Kovalevy A2000:een

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 03/2004 » Kovalevy A2000:een « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Micke
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 14.52:   
Minulla on käytetty A2000 jossa on Supran ohjaimessa kiinni Quantumin SCSI kovalevy. Kovalevy on osioitu neljään osaan ja formatoitu. Formatoin kovalevyn edellisen omistajan jäljiltä ja kopioin dh0: osiolle workbench1.3:n. Nyt ongelmana on, että käynnistettäessä kone jumittaa startup-sequensen ensimmäiseen komentoon joka on addbuffers. Virheilmoitus on "unknown command". Koko WB1.3 levy on kopioitu dh0: osiolle, ja kaikki komennot loytyvät sen c hakemistosta. Mistä tämä johtuu?
Lisäksi ohjekirja puhuu jostain mountlistista johon pitäisi kirjoittaa jotain mun kovalevyn osoista. Mikä se on ja onko se syotävä

 

miksuh
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 16.19:   
Eli myös addbuffers on todella siellä dh0:C -hakemistossa ?

Onko Startup-Sequencessa siinä addbuffersin edessä mitään hakupolkua (esim C:Addbuffers ...) vai onko rivillä pelkkä addbuffers parametreineen ?

Jos siinä ei ole hakupolkua, tai jos hakupolkuna on C:, niin kyllä käyttiksen sillon pitäisi se löytää C-hakemistosta, koska sieltä komentoja etsitään oletuksena.

Voit toki koettaa muuttaa rivin alun muotoon: C:AddBuffers

Yksi juttu tulee myös mieleen. Ethän vaan formatoinut kovalevyä International Modessa ? Jos oikein muistan, niin ainakin Fastfilesystemin (FFS) kohdalla International mode aiheuttaa sen, että isot ja pienet kirjaimet ymmärretään eri merkeiksi, eli 'A' on eri kuin 'a' ja tiedosto 'addbuffers' on eri tiedosto kuin 'AddBuffers'.

Eli jos startup-sequencessa addbuffers on kirjoitettu eritavalkla kuin mikä sen tiedoston nimi on, niin käyttis ei löydä sitä.

Kannattaa myös tarkistaa, että C-hamemistossa olevan addbuffersin tiedostoliput on oikein. En ole ihan varma minkä herjan AmigaOS 1.3 antoi jos exe:ssä ei olut suorituksen salliva lippu päällä.
Eli liput pitäisi olla esim 'rwed'.

 

Jope
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 20.36:   
Millä optioilla kopsasit WB:n sisään?

Kannattaa käyttää seuraavaa:
copy df0: dh0: all clone

Clone on tärkeä näissä jutuissa.

Miksu, pitikös dostype määritellä jotenkin erilaiseksi jos käyttää ffs-intl:iä? Itse tuppaan formailemaan ffs:t kyllä intl-vivulla eikä tuota ongelmaa ole koskaan ollut.

 

Jope
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 20.37:   
Ainih ja ffs intl ei ollu vielä kehissä 1.3:lla.. :-)

 

JPQ
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 21.51:   
Jope: mitä hyötyä Clonesta on ? ja minä käytän all optiota.
Miksuh: hyvä kun selitit mitä international mode tarkoittaa se on ollut mulle aina hieman hämärää.:)

 

jPV
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 22.15:   
Clone kloonaa eli kaikki protection bitit ja päivämäärät ja kaikki menevät varmasti samanlaisina kuin alkuperäisessäkin on.

 

JPQ
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 0.31:   
jPV: hyvä tietää pahus kun ei ole kunnon komentotulkki manuaalia.:(

 

jPV
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 20.00:   
JPQ: oisko tuosta apua? http://www.nethkin.com/bmori/amiga/dos1.html
Klikkaa esim C-hakemistoa.

 

JPQ
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 21.36:   
jPV: list komentoa kun vilkaisin niin näyttää siltä että on ja suuresti. Ja kiitos.

 

Thematic
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 22.15:   
Minä luulen, että nuo omat FFS-osiot on kaikki intl.
Sanoisin jopa, että ero on aksentoiduissa vokaaleissa (ml. íéöòóáä jne.). addbuffers vaihtopuolisine variantteineen löytyy mistä tahansa FFS-osiosta, mutta ÄkkiväÄRÄ ja äkkiväärä on eri asia silloin, kun tuota INTL-lippua ei ole. INTL sitten korjaa tämän mannereurooppalaisia ötököitä varten.

 

Micke
Keskiviikkona, 10. maaliskuuta, 2004 - klo 18.43:   
Aagh! Omasta tyhmyydestä aiheutin itselleni taas harmaita hiuksia.

Huomasinpa sitten eilen että kun olin formatoinut kovalevyn kaikki osiot olin nimennyt ne yksinkertaisuuden vuoksi aakkosten mukaan. Kolmannen osion nimeksi oli siis epähuomiossa tullut C:. Tässä olikin sitten syy siihen että Amiga-parka ei löytänyt komentoja ollenkaan, kun haki niitä tyhjältä kovalevyn osiolta DH0:n C-hakemiston sijasta.

Ainoa syy minkä keksin tälle lipsahdukselle on liiallinen altistuminen primitiivisille järjestelmille, jotka käyttävät aakkosten kirjaimia asemien tunnuksina.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: