Giana sisters?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2005 » Giana sisters? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

LMP
Torstaina, 30. syyskuuta, 2004 - klo 10.47:   
Tuli kaivettua varaston nurkasta esiin ikivanha nintendo, ja viime päivät on tullut hakattua sitä ihka ensimmäistä Mariota. Mutta kun se nintendon laatikko-ohjainta ei pysty käyttämään kuin vartin kerrallaan...

Sitten tuli mieleen, että olihan amigalle Giana sisters! kävin läpi viimeisen 15 vuoden aikana kertyneen diskettikasan, mutta eihän sitä enää löytynyt. Onkohan kenelläkään tietoa, saako Gianan jostain netistä?

 

Esa Haapaniemi
Torstaina, 30. syyskuuta, 2004 - klo 11.21:   
www.back2roots.org pitäisi ainakin löytyä.

 

Jippo
Torstaina, 30. syyskuuta, 2004 - klo 11.30:   
Eipä taida kuitenkaan back2Rootsista sitä saada. Sen sijaan pelin voi esimerkiksi ostaa Gentle Eyeltä CD:llä, jos Amigasta vain romputin löytyy.

 

Thoriel
Torstaina, 30. syyskuuta, 2004 - klo 11.38:   
Ei ole Emucampissakaan, joten ei taida olla "laillisena" netistä saatavissa. (Ja laittomista täällä ei keskustella.)

PC:lle tuo näyttää olevan saatavana freewarena.

 

JPQ
Torstaina, 30. syyskuuta, 2004 - klo 12.09:   
LMP: Suosittelen korvikkeeksi James Pondeja joista tosin niistäkään en
tiedä saako niitä netistä "laillisena". Ja ne pesee kevyesti Giana
Sisterisit pelattavuus on ihan eri tasoa kuin Giana Sisterissä.
Thoriel: tuo PCeen gianasisters lienee modernisointi joka
ei ole kovin pelattava muistaakseni olen tuon tapaista kuullut mutta
eihän AmigaOSkaan versio ollut eli Gianan C64 versio lienee parempi.:)

 

Esa Haapanieimi
Torstaina, 30. syyskuuta, 2004 - klo 14.17:   
Anteeksi, muistin väärin! Mikäs se olikaan sen pelin nimi, missä lettipäinen tytteröinen hyppeli tasopelissä tarvikkeita keräillen? Siitähän sai ilmaisen version jo WhLoadin "mukana" ja se on saatavana myös aminetissä...

Tarkistin itse, ja se näyttikin olevan GrazySue... Ihan hauska sekin...

 

Pauli
Torstaina, 30. syyskuuta, 2004 - klo 21.52:   
Yhtä laiton se C64 versio on, vaikka sitä saakin joka paikasta. Jos nyt oikein muistan niin se vedettiin markkinoilta Nintendon takia.

En oikein ymmärrä miksi ei voi puhua mistä saa kyseisen 16 vuotta vanhan pelin kun toisaalla tällä foorumilla puhutaan Miamin keyfilen lähettämisestä meilitse, ilman että tullaan huomauttelemaan laillisuudesta.

Niin ja kyllä se C64 versio on tosiaankin parempi. Parempi grafiikka ja pelattavuus.

 

Thoriel
Torstaina, 30. syyskuuta, 2004 - klo 22.04:   
Pauli: Erona on se että Giana Sistersiä myydään edelleen laillisesti mm. kokoelmana. Foorumissa ei warestella silloin kun softa on saatavana laillisestikin.

Miamin rekisteröinti taas on ollut vuosikaudet mahdotonta ja koko softan kehitys on käytännössä kuollutta. En kauhean hyvällä katsonut tuota keyfileiden lähettelyä, mutta toisaalta ymmärrän sen. Olisimme yhdistyksen kautta tarjonneet tapahtumissamme mahdollisuutta rekisteröidä Miami, kuten teimme Vaporwaren softien kanssa, mutta se ei vain kirveelläkään enää onnistunut. Mitään vastausta mihinkään kyselyihin ei saatu. Se on todella sääli, sillä Miami ja MiamiDX olivat ja ovat hyviä softia.

 

Ibe U
Perjantaina, 1. lokakuuta, 2004 - klo 13.16:   
Giana sisteriä ei myydä laillisesti.

Tuote vedettiin markkinoilta, kopiona mariosta.

 

Jippo
Perjantaina, 1. lokakuuta, 2004 - klo 13.33:   
Onko tuo Giana Sisters CD sitten laiton?

 

Pauli
Perjantaina, 1. lokakuuta, 2004 - klo 14.23:   
Luulin ettei sitä ole voinut saada laillisesti sen jälkeen kun Nintendo puuttui pelin myyntiin. Ehkä se on koskenut vain C64 versiota?

 

Ville
Sunnuntaina, 3. lokakuuta, 2004 - klo 17.32:   
Kyllä Amigan Giana Sisters on C-64 versioo parempi :), kuusnepaversio onkin taas sitten nostalgisempi.

 

JPQ
Sunnuntaina, 3. lokakuuta, 2004 - klo 18.37:   
Ville: jaa miten hitossa veljeni tykkää ainakin uskallan sanoa C64
version pelattavuudesta. Ja musa ainakin siinä oli parempi että
perustele kantasi. Ja mitä olen amiga versiota kokeillut se on ihan
mahdoton pelata tälläisen rähmäkäpälän kun vertaa vaikka james bondiin
tai nes emulla marioon...

 

Häh?
Sunnuntaina, 3. lokakuuta, 2004 - klo 19.22:   
"Miten hitossa veljeni tykkää..." Täh!?

 

Jani Kuituniemi
Sunnuntaina, 3. lokakuuta, 2004 - klo 19.31:   
Minä en edes tiennyt, että siitä on Amiga-versio.. C64 versiota olen pelannut *paljon* :)

 

JPQ
Sunnuntaina, 3. lokakuuta, 2004 - klo 20.21:   
Häh?: siis ihmettelin huonosti sitä miten veljeni tykkää C64 versiosta pelattavuus syistä enempi jos kerta Amiga on versio parempi. Minä pidän pelattavuutta niin tärkeänä olkoon cga graffat ja hyvä pelattavuus mielummin kuin vaikka Radeon 9200 minimivaatimuksena ja kökkö pelattavuus.

 

Ville
Maanantaina, 4. lokakuuta, 2004 - klo 0.10:   
Tuota tuota...kuusnepaversiossa putoaa turhan helposti reunoilta (niiltä tiilisiltä ainaki), mahtaisko olla joku bugi. Toisaalta timantteja voi nykyttää päällä paljon enemmän ku amigaversiossa :), positiivinen bugi tuo.

Ei se kuusnepaversio todellakaan huono ole missään nimessä, ja tämähän on makuasia. Kyllä tuon amiga 500:n ostoon aikoinaan vaikutti se että pääsee gianaa pelaamaan paremmilla graffoilla ja äänillä :D. Se on kyllä himpun verran vaikeempi kun kuusnepalla.

 

Pauli
Maanantaina, 4. lokakuuta, 2004 - klo 14.47:   
C64 versiossa pomppivien pallojen yli on helpompi hypätä. Grafiikassa on enemmän animaatiota: timantit välkehtivät ja on muutenkin paremman näkoisiä kuin amigan punaiset timantit. Alkuteksti ruudussa ainakin vesi lainehtii C64 versiossa ja amiga versiossa ei. Jotkut maanalaiset ruudut ovat liilan värisiä kun taas amiga versiossa kaikki ovat saman värisiä. Näin minun muistini mukaan.

 

JPQ
Maanantaina, 4. lokakuuta, 2004 - klo 15.04:   
Pauli: minusta kun menee tarpeeksi pitkälle amigalla ihan varma en ole mutta kyllä siellä kait muunkin värisiä tiiliä tulee. Ja tosiaan esim. piikkienkin yli hyppiminen amigalla on hankalampaa. Amiga versio oli mitä kokeilin minulle muistaakseni mahdoton ja c64 versio menee edes vähän.:)

 

Tohtori Aivoturmio
Tiistaina, 5. lokakuuta, 2004 - klo 14.59:   
Tuli tässä yhtäkkiä sellainen hämärä muistikuva, että olisiko siinä Amiga versiossa ollut yksi kenttä enemmän kuin C64 versiossa, jollei sitten tosinpäin.

se taisi olla 31 toisessa ja 32 toisessa.

Todella heikko muistikuva johon ei paljoa kannata luottaa...

 

Ville
Tiistaina, 5. lokakuuta, 2004 - klo 18.06:   
JPQ: ei se Amiga-versio nyt nii hankala oo... ;) nimim. "molemmat gianat läpi pelannut"

 

JPQ
Tiistaina, 5. lokakuuta, 2004 - klo 19.51:   
Ville: makuasioita makuasioita jälleen.

 

Ville
Tiistaina, 5. lokakuuta, 2004 - klo 21.23:   
Muuten, Hard'n Heavy oli helpompi päästä läpi kuin Giana. Siinäkin hauska peli, kiva kaksinpelimoodissa (vuorotellen).

 

c64
Sunnuntaina, 9. tammikuuta, 2005 - klo 19.36:   
amiga island tai ancient toys noista saa hyvin laillisesti pelejä

 

Frn
Maanantaina, 10. tammikuuta, 2005 - klo 14.31:   
Kun asiantuntijat ovat koolla: C64:n Giannassa pystyi käyttämään pommia ja kelloa muistaakseni spacella. Amigalla tämä ei muistaakseni toiminut, osaisiko joku sanoa, miten Amigassa?

 

Ville
Maanantaina, 10. tammikuuta, 2005 - klo 19.39:   
Vänkytät joystikkiä ympyrässä niin pommi posahtaa ja kello kajahtaa :)

 

Frn
Maanantaina, 10. tammikuuta, 2005 - klo 23.24:   
Ville: Kiitos! Täytyy kokeilla tuota joskus. Liian monimutkainen mun keksiä tuo itse. :) Joskus ihmeteltiin tuota kovasti kaverin kanssa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: