Nec Multisync & A1200

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 12/2004 asti » Nec Multisync & A1200 « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

tohvelisankari
Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 22.25:   
Sain käsiini vanhan NEC Multisync JC-14O1P3ED monitorin, jonka ilmeisesti pitäisi toimia A1200:ssa. Mukana ei tullut kuitenkaan sopivaa liitintä eikä moisia taida olla enää myynnissä, joten pitää tehdä itse.

Elektroniikkakatalogit eivät tunne Amigan 23-pinnistä videoliitintä. Mistähän moisen saisi?

Entä onko NEC:n vanhoissa multisynkeissä 9-pinnisessä liittimessä aina sama pinnijärjestys kuin löytämässäni ohjeessa?
1 Red (analog)
2 Green (Analog)
3 Blue (Analog)
4 Composite Sync
6-9 Grounds

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 0.22:   
En tiedä onko tästä apua, mutta minulla on vanha Nec MultisyncII, jota varten minulla on VGA-adapteri Amigan 23-pinnisestä 15-pinniseen ja siinä on perässä muistaakseni vielä Necin oma 15-pinnisestä 9-pinniseen palikka ennen varsinaista näytönjohtoa.

 

JPQ
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 0.47:   
tohvelisankari: spelektroonikan hinnastossa on tuollainen ollut
lyönvaikka vetoa. Ainakin käsiin helpoiten osunut 2002 hinnasto tuntee
muutkin tarkistan kun löydän. Ja kotisivun pitäisi olla
täällä:
http://www.spelektroniikka.fi
juuri nyt MorphOS paketin Voyager valittaa vaan no route to host.

 

b0lt
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 10.03:   
Ton 23 pinnisen liittimen saa kätevimmin sahaamalla D25 liitintä pienemmäksi , ei kaunis mut toimii :)

http://www.hardwarebook.net/connector/av/amigavideo.html
tuolta löytyy tietoa amiga video liittimestä ja muutenkin hardware book on loistava sivusto hakea tietoa liittimistä ja kaapeleista. Löytyy myös toi "9 to 15 pin VGA"

http://www.hardwarebook.net/cable/av/9to15vga.html

Lisäksi jos oot oulusta niin voit hakee multa lainaan noi 9to15 ja amiga2vga palikat niin voit purkaa ne ja kattoa mite toimivat. Ainakin amiga2vga palikassa oli jotain piirejä sisällä, en muista kyllä yhtään mitä.

 

JPQ
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 11.34:   
Ja jos olet oulussa spelektrooniikka on siellä ja bebekistäkin on
tainnut joskus saada mutta sieltä en itse osta mitään vaikken ole
Oulusta päinkään.:)
PS. en näe järkeä sahata 25pinnisestä jos vain23pinnistä löytyy
hyllystä. Onhan 2002 hinnastossa tuo 25pinninen 50centtia halvempi
kait mutta silti.

 

tohvelisankari
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 11.52:   
Kiitos kaikille vastanneille. Pitääpä tilata SP-elektroniikasta tarvittavat D-liittimet ja ottaa kolvi kauniiseen käteen. bOltin heittämät linkit todistavat löytämäni tiedon pin-järjestyksistä oikeaksi.

Minulla on 9to15vga liitin, jolla olen testannut monitorin toimivuuden PC:ssä. Kuva on ihan kohtuutasoinen, säteilyarvot on varmaan kohillaan.;)

 

miksuh
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 11.56:   
23-pin liittimiä löytyy Helsingistä Partco:sta ainakin muistaakseni. Ei sii tarvitse mennä liitimiä sahailemaan.

 

KimmoK
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 16.20:   
Pennasen elektroniikka rules!

 

JPQ
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 17.25:   
KimmoK: Missäs se on ?

 

Olli Haapamäki
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 17.33:   
SP elektroniikasta itse ostin muutaman liittimen tässä joku aika sitten ja silloin katsoivat, että onko niillä niitäkin vielä. Mutta kyllä niiltä niitä löytyy.

 

KimmoK
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 18.22:   
@JPQ

SP tulee muistaakseni sanoista "Seppo" ja "Pennanen".

(en ole pariin vuoteen käynyt liikkeessä, mutta reissu on ollut aina mielenkiintoinen ... Pennasella on joskus aivan himmeitä hivavitkutinkomponentteja myytävänä, kamaa jota ei tosiaankaan löydä jostain farnelin tai bebekin luettelosta ... putiikki ilmeisesti myy sen verran hyvin että isäntää itseään ei läheskään aina enään liikkeessä näy ... mitä nyt ohimennen käy kehaisemassa kuinka paljon sinä päivänä nousi kalaa siitä merkikosken voimalan alapuolelta :) )

 

JPQ
Tiistaina, 26. lokakuuta, 2004 - klo 19.07:   
KimmoK: selvä luulin että SP EDE.:)
PS. varmaan hyvin myy kun palvelu on loistavaa ja tavara ehkä parasta
mitä alalla tiedän.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: