Onko idioottimaista koodausta tälläin...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Ohjelmointi » Viestit 2004 » Onko idioottimaista koodausta tälläinen ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Torstaina, 1. huhtikuuta, 2004 - klo 20.12:   
Helppous syistä koodaisin guin BlitzBasicilla joka käyttäisi c kielisiä ohjelmia komentoriviltä. ja eli
kun guin teko blitz basicilla helpompaa niin kuin C kielellä ja nopeutta vaativat koodin osuudet tekisin c kielellä. Ja epäilevät tuomaat tuo C koodi on tässä tapausessa niin paljoa nopeampaa että sen valmistumista jaksaa odottaa toisinkuin vastaavaa Blitz Basic koodia.:)
Jopa 68060:lan kanssa Blitz Basic on hiiidaas.

 

tohe
Perjantaina, 2. huhtikuuta, 2004 - klo 8.31:   
Tekisit vaan kaikki C:llä, onpahan sitten helpommin portattavissa mihin tahansa laitokseen...

Ja mitä blitz:n 'hitauteen' niin ei se nyt niiii-in hidas ole, ja jos on niin siinähän pystyi suoraan käyttään asm:iakin seassa eli katselet läpi vaan missä aikaa vietetään ja sitä optimoimaan...

Onhan blitz:llä tehty kuites montakin ihan kelpo peliä eli ensin katsoisin omat koodit läpi...jos siis blitzillä tahtoo jotain tehdä...

 

miksuh
Perjantaina, 2. huhtikuuta, 2004 - klo 11.33:   
JPQ: No melkeimpä sanosin, että tommonen kikkailu ei maksa vaivaa. Ainakin MUI-käyttöliittymän tekeminen on todella helppoa myös C:llä. MUI GUI luodaan käsittääkseni kaikilla ohjelmointikielillä kutakuinkin samanlaisena hierarkisena puumaisena oliona. Toki kielestä johtuvia eroja sitten muuten on, mutta ei se vaikeaa ole C:lläkään.

Mutta no joo, mainstream:n puolella tommonen eri ohjelmointikielten sekottaminen samaan projektiin on ihan tavallista.

 

JPQ
Perjantaina, 2. huhtikuuta, 2004 - klo 11.41:   
Kunnon iso MUI käyttöliittymä käsin naputellen en usko että tulee kesää mitä joskus katselin mutta voisihan sitä teidän mieliksi uusiksikin katsoa. tutkitaan asiaa sanoi jääkäri eiku lääkäri.:)
tohe: ja millehän alustalle koodin pitäisi porttautua ? :) (taidanpa arvata MorphOS tai AmigaOS4.0? jos joku muu niin pieleen arvaus meni)

 

miksuh
Perjantaina, 2. huhtikuuta, 2004 - klo 11.58:   
Olishan se tietty "hyvä", jos olis päivitetty MUIBuilderi jne...

Mutta toisaalta, mun mielestäni ainakin nykynen MUIBuilder tekee ihan järkyttävää koodia. Sitä kun yrittää lukea, niin siitä ei meinaa saada mitään tolkkua. Käsin saa tehtyä paljon selkeämpää ja siistimpää jälkeä. Eli esim MUIBuilderin tekemää koodia ei tosiaan kannata lukea, jos haluaa oppia MUI käyttöliittymiä oppia tekemään.

Sama vika on oikeastaan melkeen kaikissa noissa työkaluissa, jotka generoi käyttöliittymäkoodin. Tekevät melkosen rumaa sotkua.

 

miksuh
Perjantaina, 2. huhtikuuta, 2004 - klo 12.13:   
JPQ: Eiks olis hyvä vaihtoehto muodostaa tiimi, jossa esim GUI:n kehitys on annettu jollekin joka osaa MUI ohjelmointia. Toi vapauttas sut itses kehittämään ohjelman muuta toiminallisuutta. Toi vaan tietty edellyttää sitä, että etukäteen mietitään vähän mitä tehdään, muuten ei homasta tuu mitään kun vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee. Samalla tulis vähä ammattimaisen ohjelmistoprojektin tuntua koodaukseen :)

 

JPQ
Perjantaina, 2. huhtikuuta, 2004 - klo 16.33:   
Ehkä olisi joo ja olisihan se hyvä jos MUIBuilderi toimis HiSoft C++ kääntäjän kanssa kun vaan ei toimi niin ei toimi koodissa sen mukaan virheitä että niin paljoa yksikertaisimmassakaan koodissa mitä sillä joskus kokeilin että itse en osaisi edes (en ainakaan usko ja toiseksi kun eräs Gadtools gui bulderi tekee vain varoituksia antavaa koodia eli paljon parempi).:) Voisihan tuotakin harkita (eli eri tyyppi tekee GUIn ja minä muuta koodia plus toki siihen saa muitakin tarjokkaita tulla voisinpahan jos jaksaa vähän karua paremman TARGA kuva loaderin/saverin koodata :) eli nykyinen joka siis helppokoodata ja löytyy huonona BlitzBasic koodinakin jo ei tue 15-bit TARGAA eli on vain 24-bit.:( ) ja projekti on kuvankäsittely softa joka varoituksen sananen koodattu omat villit tarpeet toteuttamaan eli asioita joita nykyiset eivät osaa nyt puhun siis todellakin käsittelystä enkä korjailusta toki korjailu juttujakin voi olla tulee mukaan eräs idea on jo mielessä väärä väri pilkkujen poistokuvasta omalla algorytmillä. Tosin koodin pitäisi kääntyä kunnolla HiSoft C++:salla tai jos VBCC on ok niin sekin käy (sen saa helpolla käyttökuntoon) mutta GCC:een kanssa en tappele tähän hätään. ja olisi kiva jos kuvaa voisi näyttää vaikkapa ööh mikä se systeemi onkin joka tukee näyttötila riippumatonta grafiikka joka kait neoscientsien tai sinnepäin tekemä ,taisi olla render library vai guigfx library no siinä demoina truecolor kuutio plus shadebob rutiini. Ja haluatteko siis välttämättä MUI guin ? mulle kelpaisi Gadtools mutta sitähän ei liene PPC natiivina MorphOSissa vai onko ? (siis sen korviketta)
Ja miksi Targa kuville no ainakin esimerkiksi JPEG menee multa ohi korvien ja datatyyppien tukea en ole katsellutu vielä.:( eli kuvaformaatti savereita ja loadereita saisi toki muut myös naputella jos haluaa. Pitäisiköhän tässä koodata sitä kaikkea tuohon liittyen mitä osaa ja tarkistaa eräät valmiit RGB-HSV muunnos koodit yms. Sinänsä efektien koodi mitä olen miettinyt ei monissakaan ole vaikeaa vain juurikin GUI.
tohe: joo pelejä mutta oletko kokeillut edes blur efektiä 1024x768 pikselin taulukolle ? ja assembler optimoinnit nykypäivänä sux.
PS. koodin pitäisi olla sitten C:tä eikä C++:saa kun sitä en osaa.:(

 

ei jaksanu
Perjantaina, 2. huhtikuuta, 2004 - klo 20.50:   
Kuka tuollaista pötköä jaksaa edes lukea? Huhhuh. Vois niinku pikkusen pienempiin pätkiin jakaa. Kappalejakokin ois påp.

 

JPQ
Perjantaina, 2. huhtikuuta, 2004 - klo 21.26:   
ei jaksanu: anteeksi hirveä muotoilu.

 

JPQ
Perjantaina, 2. huhtikuuta, 2004 - klo 23.17:   
miksuh: kun ehdotit että joku muu tekee guin tarkoitatkos itseäsi mahdollisesti ? :)

 

miksuh
Lauantaina, 3. huhtikuuta, 2004 - klo 12.25:   
JPQ: No en nyt oikeastaan. Periaatteessa voisin mä sitä muuten vaikka väsäilläkin mikäs siinä, mutta mulla ei aika kyllä riitä yhtään useampaan hommaan kun nyt. Koulun takia aika ei oikeen riitä edes omiin projekteihin. Eli ei, en tarkottanut itseäni, se oli vain idea. Jos mulla olis enemmän vapaata aikaa niin ehkä sitten.

 

JPQ
Lauantaina, 3. huhtikuuta, 2004 - klo 14.13:   
miksuh: ahaa no ei mitään sitten täytyy itse MUIta yms. (eli yms.=muut GUI kirjastot) katella kun ulkomaailaisten koodarien kanssa yhteistyö ei suju kielirajoitusteni takia. (Ei ohjelmointi kieli)

 

JPQ
Tiistaina, 6. huhtikuuta, 2004 - klo 21.02:   
Eipä löytyne hommaan yhteistyökumppania suomesta noh ei voi mitään.:( Muuten kelpaisi vaikka nairobista mutta kun kielitaitoni ei riitä.:)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: