Apollo A630 nousee tuhkasta kuin feen...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 06/2004 » Apollo A630 nousee tuhkasta kuin feeniks-lintu? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jope
Maanantaina, 24. toukokuuta, 2004 - klo 13.21:   
Jos ette huomanneet Amiga.orgissa, niin:

Accelerators for the Amiga 600 are hard to come by. Right now there is an opportunity for a new production of the Apollo 630 if interest exists.

Product Information:
Apollo 630

A small batch of the accellerator board (68030@40 MHz, SIMM socket for up to 32MB RAM, socket for 68882 FPU) will get produced if at least 50 people order a board. A single board would cost 130 EUR (incl. VAT).

If you're interested, please contact Matthias Bertram through e-mail. Until now, Matthias has collected three orders.

(matthias.bertram@cm-factory.de)

 

workbench
Tiistaina, 25. toukokuuta, 2004 - klo 23.50:   
Sinänsä hieno juttu, mutta mielestäni kohde on hiukan huono...

Voin perustella: A630 oli jo alkujaan epäonnistunut yritys, koska liitäntätapa on äärimmäisen epäluotettava. Kortti painetaan vanhan prosessorin päälle jolta se 'varastaa' käyttöjännitteen sekä data- ja osoitelinjat jne. Voin n. puoli vuotta sitten kyseisen kortin lopullisesti hajottaneena voin todeta ettei kyseistä korttia olisi koskaan saanut edes tulla markkinoille.

Voisin kuvailla sen ensimakua Amigistin unelmaksi, mutta jälkimaku on karvas ja tuskainen. Parempi varoa kuin katua!

 

Jope
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 8.13:   
Itse oon kahden vaiheilla, että tilaisiko tuollaisen.. Eipä kyllä A600:stakaan löydy, tosin. :-)

 

KimmoK
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 12.34:   
@workbench

Hyvä tietää...

Minkähän moinen urakka olisi korvata alkuperäinen prossu jollain adapterilla jotta tuo Apollo pysyisi paremmin paikallaan.

Turbotettu A600 olisi "hot but cool". :)

 

Jope
Keskiviikkona, 26. toukokuuta, 2004 - klo 15.08:   
2-puolista teippiä vaan väliin niin kyllä se pysyy paikallaan.. :-)

Se a600-modaussivu oli vähän hc kun pojat liimasivat sen paikalleen.

 

workbench
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 1.14:   
KimmoK:

Jos sinulta löytyy pintaliitostyökalut ja pitkää pinnaa, voisi onnistua :)

Jope:

Itse laitoin liimaa ja hauskinta oli kun liiman kuivuttua kokeilin konetta... se käynnistyi mutta kaatui säännöllisen epäsäännöllisesti. Liima on tuurista riippuen joko lopullinen korjaus tai korjaamaton virhe... itselläni tuo jälkimmäinen :(

Kannattaa myös muistaa että A600:sta tehtiin aikoinaan ainakin 4 revisiota, joista osassa kortti toimii, osassa ei...

Että silleen :)

 

miksuh
Torstaina, 27. toukokuuta, 2004 - klo 14.29:   
Jos mulla olis A600 ni saattasimpa tommosen ostaa :)

 

optic
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 13.46:   
hmh.. mulla on tossa A600 mihin kävis kiihotin vallan passelisti..

 

fragment
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 14.17:   
Pistin Matthiakselle postia pari viikkoa sitten. Silloin oli jo yli 50 tilausta tullut eli homma toteutuu ja kortit olisivat ilmeisesti valmiina noin 4-6 viikon päästä. Ja kortithan valmistaa Jens Schoenfeld.

Kannattaa myös huomata että Apollot eivät toimi rev 1.3 emoissa. Jensin mukaan ongelmaa ei aiheuta itse emolevy vaan prosessori. 1.3ssa on Motorolan 68000 ja muissa (?) STn valmistama 68000.. Ongelmat ilmeisesti ilmenevät satunnaisena kaatuiluna.

 

JPQ
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 14.20:   
Jännä että juuri motorla on ongelma luulisi että tuollainen "kopiomerkki" olisi ongelma ja mikä ihmeen ST ? tosin kuten itse ainakin tiedän en ole "kolvi guru" eli en tarkemmin voi ongelman syytä pohtia.

 

Flux
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 14.48:   
The ST group was formed in June 1987 as a result of the combination of ThomsonSemiconducteurs of France, and SGS Microelettronica of Italy. In May 1998, the company changed its name from SGS-THOMSON Microelectronics to STMicroelectronics.

 

JPQ
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 15.02:   
Flux: kiitoshhhhhhh.

 

workbench
Keskiviikkona, 30. kesäkuuta, 2004 - klo 12.28:   
Fragment: Mitenköhän on toimivuus rev 1.5 emoissa.
Itsellä on tuollainen ja siinä on Motorolan prosessori. Itselläni oli A630 kanssa juuri satunnaista kaatuilua...
Eli voisiko tästä todeta ettei rev. välttämättä
kerro toimiiko kortti vai ei?

Ja kaikki te jotka olette kortin tilanneet...
Pistäkäähän kokemuksia kunhan saatte kortit koneisiinne!

 

fragment
Keskiviikkona, 30. kesäkuuta, 2004 - klo 14.28:   
workbench: Jensin mukaan pitäisi toimia rev 1.5 emoissa, tosin ainakin osassa/kaikissa(?) on Motorolan valmistama 68000.. Saa nähdä miten käy, itselle on piakkoin tulossa juuri rev1.5 kone jossa Motorolan CPU.

Selviää sitten kun saan tuon koneen ja Apollon siihen kiinni ;)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: