllä aika lapsellista vetää kaikki tommoset supportti sivut alas. Tuntuu vähän siltä ku joku pikkukakru kiukutteklis et "mä en leiki enää teidän kanssa"

Eihän sen itse olis tarvinnu niitä sivuja edelleen päivittää jos ei kiinnosta, mutta pakkoko ne oli kokonaan ajaa alas.

Joanna: Jaa että säkin kuulut niihin, jotka yrittää pistää ton MOS sotkunkin taas OS4 porukan syyksi ? Ihan näin huomautuksena: sen sotkun on saanut aikaan vain ja ainoastaan MOS väki itse, eli kyllä on ihan 100% turha alkaa syyttämään OS4 väkeä :P

 

miksuh
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 19.06:   
Joanna: Sitäpaitsi, mikä se suuri ongelma mikä tosta noiden sivujen alasajosta OS4 väelle loppujen lopuksi on ? Mä en oikeen näe mikä se ongelma olis. Eikös tää nyt satuta enemmän MOS väkeä, kun kerran ne SDL porttaukset hävis netistä?

OS4 puolella on puuhattu jo pitkään useampaakin developereita tukevaa sivuustoa. AmigaWorld:net:n väellä on uusi amigadev.amigaworld.net. Lisäksi OS4 väki on perustanut IntuitionBasen ja utilityBasen jne.

Mun mielestäni henkilökohtasesti on tietty harmi, että noi sivut ajettiin alas, mutta mä en kyllä näe tota minään suurena vahinkona OS4:lle, koska korvaavia sivustoja on ollut jo jonkin aikaa tekeillä ja on jo käytössä.

Toki amiga developer help siivu oli hyvä, mutta sen suurin etu oli se, että sillä oli onlinena autodoc:t. Oli siellä toki muutakin, mutta itse ainakin käytin lähinnä noita. Ei musta ole hiveä ongelma laittaa noita onlineksi uudelle sivulle.

 

miksuh
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 19.14:   
Louise ei tietääkseni ole muutenkaan portannu yhtään mitään OS4:lle, eli loppujenlopuksi ihan sama hylkääkö se amigan kokonaan vai ei.

 

Jon
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 19.25:   
Joanna: voisitko listata keiden mielestä MOS-jupakka oli sitten hyvä asia? En tunne henkilökohtaisesti ketään.

Eikai kukaan uskonutkaan, että vaihtaisivat leiriä.

 

Jupp3
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 19.26:   
miksuh:
>Jaa että säkin kuulut niihin, jotka yrittää pistää ton MOS sotkunkin taas OS4 porukan syyksi ?

No luepas se viesti, mihin vastasit vielä kerran uudestaan...

Mielestäni siinä lähinnä todettiin, että harva MOS-käyttäjä siirtyy OS4-käyttäjäksi, mielummin lopettaa "amiga-harrastuksen" kokonaan...

 

miksuh
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 19.28:   
No tasapuolisuuden vuoksi, yhtälailla harva OS4 käyttäjä siirtys MOS käyttäjäksi. Varsinkin kun aina tyyppien pitää olla jokapaikassa tommosia "muistutuksia" heittämässä :P

 

miksuh
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 19.31:   
Jon: Jep, tuskin sitä kukaan hyvänä asiana on pitänyt..

 

itix
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 21.17:   
LouiSe ei tue enää Amiga-developmenttia koska Genesi ei maksa David Gerberille. Myöskään MorphOS-käyttäjät eivät ole siihen syyllisiä mutta näin nyt vain kävi ja LouiSe menetti uskonsa Amigaan.

Näin tällä kertaa mutta kunhan AmigaOS 4.0 final julkaistaan niin vastaavia nousee kuin sieniä sateella. Sitäpaitsi LouiSen dev-sivusto oli vain 68k-koodaajille ja ei kai sellaista rupukasaa kannata enää tukea? PPC on tulevaisuutta :)

 

JPQ
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 22.17:   
itix: kyllä 68k asia kiinnostaa se on tosi asia.

 

KimmoK
Maanantaina, 13. joulukuuta, 2004 - klo 9.58:   
@Joanna

Edes Buck:n katoaminen ei olisi yksinomaan hyvä asia. Mutta siitä koituvat "uhraukset" moni kestäisi.

Ja jospa vaikka RV+rahat jäis ja Buck katoais...

Melkohienoa olisi jos Buck tyytyisi vaan hääräämään taustalla kaupitellen PPC Linux koneitaan, jättäisi Amigamaisuuksien yhteisön rauhaan.

 

miksuh
Keskiviikkona, 15. joulukuuta, 2004 - klo 12.26:   
Louise ilmeisesti ainakin harkitsee ton siten tietokannan ja enginen julkasemista jonkun muun ylläpidettäväksi. Kuulin vaan tommosta.

 

Jupp3
Maanantaina, 9. toukokuuta, 2005 - klo 2.02:   
Löytyypi muuten nykyään täältä:
http://amiga.sourceforge.net/amigadevhelp/

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: