Exodus last war

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2004 » Exodus last war « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Perjantaina, 10. syyskuuta, 2004 - klo 21.00:   
Tekijät myyvät peliä 10€ kpl slandsales@o2.pl

http://www.amiga-online-games.de/gameinfo.php?menue=STitle&Suchanfrage=Exodus%20The%20Last%20War

Peli on ihan kivan näköinen ja nopeampi kuin esim Napalm

Pientä mainostusta koska peli on jäännyt yllättävän pienelle huomiolle.

 

Ville
Lauantaina, 11. syyskuuta, 2004 - klo 14.03:   
Harmi et se on puolan kielinen,koitin muuten demoo ja eipä se Napalmia kyllä voita :).

 

Ibe U
Lauantaina, 11. syyskuuta, 2004 - klo 14.18:   
Ei oo puolan kielinen vaan englannin kielinen ja demo on vain demo

Ulkonäöllisesti voittaa kyllä napalmin.

Tekijä kehuu peliä isoilla tarkkuuksilla huomattavasti nopeammaksi kuin napalm.

 

Seppo
Lauantaina, 11. syyskuuta, 2004 - klo 18.17:   
Minun kirjoissa Exodus TLW on selkeesti parempi kuin Napalm, lähinnä sen takia että pelin vaikeusaste ei nouse niin tylyn jyrkästi kuin jälkimmäisessä. Grafiikkakin on IMHO tyylikkäämpää. Exodusta on tullut tahkottua useita kymmeniä tunteja, Napalmissa turhautuminen valtasi sielun jo muutaman tunnin jälkeen (oliskohan ollut kolmas vai neljäs taso johon jäin siinä jumiin).

Lisäksi ainakin minulla oli vaikeuksia saada Napalm toimimaan vakaasti Voodoo3:sen näyttötiloilla, kun taas Exodus pyörii ihan kiltisti. Ja se on totta että Exodus on paljon nopeampi isommilla resoilla kuin Napalm (itse asiassa osasyy siihen että Napalm on niin vaikea johtuu siitä että sitä on lähes pakko pelata nopeuden takia matalalla resoluutiolla mikä estää tehokkaasti nopean reagoinnin vihulaisen hyökkäyksiin).

Exodus TLW:ssa on muuten todella hieno (ja pitkä) introelokuva, yksi parhaista mitä olen koskaan Amigan peleissä nähnyt :)

Mutta kritiikki tämä ei tarkoita sitä että Napalm olisi huono, se on vain pirun...vaikea :)

Eipä kuitenkaan unohdeta Earth 2140:sta, jos konehuoneesta löytyy tehoa (060/PPC) ja graffakortti, on tämä SE Amigan reaaliaikastrategia.

 

Ville
Lauantaina, 11. syyskuuta, 2004 - klo 20.17:   
Harmi vaan et joudun käyttään "simplescreenwrite" optioo (hidas) kun muuten Earth 2140 jumiutuu lopulta, joskus jopa alle minuutissa. Koneena BPPC 240mhz/060 + bvision.

 

Ibe U
Lauantaina, 11. syyskuuta, 2004 - klo 22.50:   
Mitäs noita 060 pelejä on jotka oikeesti toimii 040 lla olen huomannut monet niistä on ihan pelattaiva 040 40mhz Earth 2140 ei paljoa eroa napalmista nopeudessa siis.

 

Seppo
Sunnuntaina, 12. syyskuuta, 2004 - klo 0.04:   
Ville: Minulla oli monen RTG-pelin kanssa (mm. Napalm) samanlaisia ongelmia kuin sinulla (pelit jumiutuivat monesti alta minuutin) kun koneessa oli vielä BPPC:ssä kiinni BVision. Mediator+Voodoo3 combon myötä nuo ongelmat haihtuivat. Tarkkaa syytä noihin BVision ongelmiin en koskaan saanut - eri lähteissä puhuttiin mm Permedia 2:n lämpöongelmista ja BPPC-kortin laajennusportin (sen johon BVision liitetään) ajoitusongelmista. Mutta koska ongelmaa ei esiintynyt kaikilla ohjelmilla, ei noillakaan voi selittää kaikkea....

 

Seppo
Sunnuntaina, 12. syyskuuta, 2004 - klo 0.08:   
Ibe U: Harva Amiga-peli oli optimoitu niin että se nimenomaan vaatisi 060:n - useimmiten se vain
pakon sanelema juttu - esim Quake 68k ja Freespace 68k ei mahda kovin hyvin pyöriä 040:n alla. Silti heti ei tule mieleen Amigan 68k-peliä joka suoranaisesti kieltäytyisi toimimasta esim 040:lla :)

 

Joanna
Sunnuntaina, 12. syyskuuta, 2004 - klo 0.40:   
Käytännössä siis 060 on suppeampi käskykannaltaan kuin 040... Jollen väärin muista niin 060:ssa osa harvemmin käytetyistä käskyistä itseasiassa emuloidaan softalla.

Ainut ero optimoinnillisesti olisi se että eri käskyjen väliset nopeuserot + välimuistien koot yms vaikuttaa siihen miten käskysekvenssit pitäisi rakentaa... Mutta tuon tason optimointi on semmoista ettei sitä moni ymmärrä kumminkaan ja se on parempi jättää yrittämättä..

 

Ville
Sunnuntaina, 12. syyskuuta, 2004 - klo 1.30:   
Seppo: Korttien jäähdytys on kunnossa joten tuo ajoitusongelma on varmaankin juuri se syy. Jollakin ohjelmalla (board revision??) tarkistin ja se ilmoitti että tällä PPC-revisiolla voi olla ongelmia BVisionin kanssa...

 

Piru
Sunnuntaina, 12. syyskuuta, 2004 - klo 19.14:   
Kyllä mun rev0 BPPC toimii ku junan klosetti BVisionin kanssa. Ei mitään jumituksia.

Rev0 laudoilla on ongelmia GRexin kanssa.

 

Ibe U
Sunnuntaina, 12. syyskuuta, 2004 - klo 20.30:   
Olen tullut siihen tulokseen että esim quake on 040 40mhz:lla 4/5 060:llan nopeudesta.

 

Ville
Maanantaina, 13. syyskuuta, 2004 - klo 0.02:   
Piru: Jep niin munkin paitsi just tuo Earth 2140 jumittelee ilman hidastusoptioo. Muuten toimii erittäin hyvin yleisesti ottaen.

 

pVC
Maanantaina, 13. syyskuuta, 2004 - klo 13.58:   
Napalm on kyllä yliveto kaksinpelinä. Silloin ei se (tietokonevastustajan) vaikeustasokaan haittaa mitään :)

 

miksuh
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 15.52:   
Seppo: Napalmin jumittumisoongelma kuulostaa ennemminkin RTGMasterin ongelmalta, kuin itse pelin. RTGMaster voi josksus olla tosi epävakaa, riippumatta pelistä. Ainakin mulla oli joskus ongelmia RTGMasterin kanssa, ne selvitettyäni Napalmi on toiminut täysin ongelmitta.

 

miksuh
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 15.56:   
Ibe U: kannattaa ainakin pelata glQuakea :) Se lentää tavalliseen kuakeen verrattuna.

Ville: mulla on ollu alusta asti Earth 2140:ssa se vika, että sen äänet alkaa pöristä rasittavasti parin minuutin pelin jälkeen. Itse peli ei jumita eikä kaadu, mutta äänet sekoaa.. Siksi onkin jäänyt aika vähälle ton pelaaminen.

Napalmin olen pelannut viimestä tason lukuunottamatta läpi ihmisenä. Robottina olen pelannut vasta johonkin tasolle 6 tjsp.

 

Ville
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 17.08:   
miksuh:

Miten selvitit RTGMaster-ongelman? Oon Napalmissa vasta tehtävässä 5 ja alkaa jo tuntua aika vaikeelta...

Taitaa tuo Earth 2140 aiheuttaa harmaita hiuksia itse kullekkin, miks ihmeessä siihen ei oo tehty korjaavaa patsia tai jotain? Ihmettelen....

 

miksuh
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 18.00:   
Ville: En muista enää, mutta jotain mä tein. Ennen sitä se kippaili turhan helposti ja säädön jälkeen vakautu. Voi olla, että RTGMaster ei tykänny jostain pataheista jne. Ongelmat näky kuitenkin muillakin RTGMaster softilla, ei vain napalmilla.

 

miksuh
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 18.01:   
patcheista jopa

 

Seppo
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 18.03:   
miksuh: Saattaapihan se vika olla RTGMasterissakin, mutta sekin toimii toisilla peleillä ok. Kyllä ainakin minulla nuo jumimiset katosi kun luovuin BVisionista ja laitoin BPPC:n kaveriksi Mediatorin ja Voodoo3:n. Tuo äänten pörinä on minulle uutinen, empä muista tuohon törmänneeni ainakaan PPC-versiossa...

Ville: Mulle Earth 2140 ei ole aiheuttanut harmaita hiuksia, Napalm sitäkin enemmän :-)

ja peliin on olemassa patch ainakin osoitteessa:

http://www.pagan-games.com/downloads/index.htm

 

miksuh
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 18.07:   
Seppo: Yks mikä mulla on käyny mielessä on, että ehkä jostain syystä joku sample on mun kappaleessa viallinen tjsp... Kun olen siis yrittänyt karsia turhat patchit jne pois, mutta ei auta. Olen tosiaan epäillyt, että ehkä jossain samplessa on vikaa. mutta voi se olla jokin muukin outo audioongelma.

 

Jupp3
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 19.51:   
Earth2140 peliin on olemassa (tällä hetkellä julkaisematon) päivitys 68k-versioon, joka lisää mm. AHI-tuen. Päivityksen jälkeen peli toimii nätisti (tosin ehkä "vähän" liian nopeasti) Pegasoksella, AmigaOne+OS4-yhteensopivuudesta ei ole tietoa, mutta kannattanee testata, jos pelin omistaa :)

 

Seppo
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 22.54:   
Jupp3: Mistäs tuon uuden patchin saa? Tahtoo kokeilla tuota peliä OS4:sessa :)

 

Jupp3
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 23.27:   
Seppo: Kysäisepäs vaikka seuraavalta henkilöltä:

Thomas Steiding: thomas@epic-interactive.com

 

itix
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 1.26:   
Earth2140:sen jumitusongelmat johtuvat luultavasti RTGMasterista. RTGMasteriin on tullut sittemmin päivityskin ja kannattanee kysellä josko tekijä jaksaisi julkaista sen 68k:llekin.

 

Ville
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 10.54:   
Seppo: kiitti linkistä. vaikuttaako tuo patchi myös niihin alkuperäisiin tehtäviin, ei vain mission packin?

 

Seppo
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 12.03:   
Ville: Tuo update 1 on alkuperäisiin tehtäviin, update 2 mission packiin. Kannattaa varmaan asentaa ensin tuo update 1 ja katsoa josko ongelmat katoaa, ja tuo toinen jos sekään ei auta...

Jupp3: Maili lähetetty viime yönä, jään odottelemaan vastausta :)

 

miksuh
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 15.18:   
itix: Hmm toi olikin uutta, pitääpä kysellä jos löytyy jostain sen nykynen webbisivu/sähköpostiosote.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: