Pelit tv-kortilla ikkunassa

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2004 » Pelit tv-kortilla ikkunassa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

tommiii
Tiistaina, 9. maaliskuuta, 2004 - klo 12.46:   
Jos pelailee vaikka jotain peliä tv-kortin kautta niin liikkuvassa kuvassa todella häiritsevää vaakajuovaa scrollatessa. Onko kukaan törmännyt samaan? Jos SuperTV ikkunaa pienentää vaikka 50% niin ei häiritse niin paljoa, mutta kiva käyttää 1280x1024 ruudussa tollasta about 300xjotaa ikkunaa...

 

miksuh
Tiistaina, 9. maaliskuuta, 2004 - klo 17.54:   
Hmm itse en ole tuommoisiin häiriöihin törmännyt. Tuolla mun kortilla kuvan laatu on silmämääräsesti kutakuinkin niin "hyvä", kuin mitä nyt A1200:n composite lähdöstä saa ulos.

Ainoat häiriöt mitä on näkynyt on johtunut antennipiuhasta. Sillon kun antennipuhan kautta on tullut häiriötä telkkukuvaan, niin joskus harvoin se häiriö on näkynyt myös Amigalta tulevan videosignaalin päällä. Tuon siis on voinut todentaa liikuttelemalla antennitöpseliä.
Olen itse harkinnut uuden antennipiuhan hankkimista, kun tuo nykyinen tuntuu ottavan häiriöitä vähän turhan herkästi, turhan paljon merkitystä sillä missä asennossa piuha on.

 

f
Tiistaina, 9. maaliskuuta, 2004 - klo 18.16:   
tommiii: Kokeileppa säätää tv-korttisoftan interlace asetuksia. Singlefield sekä twofield jnejne. Itselläni Hauppagen halvin malli ja siitä nuo ainakin löytyvät.

 

tommiii
Keskiviikkona, 10. maaliskuuta, 2004 - klo 9.02:   
mistä noita voi säätää?

 

miksuh
Keskiviikkona, 10. maaliskuuta, 2004 - klo 9.07:   
Ei voi säätää Elboxin telkkukorttiajureita käyttävillä softilla.

 

tommiii
Keskiviikkona, 10. maaliskuuta, 2004 - klo 9.09:   
toi vika itseasiassa näyttää vähän samalta kuin käyttäisi interlace näyttötilaa flickerfixerin kautta.

 

tommiii
Keskiviikkona, 10. maaliskuuta, 2004 - klo 9.10:   
elikkä nuo raidat häiritsee vaikka kuva ei välky.

 

miksuh
Keskiviikkona, 10. maaliskuuta, 2004 - klo 9.10:   
Tai siis kortin piirisarjoja voi kyllä ohjata itsekin Elboxin ajurienkin kanssa, mutta sitten pitäisi tietäöä miten tuo interlace homma tehdään. Elboxin tv.library API:sa ei ole kuitenkaan suoraan tommosta.

 

miksuh
Keskiviikkona, 10. maaliskuuta, 2004 - klo 9.57:   
tommiii: Oletko koettanut esim siirtää telkkukorttia toiseen slottiin, jos se kortti esim ottaa häiriötä jostain koneen sisällä tjsp ?

 

tommiii
Keskiviikkona, 10. maaliskuuta, 2004 - klo 21.43:   
Enpä oo koittanu, tuli tossa mieleen että voisko tällä tft-näytöllä olla mitään osaa tuohon juttuun?

 

Thematic
Torstaina, 11. maaliskuuta, 2004 - klo 14.31:   
Tämä LG lupaa näyttää min. 60 Hz kuvan, käytännössä 55 Hz vielä saattaa toimia, mutta heikommin. Kyllä 50 Hz näyttäviä TFT-ruutujakin on, siis vaikka alin juovataajuus olisi noin 31 kHz.

 

Flux
Tiistaina, 16. maaliskuuta, 2004 - klo 14.37:   
Minun hitachi CML174SXW tft menee hyvin 50Hz asti. Scandoubler (tietysti kunnollinen digisignaalista tuplaava) kiinni ja piuha suoraan TFT-näyttöön.

http://www.kolumbus.fi/psaarinen/state_of_art.jpg

http://www.kolumbus.fi/psaarinen/coloris.jpg

 

tommiii
Tiistaina, 16. maaliskuuta, 2004 - klo 22.40:   
heh, mulla on just samanlainen monitoori. Kyllä toi homma on ilmeisesti kiinni tosta interlace hommasta elikkä siis tv-kortista, tiedä sitten onko noissa korteissa eroja ton suhteen...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: