Grafiikkoja OpenTTD peliin

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2004 » Grafiikkoja OpenTTD peliin « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Maanantaina, 8. marraskuuta, 2004 - klo 19.44:   
Jos jotain kiinnostaa hienosäätää openTTD peliä, niuin tässä sivu, jolta löytyy esim suomessa käytettävien veturien ja vaunujen kuvat käytettäväksi pelissä :)

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=7649

En ole vielä selvittänyt kuinka noita voi hyödyntää kun löysin noi vasta äsken. Iömeisesti jotain configfileen säätöä se vaatii tjsp.

 

JPQ
Tiistaina, 9. marraskuuta, 2004 - klo 8.03:   
kiinnostaa kyllä joo mutta tosiaan viritys ohjeet kiinnostaa. ja miten ihmeessä noissa erotaa koneen junat omista ?
PS. voiko uusia veturi tyyppejä tehdä mitenkään ? siis niin että vauhdit yms. voit päättää itse?

 

miksuh
Tiistaina, 9. marraskuuta, 2004 - klo 9.42:   
" ja miten ihmeessä noissa erotaa koneen junat omista ? "

Hyvä kysymys. Noh ainaki ne erottaa siitä, että tietokoneen junat kulkee hyvin omituisilla ja yleensä yksiraiteisilla radoilla :-)

Jouduin muuten itse tekemään ekaa kertaa viikonloppuna yhden rataosuuden neliraiteisena, kun kaksi raidetta ei enää riittäny :) Tuli hillitön liikenne ruuhka yhteen kohjtaan. Tosin no siinä oli risteykset suunniteltu hiukka huonosti. Esim ns clowerleaf tyyppiset risteykset kannattaa tehdä niin, että pisimmätkin junat mahtuu kokonaan signaalien väliin. Muuten käy niinku mulle viikonloppuna, tuli yli 30 junan ruuhka :-)

Pelin karttatoiminto on kyllä aika korvaamaton liikenneruuhkien selvittelyssä..

Toinen hyvä vinkki on se, että ainakin 1/2- clowerleaf risteykset kannattaa suunnitella epäsymmetrisiksi. Tarkotan siis sitä, että raiteelta poistumishaara on aina ennen raiteelle tulohaaraa. Tollanen risteys ei ehkä ole niin "kaunis", mutta toi parantaa risteyksen toimintaa huomattavasti.

Niin ja selitys sille mikä on clowerleaf risteys löytyy täältä:
http://wiki.openttd.org/index.php/Constructing_tracks_and_trains

1/2 clowerleaf on nimensä mukasesti puolikas tosta, eli se on T-risteys.

Lisää OpenTTD grafiikoita:
http://flame.tiefighter.org/~dinges/graphid.php?id=22
http://www.divxland.org/ttd/ttdur.htm

Useimmissa tapauksissa graffan päivitys vaatii installeri exen ajon, eli käytännössä se pitää tehdä PC:llä. PC-emulaattori tai PC on siis tarpeen.

[Cloverleaf. Ja niin, neljä peräkkäistä viestiä yhdistetty. --Moderaattori]

 

Jupp3
Tiistaina, 9. marraskuuta, 2004 - klo 14.03:   
Yritin purkaa exejä Voodoo-X:llä, ei onnistunut... :(

 

miksuh
Keskiviikkona, 10. marraskuuta, 2004 - klo 9.54:   
Näkyy olevan OpenTTD:llä vielä hiukka ongelmia noiden grafiikkojen kanssa, monet TTD:lle tehdyt newgrf grafiikka paketit ei suostu toimimaan openTTD:ssä. Osa toimii osa ei.

WTC:n tornit näyttää kyllä aika vaikuttavalta keskellä pasilkaa :)

Osa noista graffapaketeista näyttää ihan hyviltä, mutta joukossa on sitten huonojakin. Jotkut uudet rakennukset on todellisia talohirviöitä, mitkä saa Helsingin makkaratalon näyttämään suorastaan kauniilta :) Osa taloista taas on tosi hienoja, kuten yksi pankkirakennus.

 

miksuh
Keskiviikkona, 10. marraskuuta, 2004 - klo 10.24:   
pasilkaa = Pasilaa

 

itix
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 1.12:   
Hmm.. täytyisi kai taas aloittaa uusi OpenTTD-peli. Entinen on jo pelattu loppuun...

Jännä lelu tuo OpenTTD :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: