Amiga 3000 tekeekö mitään

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2001 » Viestit 09/2001 » Amiga 3000 tekeekö mitään « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Zygge
Keskiviikkona, 26. syyskuuta, 2001 - klo 20.28:   
minun olisi mahdollista saada töistä Amiga 3000.
Amigaa olen viimeksi käyttänyt -95.
minua askarruttaa muutama kysymys,tekeekö kyseisellä koneella enään yhtään mitään tekisi mieli amigaa mutta hirvittää hieman monen Windows vuoden jälkeen.
kone on ilmeisti ilman turboa muistia joku 8 megaa, kovalevy siinä on koosta ei ole tietoa, commodoren 1960 tai joku semmoinen monitori.
en kertnnyt kiireessä paremmin tutustua laitteeseen.

 

jPV
Keskiviikkona, 26. syyskuuta, 2001 - klo 22.37:   
Kyllähän siitä hyvän käyttökoneen saa, mutta vaatii hieman lisäinvestointia. Ensinnäkin olisi syytä hommata graffakortti, joka nostaa koneen käytettävyyttä monta potenssia :) Seuraavaksi iskeekin sitten muistinpuute, johon paras ratkaisu olisi turbon hankkiminen. 060-turbot ovat aika tiukassa ja haluttua tavaraa a3k/a4k:lle, mutta ehkäpä jotain 040-pohjaisia turboja löytyisi ens alkuun.
A3000 on hyvä pohja rakentaa vaikka kuinka high-end Amiga, ainoana puutteena AGA:n puuttuminen eli demojen katselu sekä pelaaminen rajoittuu aikalailla. Tosin viimeaikoina julkaistut pelit tukevat pääsääntöisesti näyttökortteja. A3k:n lisälaitteet tosin ovat A1200:n vastaavia kalliimpia. Tilanne kyllä muuttunee, kunhan A3k:lle saadaan myös PCI-väylät.

Pidäpä muuten huoli, että sitä ei ainakaan hävitetä työpaikaltasi, sillä a3k-rungot ovat yhä melko haluttua tavaraa ja monillakin yrityksillä on huono tapa heittää vanhempaa laitteistoa tietämättömyyttään menemään ;)

 

Kimmo Kannala
Torstaina, 27. syyskuuta, 2001 - klo 10.15:   
A3k on varsin kelpoisa "kikkailukone", siinä on mm. SCSI ja flixer fixer, joista meikäläinen näkee vain (itkusta)märkiä unia.

Mutta high end Amigan rakentamiseksi tuohon pitää upottaa about 100 työtuntia ja about 7kmk rahaa...

Rauhalliseen Amiganautiskeluun/retroiluun se kelvannee parhaiten (miltei sellaisenaan), tulevia Amigoita odotellessa...

 

Zetris
Torstaina, 27. syyskuuta, 2001 - klo 11.39:   
Kyllä minä ostaisin tämän kaverin sijassa
tuon AMigan! En nyt vielä osaa paljon
Amigoista sanoa, mutta itselläni on A1200 ja
sen vuosien aikana olen kuitenkin Amiga-Elämää
oppinut tuntemaan ja nyt olen vasta kiinnos-
tuneempi kaikesta Amigaan liittyvästäkin, eikä
pelkästä pelaamisesta.
A3000 ei ole uusimpia Amigoita, eikä sitä
AGA chippiä siinä siis ole, kuten totesitte,
mutta kun sitä vertaa johonkin A500 koneeseen
niin esim. laajennusmahdollisuudet ja teho
on kyllä varmasti parempi. Suosittelen.

Kertokaas muuten, mistä näitä 060 turboja
saisi ja millä hinnalla? Tuntuu tosiaan
olevan aika tiukassa ja haluaisin "warpata"
tuosta 030:sta isompaan kuin 040 vaikka
040 turbo onkin huomattavasti nopeampi kuin
edellämainittu.

 

JPQ
Torstaina, 27. syyskuuta, 2001 - klo 18.43:   
HANKI IHMEESSÄ. Saako kysyä mihin sitä käytetty tai edes minkä alan firma on kyseessä.

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 28. syyskuuta, 2001 - klo 8.53:   
tai jos et itse sitä osta niin minä voisin sen
kyllä korjata talteen. Se on niin paljon hienompi
kuin tämä A4000..

 

Jon
Perjantaina, 28. syyskuuta, 2001 - klo 8.59:   
Kysy Gentle Eye'ltä turboja..Blizzardia voisi löytyä :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: