Omituinen buki AmigaOS3.9:ssa / Cache...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 03/2004 » Omituinen buki AmigaOS3.9:ssa / CacheCDFS:ssä. « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Keskiviikkona, 3. maaliskuuta, 2004 - klo 10.17:   
Eipä ole ennen tämmöstä osunut kohdalle.

Mulla on yksi CDRW levy, jolle olen mm. poltellut koululla Aminetista imutettua kamaa. Olen siis siirrellyt sen levyn avulla kamaa koulun ja kodin väliä.

Tänään huomasin tämmöisen ongelman: Jos nimenomaan tuo CD on romputtimessa, niin tulee ongelmia jokaisessa ohjelmassa, missä esim yrittää käyttää filerequesteria. Sama näkyy koskevan jokaista ohjelmaa, joka yrittää käsitellä käyttiksen Volume-listaa.

Jos tuo CD on asemassa ja sitten esim klikkaa hiirellä filerequesterin Volume-nappia, niin ohjelma kaatuu. Esim GoldED, BlacksEditor jne jne meni nurin, jos tuohon filerequesterin Volume-nappiin koski. Sillä ei ollut merkitystä oliko ohjelman asetuksista laitettu käyttöön ASL tai ReqTools requesterit, ihan sama ongelma esiintyi joka kerta.

Kokeilin myös kirjottaa Shellissä info -komennon, myös se meni nurin jos tuo CD oli asemassa. Eli ilmeisesti kaikki ohjelmat jotka yrittää käyttää volumelistaa menee nurin.

Omituisen tästä jutusta tekee se, että ongelmia esiintyy vain tuon yhden ainoan CD:n kanssa. Jos se ei ole asemassa, niin kaikki toimii ongelmitta. Samaten jos asemassa on mikä tahansa muu CD, CDR tai CDRW levy, niin kaikki toimii ongelmitta.

Vielä omituisemmaksi jutun tekee se, että tuon CD:n Volume nimi on Download: Minulla ei ole mitään muuta kovalevypartitiota, assignia jne jonka nimi olisi Download: (tosin vaikka olisi, ei sen pitäisi kaatumista aiheuttaa)

Kokeilin kirjottaa Shellissä esim:

cd Download:
cd cd0:
list Download:
list cd0:

Kaikki toimi täysin ongelmitta, eli volume nimi on todellakin Download. Aluksi epäilin, että Windowsin EasyCDCreator olisi lisännyt sinne nimeen jotain omituisia normaalisti näkymättömiä merkkejä, mutta ei siitä voi ola kyse kun kerran esim cd ja list toimii.

Lisäksi esim DirectoryOpuksella pääsee ihan kiltisti tuonne cd:lle, kirjottamalla cd0: tai Download: siihen hakemistonimi-kohtaan... CD toimii ihan ongelmitta, sieltä voi kpsia kamaa muualle jne.

Eli miksi ihmeessä ohjelmat sitten kaatuu, jos se levy on asemassa ja yrittää esim sitä Volume-nappia painaa... Todella omituista.

 

miksuh
Keskiviikkona, 3. maaliskuuta, 2004 - klo 10.21:   
Niin ja ongelmallisen CD:n volumenimi on tietenkin Download, siis ei sitä kaksoispistettä sinne perään.

 

itix
Keskiviikkona, 3. maaliskuuta, 2004 - klo 14.21:   
Luultavasti CachCDFS:n asettama DosEntry on viallinen ja kun ohjelma skannaa DOS:n volume-listaa niin siellä on osoittimet päin prinkkalaa. Levyn rakenne on jotenkin omituinen että se sotkee CacheCDFS:n, esim. TOC viallinen tms.

 

Jope
Keskiviikkona, 3. maaliskuuta, 2004 - klo 16.37:   
Helposti saa multisession-lätyn sekaisin, jos polttelee eri polttosoftilla siihen sessioita vuorotellen..

Vaikka olis sama kone ja sama uuni, niin voi dataa kadota kun eri ohjelmat ei osaakaan importata edellistä sessiota oikein.

 

Ville
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 1.10:   
Jep, näin kävi mulla että monen megan tiedostot muuttuivat pari-kolmesataa kiloisiksi amigassa kun tarpeeksi monta sessioo oli cd-rw:llä. Nyt quickformatoin kiltisti ton levyn aina kun kopsaan uutta tavaraa sille.

 

miksuh
Tiistaina, 9. maaliskuuta, 2004 - klo 17.56:   
Noh vika korjautui itsestään, kun poltin uuden session sille samalle levylle.

 

miksuh
Tiistaina, 9. maaliskuuta, 2004 - klo 19.31:   
Niin siis ei se vika tietenkään CacheCDFS:stä tjsp mihinkään hävinnyt :) Mutta nyt ainakin toimii taas hyvin.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: