Äänikortit

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2001 » Viestit 06/2001 asti » Äänikortit « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Harri Töyrylä
Perjantaina, 2. maaliskuuta, 2001 - klo 16.38:   
Olen omistanut Delfina Plus 128K noin vuoden
ja kokemukseni kortista on erittäin hyvät mutta ohjelman kanssa on ollu lieviä ongelmia tai lähinnä delfina.library:n (v14.4)kanssa
- mahtaakohan olla saatavilla uudempaa kirjastoa

 

Tatu Tamminen
Keskiviikkona, 7. maaliskuuta, 2001 - klo 22.23:   
Prelude1200 sen asennus BVisionin kanssa.. oisko kellään tosta kokemusta? Kortit kun menee päällekkäin. Sain Delfinan valmistajalta sellaset korotuspalat, mutta syy miksi niitä ei voi käyttää on tässä(Lainaus Virtasen Sepon mailista): Nuo irtopulikat ovat käsittääkseni tarkoitettu juotettavaksi
painopiirikortille eli ovat käytännössä samoja liittimiä kuin emolevyllä,
mutta naaraspuolisia. Ongelman aiheuttaa se, että liittimen juotosnastat
ovat ohuempia kuin emolevyllä olevat piikit. Tästä johtuu se, että liitin
kyllä asettuu tukevasti emolevyn liittimeen, mutta nuo ohuet juotettavaksi
aiotut piikit " hölskyvät" preluden naarasliitimessä. Jos tehdään
ajatusleikki: laitetaan Prelude emolle kiinni tällaosen liittimen avulla ja
käännetään emo ylösalaisin. Seuraus: Prelude putoaa pöydälle!

Elikkä tietäskö joku paremman keinon??

 

Sami Ylönen
Lauantaina, 10. maaliskuuta, 2001 - klo 12.50:   
Delfinan librarystä kyllä löytyy uudempia versioita, mutta ne ovat
beta-asteella vielä. 4.16 beta 3 taitaa olla minulla käytössä, enkä
ole huomannut sen kanssa olevan mitään ongelmia.

Eli selaimeen suunnaksi osoite
www.petsoff.com/z/ ja
sieltä sitten sopivaa versiota imeskelemään (tosin minulla ei ole
mitään hajua mikä se noista on.. kokeilemalla selviää :) Ja sitten
toivotaan, ettei Z pahemmin minulle suutu vaikka tuon urlin tänne
kerroinkin... :)

-Sami

 

Pekka Nissinen
Sunnuntaina, 11. maaliskuuta, 2001 - klo 14.30:   
No itselläni on Prelude1200 BVisionin kanssa ja hyvin toimii! Kyselin aikanaa GentlenEye:ltä kuinka homma onnistuisi ja Boogie lähetti minulle sellaisen liittimen palasen jolla sain taivutettua kelloportin pinnejä sen verran, että Prelude menee nätisti BVisionin päälle. Hiukan se aluksi hirvitti niitä pinnejä vääntää mutta ei se loppujenlopuksi ollutkaan vaikeaa! :) Yli vuoden on kone ollut tornissa ja hyvin on pelannut...

 

Erkki Vaaja
Maanantaina, 12. maaliskuuta, 2001 - klo 14.44:   
Minkälainen kortti se prelude on oikein musiikkiominaisuuksiltaan ja käytössä muutenkin?

Itselläni on Töyrylän Harrilta ostettu Delfina lite ja se on tornitetussa 3000:ssa, joten se prelude ei mulla edes toimis, mutta ois mielenkiintoista saada selville minkälainen se on.

 

Pekka Nissinen
Maanantaina, 12. maaliskuuta, 2001 - klo 18.09:   
No eihän Preludessa tietenkään mitään ylimääräisiä "hienouksia" ole, esim. DSP:tä kuten Delfina:ssa, mutta kyllä se asiansa ajaa muuten hyvä-äänisenä perusäänikorttina. Tuohon Zorro-versioon on toki saatavilla erilaisia lisäjuttuja aina MPEG-decooderista lähtien, mutta niiden saatavuudesta en sitten menekkään takuuseen... Mailailin tässä juuri pari päivää sitten Preluden suunnittelijan, myös AmigaAMP:ista ja Play16:sta sekä monesta muustakin tutun Thomas Wenzelin kanssa ja kyselin (HiFi:stä kiinnostunut kun olen) mm. Preluden taajuusvasteesta... Asiasta innostuneena mies oli raahannut mittalaitteet töistä kotiinsa ja jo seuraavana päivänä lähettikin mittaustulokset minulle, liittäen mukaan myös kuvan testilaitteistostaan ja uusimman version prelude.library:stä, jota en ole nähnyt Aminetissä enkä edes ACT:n kotisivuilla! :) Tuloksista kävi ilmi, vaikkei erilaisesta toteutuksesta huolimatta Prelude1200:n taajusvaste olekkaan ihan niin hyvä kuin Zorro-sisarensa, niin joka tapauksessa tulos olisi miellyttänyt täyspäistä HiFi:stiäkin tarjoten miltei täysin viivasuoran vasteen 20Hz-20Khz alueella ja hyvin pienen särön. Olisipa kiva nähdä millaiseen vasteeseen useimmat PuuCee:n halpa-blasterit pystyisivät? Itse olen ainakin korttiini tyytyväinen (varsinkin kun kyseessä oli kuulemma Broadlinen, sekä myös Gentle Eye:n mukaan ainoa ja myös VIIMEINEN kappale mitä kyseistä korttia oli uutena Suomessa saatavilla) vaikkakin olen monesti tuumaillut, että olisihan tuo Delfinan DSP tietenkin tarjonnut hieman enemmän ominaisuuksia ja muutakin kivaa... Mutta tyytyväinen olen kun sain edes tämän! :) Lisätietoa Preludesta löytynee mm.
ACT:n kotisivulta - http://www.act-net.com/Prelude/index.html
tai Thomas Wenzelin kotisivuilta - http://www.toms-home.de/index_e.html

 

Pasi
Lauantaina, 7. huhtikuuta, 2001 - klo 14.35:   
Käykää katsomassa tuota uutta repulsea
http://www.in-tec.de/aliendesign/repulse/

aika hyvät ominaisuudet, vai mitä?

 

waimo
Lauantaina, 21. huhtikuuta, 2001 - klo 21.13:   
Onko kukaan kokeillut Mediatoriin(tai muuhun pci-korttiin) liitettävää SoundBlasteria tai muita äänikortteja? Vai onkohan niihin edes ajureita vielä?

Olen harkinnut mediatorin hommaamista kahdesta syystä: Ensinnäkin alkaa jo tökkimään Z2-väylän hitaus graffassa ja toisekseen Concierto-äänikortin(=picassoIV:n moduuli) huonous. Jos jollain on Concierto niin tietää miksi se on ehkä surkein äänikortti maailmassa. No onhan tietysti AHIllakin osuutensa asiaan, mutta kyllä kuulemma kaikilla muilla on Delfinat sun muut pelittänyt ihan hyvin AHIn kanssa...

 

Henri Urpalainen
Sunnuntaina, 22. huhtikuuta, 2001 - klo 10.30:   
Ajureita tässä Mediaatoriin odotellaan. Ei niitä vielä ole näkynyt, mutta Voodoo3 toimii loistavasti.

 

J-P
Sunnuntaina, 22. huhtikuuta, 2001 - klo 13.21:   
Kun muillakin on näköjään ongelmia kelloporttiin
tulevien äänikorttien asennuksessa, ajattelin
kertoa yhden ideani julkisesti.

EN OTA MITÄÄN VASTUUTA TÄMÄN TEKSTIN MAHDOLLISESTI
AIHEUTTAMISTA VAURIOISTA HARDWARELLE, Ja HUOM!!! EN
OLE ITSE TESTANNUT KYSEISTÄ IDEAA!!! ENKÄ TIEDÄ KETÄÄN,
JOKA OLISI MOISTA EDES YRITTÄNYT!!!

Noniin, eli itselläni koneessa on Power Flyer, ja
PPC+BVision, eli nämä vaikeuttavat hieman(!) kelloporttiin
tulevien korttien asennusta, ja onhan päällä vielä
Z-2-väyläkorttikin...

Eräänä päivänä mieleeni juolahti seuraavanlainen
idea:
Emolevyn toisella puolella on runsaasti tilaa(>1cm),
joten mikä estäisi kelloportin nastariman irroittamasta ja
juottamasta uudelleen toiselle puolelle? Äänikortin
nastat olisivat tietenkin 'väärin päin' mutta eikös
nekin voisi siirtää kortin toiselle puolelle?
Ei tarvisi mitään jatkopalikkaakaan.

Muistutan vielä, etten ota MITÄÄN vastuuta tämän
viestin aiheuttamista vaurioista, mutta olisi mukava
kuulla, jos joku on tällaiseen ratkaisuun päätynyt,
toimiiko se.

 

Tatu Tamminen
Torstaina, 26. huhtikuuta, 2001 - klo 12.12:   
EyeTech myy muuten Prelude1200:sen torni asennus kit:iä. Se on varmaan helpoin(kallein) ratkasu, tuon ongelman korjaamiseksi.

 

Tatu Tamminen
Torstaina, 3. toukokuuta, 2001 - klo 16.08:   
Uus äänikortti amigalle on ilmestyny. Specsit vaikuttaa hyviltä. Käykää katsomassa: http://ludens.elte.hu/~vf/vssframe.html

 

Tatu Tamminen
Torstaina, 3. toukokuuta, 2001 - klo 16.09:   
Uus äänikortti amigalle: http://ludens.elte.hu/~vf/vssframe.html

 

Tatu Tamminen
Torstaina, 3. toukokuuta, 2001 - klo 16.11:   
Ohops.. tuli kahteen kertaan.. :)

 

tripper
Torstaina, 3. toukokuuta, 2001 - klo 17.02:   
Kyllä noita nyt tuntuu tulevan.. ;)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: