AmiDock

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 06/2004 asti » AmiDock « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ville
Tiistaina, 13. huhtikuuta, 2004 - klo 20.29:   
Miten AmiDockissa saa muutettua ohjelmien erilaisiksi, jos esim. lisään siihen "AmigaAMP" ohjelman ja haluaisin muuttaa nimeksi "Amiga AMP" (huomaa space :), ilman että muuttaa itse ohjelman (ikonin) nimeä? Entä saako AmiDock-ikkunaa vapaasti liikuteltua ja "snapshotitettua" kun siinä on vaan vaihtoehdot reunoihin/ylös/alas?

WB on 3.9 bb2.

 

JPQ
Tiistaina, 13. huhtikuuta, 2004 - klo 22.09:   
Ville: siitä oletuksena sinikuvioisesta palkista siitä nähtävästi voi raahata jos Snap to screen border kohta on None en tiedä meneekö asia talteen no kokeilen meneehän se.

 

Ville
Tiistaina, 13. huhtikuuta, 2004 - klo 23.00:   
Jep näin toimii siirtely, kiitooosh :)

 

JPQ
Tiistaina, 13. huhtikuuta, 2004 - klo 23.01:   
Ville: eipä mitään vain sinun takiasi katsoin eli kun itse en ainakaan vielä tuota käytä.:(

 

Ville
Tiistaina, 13. huhtikuuta, 2004 - klo 23.29:   
JPQ: mikäs pitää sut amidockista loitolla? itse aloin käyttää sitä äskettäin, ihan kelpo ohjelma. Mutta miten noita ikonien nimiä siinä dockissa voi vaihtaa ilman et kajotaan siihen alkuperäisen ikonin nimeen? ei varmaa mitenkään...

 

Jupp3
Tiistaina, 13. huhtikuuta, 2004 - klo 23.35:   
Pahimmat Amidock-puutteet omasta mielestäni:

-Pakko olla sama nimi ja ikoni kuin itse tiedostolla.
-Hidastaa boottausta (vrt. esim. AmiStart)
-Ei voi tehdä menuja (eli esim. ikonia klikkaamalla aukeaisi uusi ikkuna, jossa on esim. kaikki piirto-ohjelmat)

No, saa nähdä, uuteen versioon on varmaan tullut paaaljon parannuksia :)

 

JPQ
Tiistaina, 13. huhtikuuta, 2004 - klo 23.38:   
Ville: tottumukset ja se määrä softia joka kätevää mulla tuollain tekee kamalan ison ikkunan)
Jupp3: menu homma olisi hyvä lisä homma täytyykin kun koodailee pitää mielessä.:) Ja varmaan ulkonäkö parannuksia.:) (eli kun niitä ne on aivan liian usein)
Kaikki: oletteko huomanneet että jos siihen laittaa hakemiston ikonin niin se avaa halutun hakemiston.:) (tuolla ehkä voisi tuota menu hommaa korvailla :) )

 

miksuh
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2004 - klo 10.16:   
Mulla latautuu bootissa sen verta paljon kamaa, ettei AmiDock:n käynnistys hirveästi siinä tunnu :) Ihan ok softa, puutteitakin siinä toki on.

 

JPQ
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2004 - klo 13.55:   
miksuh: mullahan on vain kaksipatchia plus HiSoftC++ helppi systeemi:
VisualPrefs että vanha Photogenics1.2a vakaampi (näin näyttökortti ja 060 aikoina aikoinaan 030:lan kanssa ei ollut tarpeen tuosta syystä) ja WB on nätimpi.:)
Jaahas Magicmenu näyttää olevan poissa käytöstä syynkin muistan ei tainnut erääseen softaan oikein sen käyttö istua.:)
Mutta kuten sanoin AmiDock veisi mun optimi softa valikoimalla varmaan 1/4 koko Workbench ruudusta (1024x768) eli liikaa.

 

Thematic
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2004 - klo 15.57:   
Maxmenu on näemmä ihan hyvä myös, on se ottanut paikkansa 68k-ympäristössäni. OS4:lle olisi tietysti hyvä laittaa joku natiivi..

 

Jope
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2004 - klo 23.18:   
Gnh. Toolsdaemon + MagicMenu on ainoa oikea tapa käynnistellä softia Amigassa.

Tuommoiset dockit on ihan kamalia, vievät tilaa ja ovat tiellä.. Parempi, että ruudulla on vaan ne ikkunat, mitä oikeasti käyttää.

Amigalla on nykyään muutenkin niin hankala käpistellä ikkunoita, kun on tottunut Unix-maailmassa vaikkapa Gnome & Metacity-yhdistelmään (joka toimii aika lailla samoin kuin Windowsin tai MacOS X:n ikkunat)

 

JPQ
Keskiviikkona, 14. huhtikuuta, 2004 - klo 23.31:   
Jope: pöh toolmanager sen olla pitää jos joskus pistän.:) No niin on kamalia vievät tilaa ja ovat rumiakin useimmat.:( Windowsin ikkuna käytös ei ole mieleen mutta mitä osuutta siinä tarkoitiat jos löytyisi patchi makuusi kun ainakin sellainen on joka sallii ikkunan raahailun tietääkseni niin ettei se kokonaan näy.:) (Itse en käytä enkä pidä mutta jos sinä pitäisit.:) )

 

Jope
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 8.37:   
JPQ Suurimat narinani aiheesta on lähinnä ne, että systeemissä ei ole ikkunalistaa defaulttina ja se, että zoom-nappi toimii joka softassa eri suuntaan.. Toisissa se suurentaa ja toisissa se pienentää.

Ikkunalista-työkalun taisin jossain nähdäkin, oikealla napilla depth gadgetia niin tuli screensmenu-tyyppinen mutta ikkunoille..

Taskbar olisi kätevä, mutta ne eivät taida tukea montaa screeniä, joten niillä pääsee nopeasti ikkunasta toiseen ainoastaan workbenchissä.

Hieman on tuskastuttanut tuon toisen A4000:n käyttö kun kokoajan saa olla siirtelemässä ikkunoita, että saa sen jonkun tietyn näkyviin ja nostettua päällimmäiseksi..

Onneksi postissa odottaa Picasso IV, niin saa ihmisten resoluutiot, sitten ei tarvi niin paljoa venkslata noiden akkunoiden kanssa.

 

miksuh
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 9.24:   
Jope: No hyi yök!! Minä en ainakaan halua ikkunoiden toimivan kuten Windowsissa. On esim todella rasittavaa, että ikkuna pomppaa etummaiseksi heti kun sitä klikkaa, jostain hyvin syvältä tommonen. Kyllä ikkuna pitäisi voida aktivoida hiirellä ilman, että se hypää kaikkien muiden ikkunoiden päälle. AmigaOS:ssa toi on hoidettu pljon paremmin. Toki AmigaOS:ssa on sitten hyvä käyttää jotain patchia, joka mahdollistaa ikkunan tuomisen eteen tuplaklikkaamalla mitä kohtaa ikkunassa hyvänsä.

 

miksuh
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 9.26:   
Jope: DepthMenulla ainakin saa kätevän ikkuna/screen listan.

 

miksuh
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 9.30:   
Jope: Juu, graffalaudan kanssa AmigaOS:n ja WB:n käyttäminen on paljon mukavampaa. Itselläni on "vain" 1024x768 reso käytössä, mutta se johtuu monitorin pienuudesta (15") Jo tolla resolla käyttö on paljon nautittavampaa, kuin esim AGA:lla. Ja graffalaudan kanssa se ikkunoiden siirtelytarvekin on vähäsempää, kun ruudulle mahtuu enempi kamaa.

 

miksuh
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 9.30:   
Jope: Juu, graffalaudan kanssa AmigaOS:n ja WB:n käyttäminen on paljon mukavampaa. Itselläni on "vain" 1024x768 reso käytössä, mutta se johtuu monitorin pienuudesta (15") Jo tolla resolla käyttö on paljon nautittavampaa, kuin esim AGA:lla. Ja graffalaudan kanssa se ikkunoiden siirtelytarvekin on vähäsempää, kun ruudulle mahtuu enempi kamaa.

 

JPQ
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 12.36:   
miksuh: no en minäkään minä haluan että ne toimii kuin AmigaOSissa tai mitä X11 servua tai sellaista (miksiköhän tuota X11 kirjastoa joka amigaosin päällä voisi sanoa) AmigaOSin päällä ajoin siten.:) ja servu viittaa palveluun.:)

 

Ville
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 13.13:   
Mulla on käytössä Window-To-Front joka tuo 1 klikkauksella painettavan ikkunan eteen sekä FlipSide publicscreenien vaihtoon kolmannella hiirunnapulalla. Depthmenu on kans kätevä. Mut se shanghai-patchi MCP:ssä on syvältä.

Jope: jos haluat Windows-tyylisen ikkunanvaihdon niin käytä ScreenTabia, alt-tab yhdistelmällä voit sitten vaihtaa ikkunaa kähevästi. Olen itse ajatellut siirtyä käyttään sitä ton keskimmäisen hiirennamiskan sijaan koska sille löytys muutaki käyttöö ku ruutujen vaihtelu, esim. scrollaus ikkunassa.

 

Ville
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 13.16:   
Mulla on muuten varmaan yks yksinkertasimmista WB:istä koska ruudulla ei oo ku yhteensä 6 ikonia, pelit on WangiPadissa ja kaikki muut ohjelmat siististi ToolsDaemonissa. Aika tyhjää näyttää ku boottaa tohon WB:hen :), toisin ku Win2000:ssa ikoneja on enemmälti ku ei jaksa plarata StartMenun kautta. Mun mielestä startmenun tyyppiset viritykset ei sovi Amigan käyttistyyliin.

 

JPQ
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 13.23:   
Ville: mikäs tuo WangiPad on ? ja startmenut on en viitsi sanoa täällä mistä...

 

Ville
Torstaina, 15. huhtikuuta, 2004 - klo 17.41:   
Wangipad on yksinkertaisesti skrollattava lista sinne lisätyistä ohjelmista, drag'n'drop toimii. Täältä lisää tietoa ja ilmainen keyfile! :) :

http://us.aminet.net/aminet/aminet.cgi?string=wangipad

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: