Minkälainen kaapeli modulaattoriin

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 06/2004 asti » Minkälainen kaapeli modulaattoriin « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

pcall
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 13.20:   
Hei.

En foorumin haulla onnistunut löytämään ratkaisua ongelmaani. Minulla on Amiga 500 ja siihen A520-modulaattori. Minulle riittäisi, kun saisin kuvan edes televisioon. Minulla ei kuitenkaan ole minkäännäköistä kaapelia modulaattorista televisioon. Modulaattorin ohjekirjasta ei selvinnyt minkälainen kaapeli modulaattorin ja television väliin pitäisi tulla.

Kysynkin teiltä viisammilta minkälainen kaapeli modulaattorin ja television väliin tulee? (Olen todella tumpelo näissä asioissa.) Televisiossani on tietenkin normaali antenniliitäntä sekä AV-tuloliitäntä. Onko mahdollista saada sekä Amigan kuva että ääni AV-liitännän kautta?

 

fragment
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 13.56:   
A520n kanssa sinulla on periaatteessa kaksi vaihtoehtoa.

"RF Out" liittimestä saat äänen ulos vain jos olet laittanut Amigan audiolähdön ja modulaattorin "audio in" liittimien välille kaapelin. RF kaapeliksi tarvitset sellaisen jonka toinen pää on uros RCA ja toinen pää tavallinen (uros) antenniliitin.

Modulaattorin "Video Out" liittimestä tulee komposiittisignaali jonka voit kytkeä televisiosi AV liitäntään ja äänet saat kytkemällä Amigan audiolähdön AV liittimeen. Jos televisiosi AV liitäntä on 3x RCA (pyöreät) voit kytkeä kaapelit suoraan kiinni. Mutta jos liitin on Scart -tyyppinen (yksi iso liitin) tarvitset väliin palikan johon saat RCAt kiinni.

Jälkimmäisellä vaihtoehdolla saat todnäk parempilaatuisen kuvan.

Toivottavasti selvensi edes vähän.. ja kaikki nuo kaapelit löytynevät jokaisen tavaratalon viihde-elektroniikka osastolta...

 

pcall
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 14.32:   
Selvensi, kiitos. Mietinkin voinko laittaa kaapelin suoraan Video Out -liittimestä television AV-liitäntään. Esimerkiksi seuraavan linkin (anteeksi pituus) tuote olisi ok?

http://www.polarpanda.com/...

[Edit: Ylipitkä linkki siistitty. --Moderaattori]

 

fragment
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 14.41:   
Tuo kaapeli sopii mainiosti muuten, mutta A500ssa audioliittimet ovat melkoisen kaukana RGB liittimestä, ja jos tuossa kyseisessä kaapelissa on "kiinteät lukitukset" (etteivät kaapelit erkane toisistaan ilman väkivaltaa) eivät piuhat välttämättä ylety tarpeeksi pitkälle.

Kuvasta tosin on hieman vaikea arvioida. Voi olla että ylettyy ilman muutoksiakin :)

 

pcall
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 8.51:   
Kiitos avusta fragment. Sain eilen Amigani kuvan näkyviin ja täytyy sanoa, että olipa hieno tunne. :)

 

hooligan/dcs
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 9.24:   
@pcall

"Only Amiga makes it possible" =)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: