BPPC/BVision ja jäähdytys

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 09/2004 » BPPC/BVision ja jäähdytys « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ville
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 18.03:   
Tulipa tässä mieleen: kumpi oikeastaan tarvitsee enemmän jäähyä, bvisionin permedia2-piiri vai ne 4 muistipiiriä? Entä kumpi näistä kuumenee enempi: bppc:n 060 vai PPC jos kummassakin on 66 mhz:n oskut? Ois tarkotus parantaa (taas :)) tota jäähdytystä...

 

Jari Eskelinen
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2004 - klo 14.26:   
Ainakin minun BVisionissa Permedia2 -piiri lämpiää ihan hiivatisti. Laitoin siihen lämpöjohdeliimalla 4cm * 4cm * 4cm siilin päälle ja siltikin lämpiää niin, ettei ilman tuuletusta pysy pystyssä. Samoin Permedia2 piirin oikealla puolella olevat kaksi piiriä tuntuvat lämpiävän asiallisesti. Laitoin niihinkin lämpöliimalla pienet siilit. Muistipiirit eivät minulla lämpiä laisinkaan.

Itselläni on sitten 040 PPC ja siinä 040 lämpiää kuin sauna, mutta 060 on tietojeni mukaan taas ihan eri maata... EOS.

Haaveenani on saada koko paketti toimimaan A1200D:n sisällä. Elikkäs 240MHz 603e / 030, BVisionPPC, IDEFix express, ~10GB kiintolevy, ja Delfina Flipper. Fyysisesti kaikki muu menee nätisti, paitsi Delfina Flipper. Pitää pähkäillä saisiko sen asennettua jotenkin kiintolevyn päälle tai korppuaseman tilalle. Ja sitten pitää tietenkin korottaa Amigaa vähäsen, asentaa tuuletin 030:lle, samoin tuuletin bvisionille. Emolevyn ajoitusbugit olenkin jo fixannut ja vetänyt lisävirrat korpun virtaliittimeen ja bppc:n tuuletinliittimeen. Silti vain meinaa kaatuilla käytössä kone, jos BVisionPPC on kiinni! On tämä viritystä. Seuraavaksi pitää koittaa tehokkaampaa virtalähdettä, kun nyt tulee jännitettä vain 4.7 volttia, se ei varmaan enää BVisionille asti ole noinkaan korkea. Virtalähde ei tunnu antavan tarpeeksi potkua yhdestä piuhasta kerrallaan ja haluan kaikki kuitenkin nätisti yhteen virtaliittimeen.

Noniin mutta semmoista. Pitkästä aikaa minä tunnen eläväni, tällaista pitää olla tietokoneilun!

 

Ville
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2004 - klo 16.48:   
Hmm... hassua kun kirjoitit että "240MHz 603e / 030" vai taisi olla kirjoitusvirhe :)...

Minulla on bvisionin permedian päällä korkea siili+tuuletin ja tuntuu pitävän koneen pystyssä mukavasti (96 mhz kellotus). Samoin on siilit ppc:n ja 060:n päällä, mutta ilman tuuletinta (jos ppc:n omaa pikkutuuletinta ei lasketa siellä takana). Lisäksi on 10cm x 10cm kotelotuuletin puhaltamassa suoraan ppc:n ja bvisionin suuntaan. Aika humina tosta isosta tuulettimesta kuuluu, pitäs jotenkin äänieristää tota tornikoteloo.

Näistä huolimatta mietin tota lisäjäähyn tarvetta. Ois vanahasta 486:sta revitty siili+tuuletin yhdistelmä jonka laitan varmaankin 060:n päälle. Tästä syystä kyselinkin tätä jäähyasiaa, et mihin mun kannattas se tunkee. Ei kuitenkaan tekis mieli ahtaa koko koteloo täyteen tuulettimia! :D

Ite en oo laittanu floppyliittimeen mitään virtaa, ainoastaan suoraan virtalähteeltä (230w) ppc:n virtaliittimeen oon virrat tuonu ja tuntus riittävän hyvin.

 

deeq/RNO
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2004 - klo 23.39:   
Itsellänikin on juuri menossa tuollainen "PPC/060+BVision+muut-sälät-takaisin-aluperäiseen-koteloon" -projekti :)
Saas nähdä kuinka käy noitten lämpenemisten ja virta-ongelmien kanssa..

 

Ville
Tiistaina, 1. kesäkuuta, 2004 - klo 1.20:   
Jaahas kiva kuulla :) näitä virittelyjä taitaa moni harrastaa...

Tässä avustava linkki: http://www.swaug.org.uk/home.php

Ainakin itse sain jotain hyödyllistä tietoa tuolta.

 

FAbio
Keskiviikkona, 1. syyskuuta, 2004 - klo 20.32:   
Miten olis vesijäähdytys kun pc puolella on tullut sellaisa kauppoihin, mitens onnistuis amigalla ?

 

Piru
Torstaina, 2. syyskuuta, 2004 - klo 11.57:   
@Fabio
http://www.amiga-hardware.com/cyberstormppcwater.jpg

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: