Joha liippas läheltä

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 12/2004 asti » Joha liippas läheltä « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Lauantaina, 30. lokakuuta, 2004 - klo 13.58:   
Hrr

Meinas käydä köpelösti mun A1200T:n kovalevylle. Sammutin eilen Amigan kun aloin tuijottamaan telkusta sitä sukellusveneleffaa. Sitten tänään aamulla pistin virrat päälle ja WB:ssä tuli ruudulle PFS3:n requesteri, että levyssä jotain vikaa.

Sit ajoin PFSDoctorilla levyn tarkistuksen ja ohjasin tulostuksen logifileesen. Löyty yli tuhat virhettä :O

Virheitä oli ympäri DH0: partitiota, mutta karmein havainto oli se, että koko mun ohjelmointi hakemisto oli vaurioitunu. Kaikki näytti kadonneen.. Kaikki hakemistot ja tiedostot sen alla näytti kadonneen. Eikä tietenkään ollu minkäänlaista varmuuskopiota. Monesti pitäny ottaa tosta partitiosta varmuuskopi CDRW levyille, mutta se on sitte jääny kun siinä olis ollu niin iso homma ja menny useampi CD.

Eka reaktio oli, että järkytys, että menikö kaikki viime vuosina väsätyt koodit..

Hetken kiroiltuani päätin sitte kokeilla kuitenki PFSDoctorilla korjata niitä vikoja, eihä siitä haittaakaan kai olis vaikka yrittäs.

Lopujenlopuks se sit löyti 8 varsinaista vikaa levyltä, loput viat aiheutu niistä. Ja 7 virhettä se sai korjattua ja yksi tiedosto tuhoutu. Ohjelmointihakemistoki palautu takas toimivasksi..

Huhhuh ku liippas läheltä, jos noi mun ohjelmakoodit olis tuhoutunu, ni sit olis kyllä lähteny Amiga myyntiin :P Ostetut softa voi aina asentaa uusiksi, muta jos noi olis tuhoutunu ni sit olis kyllä palanu hihat.

Pitää nyt ottaa heti varmuuskopi CD:lle, kunhan maanataina tulee rahaa ja saan ostettua jokusen tyhjän CD:n.

Vaikka nyt ekaa kertaa PFS3 sekoskin oikeen kunnolla mulla, niin toisaalta voi silti sanoa että onneksi oli PFS3 asennettuna, jos FFS olis seonnu tolleen ni varmaan olisin saanu sanoa hyvästit niille sorsille...

 

JPQ
Lauantaina, 30. lokakuuta, 2004 - klo 14.13:   
miksuh: minulla kävi FFSän (on se kökkö joo..) kanssa kuten täällä sanoinkin niin että Work oli yhtenä aamuna lahonnut just kun olin melkein ideali kuntoon amigani säätänyt nyt sama kovis toimii jälleen ok. Miamin keyfileiden menetys ketuttaa eniten en ehtinyt varmuuskopioida niitä parin päivän päästä oli tarkoitus siihen ryhtyä. Minäkin mietin mitä ihmetttä teen nyt? kamalinta on oikeastaan osin se että kotikuntani viimeisenä aktiivi amigistina jonka tiedän on vähän hankalaa joskus.:)
yleisesti kaikkille puhuen mietinkin että mikä ihme kovalevyyni ns. iski? viruksia ei ole ollut koneessani vuosiin paitsi silloin kun purin yhden demon paketin sen ajettavassa oli mutta en ajanut demoa ennen tarkistusta ja tuhoamista. Lisäksi olen 2-5 kertaa sen jälkeen virus tilanteen tarkistanut. Eli jotain ihmettä tuolloin oli sattunut?
PS. :P=kieliposkessa?

 

miksuh
Lauantaina, 30. lokakuuta, 2004 - klo 14.22:   
JPQ: Joo mä en kans ymmärrä mikä siihe levyyn oikee iski, mite se tolleen yhtäkkiä sekos. Eilen illalla se toimi ihan ongelmitta...

 

itix
Lauantaina, 30. lokakuuta, 2004 - klo 15.45:   
Hakemistorakenne on voinut vaurioitua jo aikaisemmin mutta ongelmat ilmenivät vasta nyt. Tai sitten kovalevy on hajoamassa...

Mä oon pitänyt lähdekoodeja eri CVS-palvelimilla jo yli vuoden niin eipähän menetä mitään jos kovalevy kosahtaa. Samalla myös koodi pysyy paremmin ojennuksessa kun kommentoi muutokset ennet committausta. Muitakin etuja on. Voi esimerkiksi antaa kaverin vilkaista koodia tai jopa tehdä muutoksia tarpeen vaatiessa.

 

JPQ
Lauantaina, 30. lokakuuta, 2004 - klo 16.33:   
miksuh: sama se täälläkin.
itix: miksi ainakin minulla on formatin jälkeen monta viikkoa toiminut kuin unelma.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: