Parhaat tikut

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 06/2004 » Parhaat tikut « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Flux
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 19.56:   
Minkäslaisia tikkukokoelmia Amigapelaajat ovat saaneen kasaan tähän päivään mennennä?

Itselläni on kuvan mukainen.

http://www.kolumbus.fi/psaarinen/tikut.jpg

Lähes kaikki pelini (C64- ja Amiga-aikakausi) on pelattu samalla VG200:lla (kuvassa toinen vasemmalta). VG200:n korjattavuus on huippuluokkaa, esim pohjasta nouseva keskitappi on tuettu tuhdilla ruuvilla ja liimalla.

 

Breed
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 20.30:   
Rajuista pelisessioista on näihin päiviin kestänyt vain, mielestäni tikkujen kruunaamaton kuningas TAC2, niitä onkin sitten puolenkymmentä.

 

ramirez
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 22.18:   
muutaman kymmentä competition pro 5000 ja 3000 mallia
1 kpl TAC2 ja quickshot 2 turbo. ja joku käyttämätön superstick

 

JPQ
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 23.01:   
tuo quickshort 2 turbo on täälläkin käytössä joskaan ei oma vaan veljen plus sitten on varaosa quickshot turbo 2 jossa ei toimi oikealle ohjaus ja tässä käyttö tikussa ei kait peukalo tulitus.:(
PS. vara tikku on muistaakseni minun.

 

Ville
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 0.40:   
Paras tikku ikinä on ehdottomasti Prof Competition 9000 joita minulla onkin 1 kpl. Kokoelmaan kuuluuu myös ZipStick, Prof Competition 9000 Deluxe, Wico Ergostick, Tecno Plus & Competition Pro CD-32. Joskus oli Tac-2 mutta siitä en oikein tykännyt kun nappien toimivuus meni heikoksi aika nopsaan. Quickshot 2 oli joskus kova sana C-64:lla :)

 

JPQ
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 3.18:   
Ville: Tac2:sen nappien tuntuma oli tosiaan kamala joskus omistin käytetyin Tac2:sen ja noiden nappien tuntuman takia kaverini joka pitää Tac2:sta hankki sen itselleen.:)

 

Flux
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 5.27:   
Onkohan ZipStick hyvä. Kirpparilla olisi tarjolla 2 kpl.

 

Flux
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 5.30:   
Mitä mallia numeroltaan noi mun pari punamustaa ovat? Kyljessä lukee vain competition pro.

 

ramirez
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 7.04:   
Flux: 5000 mallilta näyttää.

 

hooligan/dcs
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 7.17:   
Jykevin (ja kallein!) tikku mitä olen omistanut on tässä

 

Zero
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 9.29:   
Itse olen aina vannonut The Arcaden nimeen. Aikoinaan taloon ostettiin sellainen kun muut tikut eivät kestäneet (ei edes Tac2). Nyttemmin niitä on 3 normaalia ja 1 Turbo versio, jonka on modasin toiminnaltaan kaksinappiseksi. Tarkka ja kestävä kepakko, ja helppo korjata jos on tarvetta. Mikrokytkimet kun maksaa alle euron kappale.

Lisäksi löytyy parit Tac2:t, joista toisen rikki mennyt pallo(!) on korvattu golf-pallolla ja molemmissa on keinonahkainen varren suojus (tyyliin vaihdekeppi). Ja vielä löytyy Quickshotin lentokoneohjain, cd32-pad-klooni sekä pari halpis kepakkoa.

 

Teuvo
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 10.17:   
Mikrokytkin-firenapilla varustettu The Arcade on mielestäni paras. Käsitykseni mukaan ensimmäiset Suzon The Arcade-versiot olivat mikrokytkin-napilla. Itselläni 88-vuoden mallissa ei ole enää napissa mikrokytkintä, 85-vuoden mallissa sensijaan mikrokytkin on.

Puolentusinaa The Arcadea löytyy.

 

miksuh
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 10.18:   
Kaksi Competition Pro 5000 tikkua mulla, kumpikin edelleen täysin toimivia vaikka ne on jostain vuodelta 1989. Ja niitä on kyllä rääkätty :) Toisesa tikussa on johto vähän kärsinyt, mutta muuten toimii. Lisäksi on joku räjähtänyt halpis PC:n analoginen tikku, minkä nimeä en edes muista. Tolla on tullut pelailtua F1GP:tä esim (on ihan eri peli analogisella tikulla) Pitäs ostaa uus tommonen ni pääsis pelaan VirtualGP:tä analogisella.

 

Ville
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 10.53:   
Flux: ZipStick on hyvä tikku mielestäni (ja hyvä valinta), kakkonen heti Prof Competition 9000:n jälkeen :). Kannattaa kuitenkin testata ettei ole liian jäykkä ohjaus, koska joskus jossain atk-liikkeessä oli myynnissä tällaisia jäykkiä ZipStickejä. Ja sinne hyllyynhän ne jäi...

 

Jope
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 10.56:   
Competition Pro 5000 saa (fanaattisen) äänen täälläkin.

EI Suzo Prof. Competition, jossa on kamala letku muovivarsi, vaikkakin saman näköinen.

En voi ymmärtää, että miten TAC-2 sai neljä tähteä bitin testissä. Ostettu arvostelu! ;-)

 

Jope
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 10.57:   
Zip Stick olis muuten hyvä, mutta ne neliskanttiset firenapit hitsaa kiinni, jos vahingossa painaa reunasta..

Tottakai hitsaa vähän ennen, kuin kytkin sulkeutuu. :-)

 

jPV
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 15.27:   
TAC-2 mikrokytkinnapeilla.

 

Jarpie
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 15.46:   
Paras joystick ikinä on kyllä hollantilainen The Arcade jota ei koskaan tarpeeksi arvostettu vaan surkea Tac-2 oli muka paras.

 

Viper
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 16.41:   
Zip Stick on minun mielestäni paras, mutta tac:it oli kans hyviä noissa varsinkin sporttipeleissä :)

 

miksuh
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 16.53:   
Juu urheilupeleissä tikkujen kestävyys testataan :) joko hirveää rämpytystä juoksussa tai sit yritetään vaistomaisesti vääntää kahvaa niin kovaa ku jaksaa ihan ku sit tulis esim johonki hypyn ponnistuksee lisää voimaa :) hepposet tikut ei kestä jotain olympialaispelejä jne :)

 

Viper
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 17.02:   
miksuh: niih muistan kyl kun niit hepposia meni rikki aikas nopeestikkin kun esim. winter games:iä tai summer games:iä pelas :)

 

Flux
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 22.52:   
Kävin poimaan ne kirpparilta. Etukyljessä lukee Zip Stik eli ei c-kirjainta.

Ylhäällä oleva linkkikokoelmakuva on päivitetty.

Vaikuttaa pätevältä tikulta tuo zip. Mikrokytkimet napeissakin.

 

Flux
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 22.57:   
Sini- ja krominappiset Logic 3 -tikut näyttävät ihan competition pro 5000 -tikuilta. Logic 3 on parempi, koska siinä on mikrokytkinnapit ja autofire.

 

Teuvo
Perjantaina, 28. toukokuuta, 2004 - klo 9.06:   
Oma Logic 3 ei kestä tulitusnapin voimakasta painamista, vaan mikrokytkin luiskahtaa pois paikoiltaan. Muuten hyvä tikku.

 

Thematic
Maanantaina, 31. toukokuuta, 2004 - klo 16.23:   
Minulla on vain lähes napiton Suzo Prof. C. ja toimiva Honey Bee -padi, joten kaksinpeleistä ei oikein tahdo tulla mitään. Jokunen ohjain on hajonnut takavuosina, ml. TAC-2.

 

jani v
Tiistaina, 1. kesäkuuta, 2004 - klo 13.29:   
oma lista parhaista tikuista

1. kranaatti joystick ( terminaattori ) ehdoton grezky hockeyssä )

2. zipztick ( hyvä hyppely peleissä)
3. tac2 ohjain ihan hyvä myös ++

ja tänään pääsee testaamaan noin kahtakymmentä muuta ohjainta kunhan vain saan kotiin ne heh.

 

Jari
Keskiviikkona, 2. kesäkuuta, 2004 - klo 12.43:   
Tässä olisi minun "Top-3":

1. Tac-2, tarviiko enempää sanoa?

2. Navigator, ei sinällään mikään ergonomisin tikku (rakko käteen pitkän pelisession jäleen ja nappi meni aika nopeasti rikki), mutta silti hyvät pelimuistot. :)

3. Paddlesit, joka tietää ohjaimet niin tietää mitä tarkoitan.

 

Ville
Keskiviikkona, 2. kesäkuuta, 2004 - klo 16.12:   
En tiedä voiko tätä tikuksi laskea, mut tuli juuri hankittua Battlestation II Arcade 2-pelaajan "kolikkopeliohjain". Kädet syyhyää päästä sitä testaan... :P

 

JPQ
Keskiviikkona, 2. kesäkuuta, 2004 - klo 17.18:   
Jari: paddlejahan sinä kait tarkoitat.
Ville: varmaan yhtä hyvin kuin paddlet voi laskea. ja minusta threadi on peliohjaimille (vaikka nimessä tikuista puhutaankin) muuhun kantaa ottamatta eli millaisille ohjaimille. Tosin tuota sinun ohjaintasi en tunne.:(

 

MarkoS
Keskiviikkona, 2. kesäkuuta, 2004 - klo 18.04:   
Ensimmäisen viestin tikkugalleriasta valitsisin etualalla olevan valkoisen ohjaimen, kun muistuttaa minun entistä konixin speedkingiä. Speedking ainakin sopi mukavasti vasempaan kämmeneen, etusormi hoiti tulitusnäppäimen ja oikea käsi heilutti tikkua.

Minulla ei ainakaan ole noiden "perinteisten" tikkujen imukupit koskaan pitäneet tikkua kunnolla pöydässä kiinni ja jossain vaiheessa se tikku on täytynyt ottaa vasempaan käteen ja imukupit ovat inhottavasti hiertäneet. Quick Shot II turbo on imukuppiongelmaa lukuunottamatta hyvä ja onneksi vielä ehjä. Komerossa on varalla parit TACit ja yksi surkea, josta en muista enää edes nimeä.

 

Ville
Torstaina, 3. kesäkuuta, 2004 - klo 0.54:   
Täällä olis pari hienoa paddlee: http://www.iespana.es/armagazine_es/amipuzas/

 

Jari
Lauantaina, 5. kesäkuuta, 2004 - klo 19.51:   
JPQ, no enkös minä tuohon jo sen nimen kirjottanu?

Tuossa on kuvakin.

 

JPQ
Lauantaina, 5. kesäkuuta, 2004 - klo 21.17:   
jari: taivutit toisin kuin normaali käytäntö samasta ohjaimesta tai ohjaintyypistä puhumme.

 

Jari
Maanantaina, 7. kesäkuuta, 2004 - klo 14.52:   
No voi kauhistus. Pitääkin mennä tästä kellariin viikoksi häpeämään.

Jospa nyt ei kuitenkaan alettas sitä pilkkua liikaa käyttämään seksuaalisesti hyväksi. Jookosta? Joku saattaisi vielä alkaa huomauttelemaan sinua esim. välimerkeistä.

Muistaakseni täällä on kuitenkin pääaiheena Amiga ja kaikki siihen liittyvä...

 

JPQ
Maanantaina, 7. kesäkuuta, 2004 - klo 16.45:   
Jari: hyvä Jari en todellakaan nipotanut en ollut tietyssä vaiheessa varma että puhummeko samasta peliohjain tyypistä vai emmekö ? en ole nipo enkö ryhdy sellaiseksi tiedän mitä nipotus on joskus ei ole varma puhuuko toinen samasta asiasta nythän me puhuimme eli se täytyi varmistaa. Hyvät jatkot. Terveisin Pilkua viilattoman maailman puolesta puhuja.(Eli minulta tuskin tulee valitusta pahoista kirjoitus virheistäkään)
PS. ei kannata mennä kellariin todellakaan häpeämään ainoastaan jos jotain hävetä haluat niin sitä että luulit että olen nipoksi ryhtynyt silloinkini vintille helle päivänä.:)

 

TH
Tiistaina, 8. kesäkuuta, 2004 - klo 10.06:   
Ehdoton suosikkitikku on tuo Terminator -joystick, joka on ollut itellä käytössä jo vuodesta 1986. Sopii hyvin tarkkoja ja nopeita ohjausliikkeitä vaativiin peleihin.

Mikäköhän muuten on keskimääräinen joystickin käyttöikä? On pian parikymmentä vuotta ikää tikulla, joka on joutunut kestämään mm. kaikki ne 80-luvun räiskintä, tasohyppely ja urheilupelit, jolloin joystickkeja suorastaan rääkättiin. :)

Hyvin on kestänyt. Pari kertaa on täytynyt johtoa vähän lyhentää.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: