Sähköpostin lukeminen kaataa koneen...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 09/2004 » Sähköpostin lukeminen kaataa koneen « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

J.
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 8.06:   
Mikä mahtaa olla ongelmana kun yrittäessäni lukea maileja vanhasta sähköpostiosoitteesta kone kaatuu ? Kun otan listan serveriltä siellä on pelkkää spammia muistaakseni 256 mailia, joista ainakin puolet on tyhjiä (eli ei näy yhtikäs mitään lähettäjäkentässä eikä subject-kentässä). Kun sitten valitsen All-Delete only-Start (käytössä siis YAM) ohjelma heittää melkein välittömästi software errorin (address error). Olen kokeillut monta kertaa ja välillä jopa sammutin koneen joksikin aikaa ja kytkin jotakuinkin kaikki commodityt pois mutta sama toistui.

Mailiyhteytenä on saunalahden (aikanaan DLC:nä hankittu) modeemiyhteys, jonka olen ajatellut lopettaa ASAP kunhan saan mailit toimimaan oikein uudella laajakaistayhteydelläni.

 

Joanna
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 11.07:   
Epäilykseni noiden tyhjien maili-headereiden näkymiseen on että Yam ei ymmärrä oikein näitä uudempia unicode.tyyppisiä merkkikoodauksia eikä myöskään osaa näyttää mitään niiden tilalla. TÄysin tyhjiä tulee ainakin minulla vastaan todella harvoin.

Yam:ia tuntematta tuon kaatumisen arvaaminen on vaikeaa, mutta ylläolevan valossa lienee hyvinkin mahdollista että se voi kaatua siihen jos jossain mailissa jota se yrittää käsitellä on otsikkotiedoissa joitain merkkejä tai merkkiyhditelmiä joita se ei käsittele oikein. Tällöin asiasta ohi pääsemiseen tarvitaan toinen ohjelma jolla ne häiritsevät sähköpostit saa poistettua palvelimelta.

Ellei halua mitään muuta ohjelmaa ottaa käyttöön, niin kyllähän pop3 palvelimeen pääsee kiinni vaikka telnetillä, tosin ainakin minusta SimpleMail on parempi vaihtoehto. Itseasiassa suosittelisin sitä omien kokemusten perusteella ihan kokopäiväiseenkin käyttöön, tosin tässä mennään makukysymyksiin.

 

itix
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 12.11:   
Taitaa olla YAM:n ominaisuus, ainakin vanhemmat versiot kaatuilivat jos postipalvelin oli pullollaan postia.

Pinon kasvattaminen voi auttaa...

 

J.
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 14.45:   
Itix: minulla on muistaakseni joskus ollut yli 300 mailia palvelimella eikä kone ole kaatunut. Taitaa olla noissa maileissa jotain vikaa, muistaakseni ohjelma herjasi maileja hakiessa jostain virheestä.

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 17.59:   
Mulla oli assyjn aikaan yli tuhat lukematonta mailia koulun maililootassa (postituslistoja, ja spammia :P)

YAM haki ne ihan kiltisti, eikä kipannu.

Eli kysymys kuuluu: mikä versio YAM:sta sulla on + Itselläni on uusin YAM 2.5 tjsp.

 

JPQ
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 1.01:   
J.: mullakin vain kaksi kertaa eikä ollut tuossa yhteydessä ja oli vain toiseksi/kolmanneksi uusin kun uusin ei selvinnyt jutusta oli pakko vaihtaa simplemailiin. Eli mailiarkiston lukemisesta pelastus työnjälkeen.

 

J.
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 7.52:   
Onnistuuko tuolla Simplemaililla helposti sellainen että tuhoaa kaikki mailit serveriltä lataamatta niitä omalle koneelle ? Tuossa on muutamia aika isoja maileja (ilmeisesti viruksia) ja kaikkien lataaminen modeemilla kestäisi tolkuttoman kauan ja lisäisi puhelinlaskua.

 

JPQ
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 16.35:   
J.: en usko että onnistuu.:( Tosin en ihan tarkkaan softaa tunne kunhan selviää siitä mistä YAM ei.:(

 

Joanna
Keskiviikkona, 11. elokuuta, 2004 - klo 0.10:   
J. hyvin moni ohjelma osaa sellaisen että tiettyä kokoa isompia sähköposteja ei ladata automaattisesti koneelle. Siitä on nyt minulla liian kauan kun olen Simplemailia käyttänyt, mutta uskoisin siinä tuollaisen option olevan. Ainakin kannattaa katsoa.

 

kom
Sunnuntaina, 19. syyskuuta, 2004 - klo 21.18:   
Ei ole Yam nikotellut vaikka on ollut tuhannen viestiä. Yam jopa osaa hakea viestin ja poistaa sen yksi kerrallaan, jolloin mahdollisen kaatumisen yhteydessä jo haetut viestit on poistettu. Puuseellähän tuo alkaa alusta, se kun ei poista niitä ennenkuin kaikki on haettu.

Yam osaa myös kiltisti näyttää listan palvelimella olevista posteista, siitä sitten saa valita poistaako vai lataako tai jättääkö.

Pitää vain muistaa tosiaan se stakki laittaa isoksi, mieluiten 100 000 luokkaa.
Ja sitten, ota pois se valinta jossa se tarkastaa kaksoiskappaleet, se sekoitti ja hidasti ainakin mun koneella lukemista.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: